. o 0 er det tilladt at råwe her ??
. o 0 ja ??
. o 0 ok…
. o 0 ja ??
. o 0 ok…
. o 0 ja ??
. o 0 ok…
[/QUOTE]
Hvad er der nu galt??? :?
![]()
![]()
![]()
. o 0 har downloadet et nyt program til mit stamtræ…
. o 0 og hver gang, jeg skriver mit navn - bliver jeg til en mand - som har en ukendt kone…
![]()
![]()
![]()
![]()
. o 0 jeg har en puls på FARLIG efterhånden…
. o 0 og når jeg sletter og begynder forfra - får jeg hele John F. Kennedys stamtavle…
:klapper::klapper::klapper::klapper:
Rolig, lille Tut. Vi kan ikke høre hvad du siger, når du skriger sådan :trøste:
Fortæl hvad det er, så kan det være vi kan hjælpe ![]()
[QUOTE=Theomilou;1071796]Rolig, lille Tut. Vi kan ikke høre hvad du siger, når du skriger sådan :trøste:
Fortæl hvad det er, så kan det være vi kan hjælpe :-)[/QUOTE]
:ihhaltsåå:
. o 0 det er et rigtig dumt, nyt program til at lave mit stamtræ i - men det driller mig, ja det gør så…
:høhø:![]()
. o 0 og jeg kan ikke sidde her og råwe… Silkepigen ligger lige her ved siden af og sover så dejligt… ![]()
. o 0 men det er godt, at jeg IKKE må ryge i stuerne - for så havde jeg røget igennem !!!
. o 0 har downloadet et nyt program til mit stamtræ…
. o 0 og hver gang, jeg skriver mit navn - bliver jeg til en mand - som har en ukendt kone…
[/QUOTE]
Hvilket program er det?
Min far bruger WinFamily til sin slægtsforskning og det skulle være nogenlunde lige til at bruge. Men det er ikke gratis.
[QUOTE=velfa;1071808]Hvilket program er det?
Min far bruger WinFamily til sin slægtsforskning og det skulle være nogenlunde lige til at bruge. Men det er ikke gratis.[/QUOTE]
![]()
. o 0 det hedder MyHeritage Tree Family Builder…
. o 0 jeg har brugt det før, men tabte alt da min Pc afgik…
. o 0 og nu er der kommet denne nye version med flere muligheder, som JEG bare ikke kan finde ud af… ![]()
. o 0 tror da nok, at jeg har det der Win-halløj på en CD-rom…
. o 0 det hedder MyHeritage Tree Family Builder…
. o 0 jeg har brugt det før, men tabte alt da min Pc afgik…
. o 0 og nu er der kommet denne nye version med flere muligheder, som JEG bare ikke kan finde ud af… ![]()
. o 0 tror da nok, at jeg har det der Win-halløj på en CD-rom…[/QUOTE]
Man skal huske at lave back-up. ![]()
Min far har via slægtsforskningen fundet frem til flere hemmelige familieskandaler i min mors side af familien. Men de boede også i et lille landsby udenfor Thisted.
[QUOTE=velfa;1071812]Man skal huske at lave back-up. ![]()
Min far har via slægtsforskningen fundet frem til flere hemmelige familieskandaler i min mors side af familien. Men de boede også i et lille landsby udenfor Thisted.[/QUOTE]
![]()
. o 0 jeg aner ikke hvordan man laver back-up…
. o 0 ja, slægtsforskning afslører mange spændende ting og sager…
Ja, hold da op
min farmors bror begyndte at slægtsforske, men stoppede da en af vores forfædre blev hængt pga. “pirateri” (eller hvad det hedder)…og der er vist en viking eller to på min mors side :øhmm: Det MÅ da være forklaringen på min søsters og mit temperament…eller?
(det er ihvertfald den undskyldning jeg bruger
)
Ser du forøvrigt “who do you think you are” eller “ved du hvem du er”? (tror jeg den danske version hedder) meget interessante programmer IMO ![]()
[QUOTE=Itzy Bitzy;1071830]Ja, hold da op
min farmors bror begyndte at slægtsforske, men stoppede da en af vores forfædre blev hængt pga. “pirateri” (eller hvad det hedder)…og der er vist en viking eller to på min mors side :øhmm: Det MÅ da være forklaringen på min søsters og mit temperament…eller?
(det er ihvertfald den undskyldning jeg bruger
)
Ser du forøvrigt “who do you think you are” eller “ved du hvem du er”? (tror jeg den danske version hedder) meget interessante programmer IMO :)[/QUOTE]
:D:D
. o 0 ja, der dukker både gode, sjove og mindre gode ting op når man begynder at rode rundt i familien langt tilbage…
. o 0 og jeg er helt sikker på, at dit temperament er nedarvet fra en stor og grum viking…:engel2:
. o 0 jeg har ikke fundet noget snavs endnu - måske lige bortset fra, at alle pigerne var gravide da de blev gift…
. o 0 ja, jeg har med STOR interesse set programmerne - de er RIGTIG gode…![]()
[QUOTE=velfa;1071812]Man skal huske at lave back-up. ![]()
Min far har via slægtsforskningen fundet frem til flere hemmelige familieskandaler i min mors side af familien. Men de boede også i et lille landsby udenfor Thisted.[/QUOTE]
Hæhæ, min far fandt den første familieskandale allerede ved hans egne forældre. Med hans egen fødselsdato, deres bryllupsdag og en lommeregner kunne han hurtigt regne ud at hans far og mor havde været unge og havde fejret Danmarks befrielse lidt for grundigt…og blev gift da det blev opdaget at han var på vej ![]()
. o 0 jeg aner ikke hvordan man laver back-up…[/QUOTE]
Min far gemmer indtil videre al sin slægtsforskning både på computeren og på en usb-pind. Så har han alting to steder og “pinden” er nem at have med sig sammen med en lille laptop.
