Slanger vises (vi har fået unger)

[QUOTE=Kasse;1283895]Hold da op en masse spørgsmål :inlove: det er virkelig fantastisk at i er så nysgerrige, og spørg endelig løs. Jeg håber jeg får svaret på det hele, ellers må i spørge igen.

Eva K - der kunne komme 4 varianter af farve og derfor 8 varianter fordi halvdelen også kunne få et bestemt mønster, vi tror vi har 7 varianter. Det kan være meget svært at farvebedømme dem før de skifter ham første gang i dette kuld, bl.a. fordi de faktisk skifter farve en del før de er vokset ud, og de første skift viser en meget stor forskel. Jeg lægger billeder op af de individuelle farver og mønstre når de skifter ham :smiley: halerne skifter næsten ikke farve, men hvis de har jungle genet (mønster genet) kan farverne “poppe” og blive meget klare med alderen.

Lykke - Man sonder dem med en lille sonde af rustfrit stål, med en rundet ende. Den føres op i gattet. Hanner har mere plads da de har hemipenis liggende, så hos dem kan man få sonden længere ind, end hvis det er en hun.
Her kan du se Thomas gøre det på en anakonda vi havde:

Genet vi håbede på at hun bar, hedder anery. Da farmand er anery har vi fået både anery, og ghost. Ghost var det vi virkelig gerne ville have så det er simpelthen SÅ dejligt :smiley: det viste jeg oven i købet at den som Thomas allerede havde forelsket sig i, var en han, præcis som han håbede :smiley:

Kira V - 34 er en del, men hun er en meget stor pige, og da hun fik 29 sidste gang, var vi klar på at det ville blive mange igen. Der er arter der lægger rigtig mange æg, min kæreste informere om at python sabae, flere tæppe python’er og kornsnoge (i ekstreme tilfælde) kan lægge så mange.
Og tak for entusiasmen, jeg er simpelthen overvældet af jeres interesse, det er så dejligt :smiley:

Blunky - Som PiaB siger lægger en boa constrictor ikke æg, men føder ungerne levende. De ligger i en hinde inde i hende og bliver ruget, det er meget nervepirrende, da vi på ingen måde er sikre på, om hun er drægtig. Vi er endnu ikke så erfarne at vi kan se det med sikkerhed, så dagene op til den mulige fødselsdag, er temmelig spændte (vi kan næsten ikke sove :ups:)
Når de fødes springer hinden ofte på vej ud, og hvis den ikke gør, har langt de fleste unger selv brudt igennem den i løbet af en times tid, nogle gange med hjælp fra moren, der forsigtigt gnider munden/kinderne mod dem for at stimulere dem og få dem i gang med at bryde hinden.
Da vi fandt hende i fødsel, og derfor meget hurtigt kunne fjerne ungerne (da hun var færdig) hjalp vi dem der ikke havde fået hul, ved at prikke en finger igennem hinden. De skal helst selv have lov at kravle ud, så det ikke bliver for stort et chok (det er der selvfølgelig delte meninger om, men dette er vores)
Så vidt jeg husker behøver de ikke at trække vejret rigtigt før en times tid efter fødslen, så der sker som regel ikke noget ved at de ligger i hinden lidt, før de får hul.

Jeg håber jeg huskede alle :kryds:[/QUOTE]

Det er fordi jeg tænkte på pythons, som netop ligger æg og selv ruger ud :slight_smile: my bad. Det er super spændende :smiley:

Det er nu ikke så svært at få det væk igen. Det er bare ikke nok at slette det inde i teksturen, når det først er lagt ind. Du skal være i avanceret redigering og så gå helt ned i bunden af siden. Her er der en funktion, der hedder noget i retningen af Tilføj/fjern filer. Her skal du fjerne den fil, du ikke vil have vist.

:snake: :snake: :snake:

Tillykke med alle de smukke slanger – har ønsket mig slanger i mange år – men det er ikke blevet til noget endnu.

