Slægtsforskning

[QUOTE=Else;793998]Enig

“Ægteforenede for giftefogeden i Taarnby kommune”

.[/QUOTE]
Selvfølgelig! Jeg fik det til “ægtefarende”, og tænkte at det var meget mærkeligt, hahah.

Hvad er en boelsmand? :?

Og nogle bud på “tidl SN 2” og 41-34?

Igen, tak allesammen. :slight_smile:

Så står der http://www.kreis-swm.de/Luebtheen/ efter boelsmanden

Tak!

Det bliver rigtig interessant, for på begge sider er min familie tysk. Allerede nu, hvor jeg leder efter Svend Holger i Bov er kirkebogen skrevet på tysk.
Og er der et sprog jeg slet ikke kan, er det netop tysk! :høhø:

Var lige inde og se om jeg kunne finde Svend Holger fra Bov. De kirkebøger er da godt nok rodede, alt bliver ført efter dåbsdagen og ikke efter fødselsdagen. Jeg fandt ham ikke.

Ja, det forvirrede mig godt nok også. Men jeg kan heller ikke finde ham. :S

Jamen han kan jo være døbt meget senere

Netop! Så jeg kan jo sidde og kigge et par hundrede sider i gennem. :stuck_out_tongue:

Det er netop derfor jeg foretrækker at lave det her hjemmefra … så kan jeg netop bruge ½ time her og ½ timer der, i stedet for at “være tvunget” til at sidde og bladre, fordi jeg nu engang er taget ind til et arkiv. :slight_smile:

Prøv skriv Hennings Lübtheen på Google så kommer der en hel masse frem

Ih, du er god! :smiley:

Jeg kan heller ikke finde deres ægteskab i tårnby kirkebog, det går jo godt det her…

Når der nu står det med en giftefoged, kan det så ikke være en borgerlig vielse?

Det skulle være i kirkebogen alligevel

Åh, OK.

Hvor bliver jeg klog :smiley:

Hvis jeg vil læse om min slægt, så går jeg hen i reolen efter en af de bøger som er skrevet om os :tihi:

Det kan du jo ikke bare sige uden at fortælle om det! :slight_smile:

Kan nogen hjælpe med et fødested her? Det eneste hint jeg har, er at jeg er ret sikker på at det er på Sjælland.

Tea. Jamen der er skrevet flere bøger, hvori min familie indgår :slight_smile:
Jeg er ud af en kendt cirkus og Tivoli familie :slight_smile: vi er hvad der kaldes rejsende/sigøjnere.

Mit efternavn er Enoch :slight_smile:

Den bog mig, mine forældre og søskende er med i hedder Cirkus og gøgler slægter, miljø og stamtavler af Anders Enevig.

Han har dedikeret sit liv til at skrive om vores familier :slight_smile:

[QUOTE=12345;794043][…] Jeg er ud af en kendt cirkus og Tivoli familie :slight_smile: vi er hvad der kaldes rejsende/sigøjnere.
Mit efternavn er Enoch :-)[/QUOTE]

Tænkte det nok, da du skrev dit navn i anden forbindelse. En af de store, gamle cirkusfamilier. Cirkus Dannebrog ejes stadig af en Enoch, ikke? :slight_smile:

FinnFrode. Jo det gør det :slight_smile: den ældste søn har fortsat sammen med sine søstre og mor, efter at Cirkus direktøren døde (min mors onkel)

Simeons sogn, Skklund ?