Han er for øvrigt på udkig efter et godt og billigt slægtsforskningsprogram. Kan ikke huske hvad det han bruger nu hedder, men han er ved at nå op på så mange familiemedlemmer at det kommer til at koste penge - vel at mærke en årlig afgift. Så han leder efter noget han kan købe og så er det hans hvis nogen har forslag ![]()
[QUOTE=Gizzemissen;1071847]Hæhæ, min far fandt den første familieskandale allerede ved hans egne forældre. Med hans egen fødselsdato, deres bryllupsdag og en lommeregner kunne han hurtigt regne ud at hans far og mor havde været unge og havde fejret Danmarks befrielse lidt for grundigt…og blev gift da det blev opdaget at han var på vej ![]()
Min far gemmer indtil videre al sin slægtsforskning både på computeren og på en usb-pind. Så har han alting to steder og “pinden” er nem at have med sig sammen med en lille laptop.
Han er for øvrigt på udkig efter et godt og billigt slægtsforskningsprogram. Kan ikke huske hvad det han bruger nu hedder, men han er ved at nå op på så mange familiemedlemmer at det kommer til at koste penge - vel at mærke en årlig afgift. Så han leder efter noget han kan købe og så er det hans hvis nogen har forslag :)[/QUOTE]
![]()
. o 0 som nævnt længere oppe, var alle pigerne på min fars side også med barn da de blev gift…
. o 0 det program jeg lige har downloadet hedder MyHeritage Family Tree Builder - og det er en gratis version…
. o 0 men de har en premium (hedder det det ?) udgave, der koster penge - måske er det lige det, han står og mangler…![]()
[QUOTE=Gizzemissen;1071847]Hæhæ, min far fandt den første familieskandale allerede ved hans egne forældre. Med hans egen fødselsdato, deres bryllupsdag og en lommeregner kunne han hurtigt regne ud at hans far og mor havde været unge og havde fejret Danmarks befrielse lidt for grundigt…og blev gift da det blev opdaget at han var på vej ![]()
Han er for øvrigt på udkig efter et godt og billigt slægtsforskningsprogram. Kan ikke huske hvad det han bruger nu hedder, men han er ved at nå op på så mange familiemedlemmer at det kommer til at koste penge - vel at mærke en årlig afgift. Så han leder efter noget han kan købe og så er det hans hvis nogen har forslag :)[/QUOTE]
En ældre enke, der forførte en 10 år yngre mand, som blev “overtalt” til at gifte sig med hende. Han stak af til USA et par år senere og giftede sig igen. Enken fik senere en skilsmisse godkendt af udenrigsministeriet, fordi hendes mand havde giftet sig igen. Men det har vist sig at han har været hjemme i dk et par gange og gjort enken gravid igen flere gange.
Der er også fundet et barn uden for ægteskab, hvor en ung pige boede hos familien og pludselig var at finde på et kvindehjem, der hjalp unge kvinder der var kommet i uføre…
. o 0 jeg aner ikke hvordan man laver back-up…
. o 0 ja, slægtsforskning afslører mange spændende ting og sager…[/QUOTE]
Altså, Tuttenut, kan du lige få en eller anden til at vise dig, hvordan man gør det. Du skal da ikke risikere at miste alt det, du har samlet ![]()
Brug anetavler i stedet for. Så får du en masse sider i et worddokument som DU regerer over. Hver ane har sit eget nummer og hver side hedder: skema 1, og så videre. DU vælger nummer på aner og på skema. DU regerer skånselsløst over din slægtsforskning. Du finder sådan en fætter her www.SLAEGTSOGLOKALHISTORIE.DK
Se under “slægtsforskning” og der under “slægtsforskning for begyndere” Der har du skemaet i punkt 3 “Lav en anetavle”.
Jeg pinter mine grundoplysninger ud og noterer andre oplysninger ned på kladdepapir undervejs. Alt det bliver omhyggelig gemt. Så kan efterkommere (og også jeg selv) altid se hvor jeg nu har de forskellige oplysninger fra. Resten bliver samlet i pc-en. Når jeg er færdig vil det blive “udgivet” til mine børn enden på USB, CD og eller papir.
![]()
Jow, jeg må se at få det lært - har endda nogen USB dimser liggende ![]()
EFTERLYSNING
[SIZE=3]
Nu har jeg i mange år ledt efter min tipoldefar - så nu lægger jeg hans data her og håber, at én af jer kan tænke noget mere kreativt end jeg har gjort.
Jeg har en del oplysninger om ham - men det jeg desperat leder efter er et billede af ham.
Han var styrmand og sejlede langfart med dampskib - og han døde ombord på sit skib ud for Le H’avres bred - han sejlede materialer til bygningen af Panama-kanalen osv…osv…
Jeg har ledt højt og lavt - ude og inde - oppe og nede - men jeg KAN bare ikke finde et billede af ham - og han er den eneste jeg mangler i rækken :
far
farfar
oldefar
mangler
tip-tip-oldefar…
Hans navn er Carl Eduard Dømel * 3. 6. 1853 ------- * 7. 11. 1903
Det vil være så stort, om nogen af jer har ideer til, hvor jeg skal lede.
Det er nok for heldigt hvis det er ham?
Dygger du ned bag det billede PivC har fundet får du dette frem DIS-Forum :: Slægtsforskning - metode og teknik :: Sø-ulykke...