:snake: :snake:. :snake:

Spændende og lærerigt med dine indlæg – tak

Damn autocorrektur :arrig:

Jeg tror nok, jeg forsøgte at skrive tekstfeltet :slight_smile:

Har du billeder af ghost og anery? Hvad gør de to gener? :slight_smile:

Vi er stadig noget i tvivl om hvilke der er hvad. Der er 2 vi er næsten helt sikre på er ghost, og 2-3 vi er næsten sikre på er anery, men det er meget svært at sige før de skifter ham, det er derfor jeg trækker tiden med farvebestemte billeder :ups:

Anery genet (anetheristic) giver nedsat rødt pigment, og derfor meget mørke slanger.
Hypo (hypomelanistic) giver nedsat sort pigment (melanin) og gider derfor meget rød/orange/laksefarvede slanger.
Dem hvor vi så rammer begge, altså en hypo anery, kalder man ghost. De har så både nedsat rødt, og sort pigment, og fremstår derfor hvidlige/gullige.

Der er enorm variation inden for hver farve, så de kan alle se forskellige ud, og en virkelig lys hypo kan derfor snyde og ligne en ghost, og en meget mørk bastart (naturfarve) kan ligne en anery. Så vi må bare vente i spænding, til de smider frakken første gang! :venter::øhmm::hopla: vi er slet ikke utålmodige her hjemme:gruble:

Så er der billeder af den stolte mor, eller i hvert fald en del af hende. Vi gav hende en enkelt rotte for at hun ikke smagte på os når vi ordnede inde hos hende, og benyttede os af muligheden for at få et par billeder.

Hun er meget tynd, men slanger er heldigvis hurtige til at tage på igen, så om et par måneder er hun ikke helt så afpillet. Min hånd siger selvfølgelig ikke meget når man ikke har set hende før hun fødte, men mit gæt er, at hun plejer at være ca. lige så høj (rund) som op til min pegefiner.

Wow hun er stor. :uha:
Hvor lang er hun ca. og hvad er hendes normalvægt ?

Jeg har lige anskaffet mig en kornsnog på ca 110 cm, og ham syntes jeg faktisk var pænt lang, men han er jo ingenting i forhold til jeres pige.

Min datter har fået sig en ung kongepython på 6 mdr, så han er heller ikke stor, men bliver vist heller ikke længere end max. 150 cm.

Hun er en dejlig stor pige :hjerte:
Vi skyder hende til omkring 240cm. Gættet er ud fra når hun ligger strakt rundt i sit terrarium, som vi jo kender målene på, så det er ikke helt præcist, men der omkring :slight_smile:
Hendes normalvægt er 10-11kg, 12kg lige op til burmation (dvalen før vi sætter en han til hende) lige op til får hun lidt ekstra, for hun vil nemlig ikke spise når hun får han, eller er drægtig. Hun går i ca. 6 måneder uden at spise, før fødslen.
Der gået et par måneder før hun ser normal ud igen.

[QUOTE=Wijelo;1283988]Wow hun er stor. :uha:
Hvor lang er hun ca. og hvad er hendes normalvægt ?

Jeg har lige anskaffet mig en kornsnog på ca 110 cm, og ham syntes jeg faktisk var pænt lang, men han er jo ingenting i forhold til jeres pige.

Min datter har fået sig en ung kongepython på 6 mdr, så han er heller ikke stor, men bliver vist heller ikke længere end max. 150 cm.[/QUOTE]

Hvor hyggeligt, at I har fået slanger begge to. :slight_smile: Må vi se billeder af jeres? Vi har herhjemme en normal kongepython på en 15 år, som hedder Tykke, og som vi kalder hun, selvom vi vist efterhånden har fået konstateret at hun er en han :høhø: Hun er en 130 cm, det er i hvert fald hvad vi bliver ved at sige selvom det er mange år siden, vi har målt hende :tihi:

Mød Kasparov min kornsnog - vist nok ganske almindelig,men supersmuk i mine øjne.

Malenes kongepython Hugo - Banana Lesser - Speciel og meget smuk i mønsteret.

Jeg er dybt fascineret af slanger, synes de er utrolige smukke (og røøøv svære at tegne :D)

Slanger er fine! Og hvor fascinerende at Boaer føder levende unger - det vidste jeg ikke :slight_smile: Jeg er lidt forelsket i Pytoner - visse af farverne/mønstrene er bare så flotte.

Faldt lige over denne video, den passer ind her :slight_smile: en fødende boa
[video]https://www.facebook.com/john.natow/videos/777579324517/[/video]

Jeg fik faktisk også et klip af at vores pige fødte en, men det er meget mørkt. Det er med ikke at forstyre dem for meget, så de går i stå, så det var med lidt forsigtighed jeg filmede og tog billeder :slight_smile:

Forresten, en lille update. Alle ungerne er ved at blive meget mørke, og vi har set flere af dem med blå øjne, så det er ved at være oppe over, at de skifter ham for første gang :yah: det er næsten ikke til at holde ud at gå og vente på :rundtosset:

Så er der update, med billeder af nogle af de smukke slanger (i får ikke alle for der er altså 34 :surrender1:)

Det har desværre vist sig at vi ikke ramte ghost, som vi først troede, men “bare” har fået nogle virkelig lyse hypo’er, som før hamskifte lignede ghost, fordi vi ikke kunne se det lyserøde i deres haler. De få vi troede kunne være anery, var meget mørke almindelige/jungles. Men det er netop derfor man skal være forsigtig med at farvebedømme dem, før de har skiftet ham.

Her er et par rigtig fine hypo jungles

Som i kan se (?) er der stor variation i farverne.

Her er lidt almindelige jungles

Til sammenligning skal en ghost se sådan her ud. Man kan dog ikke helt sammenligne, da hende her er et års tid og derfor har farvet en del ud, men som i kan se har hun intet rødt, og meget hvidt. Det der snød os mest med ungerne er, at et par af dem er meget lyse omkring hale og hoved, og det lette pink på halen kan være fordi de er en smule gennemsigtige i huden før første hamskifte.

Jeg håber det giver mening, ellers så spørg :smiley:

Vi er stadig meget glade for kuldet, selvom der ikke var ghost og anery, for de har simpelthen de smukkeste mønstre. Ja i det hele taget er det altså temmelig fantastisk at have så mange smukke skabninger ligepludselig.
Jeg har vanvittigt svært ved at vælge hvilken jeg vil beholde. To af de aller smukkeste piger har endnu ikke skiftet ham, så jeg venter i spænding!

De er virkeligt fine! Men øv da, at I ikke fik jeres ønsker :slight_smile:

Nu spørger jeg virkeligt dumt… Har du eksempler på en grim og en smuk?

Puha en grim og en smuk hehe, det er jo helt enormt meget en smagssag.

Efter min mening er hende her lidt kedelig. Hun er ikke jungle, og jeg kan rigtig godt lide jungle. Hun er heller ikke hypo, som gør dem rødlige, og det er jeg også ret vild med, så hende her er jeg ikke vild med.

En af de smukkeste efter min mening er hende her. Hun er sjovt nok både hypo og jungle. Den aller aller smukkeste (tror jeg beholder hende) har endnu ikke skiftet ham, så hende har jeg ikke billede af endnu.

Hende her er jeg også meget vild med. Hun er meget lys og det er der også noget fint ved synes jeg.

hey - jeg kan da lige vise Roger og Baronen frem, som jeg lige har hapset billeder af i dag, fordi de er så smukke! :slight_smile:

Roger er rosenboa han fra Ane - en dejlig mild dreng, som virkelig har åbnet mine øjne for slanger! :smiley: Det var først, da hun satte ham i mine hænder, at jeg sådan “rigtigt” turde holde dem sådan helt selv :ups: Roger er bare en god dreng!
Roger er vel omkring 75 cm lang, når han strækker helt ud og han er udvokset, så han er ikke den største boa-art der findes :slight_smile: lige til mit temperament :tihi: og de rødlige striber er lige noget for mig :smiley:

Han er ret glad for sit “kranium” og er mester i disciplinen “Skull-hugging” :tihi:

Den Røde Baron - eller bare Baronen til dagligt er en “Super Red” Elaphe Dione snog af lokation “Wladiwostok” - fra en opdrætter/avler, som hedder Dr. Fesser! :tihi:
Han er stadig kun lige knap trekvart år gammel og 45 cm lang, så han er ca halvvejs. De bliver vist ikke meget mere end omkring 1 meter og forbliver slanke og fine :slight_smile: Lige en størrelse jeg kan håndtere i en hånd - og så kameraet i det andet! :smiley: :tihi:
Jeg er helt og aldeles SYG med den farve - når jeg flytter andet sted hen, så skal jeg have nogle stykker af den her slags slange :smiley: det er virkelig en FED prydslange, for den er super aktiv i sit terrarium, hvor den kravler g klatrer meget rundt og har en fantastisk “show”-farve, så den er til at få øje på! :smiley: og OMG de er lette at holde :smiley:

… neeeej jeg har ikke noget med rødt på slanger :tihi: :ups: