Slap hale-midt på og ned

Reagerer hun på, hvis I berører den lammede del af halen?
Jeg tænker ikke på, om hun har ondt, for det skriver du jo, at hun ikke har. Men kan hun føle noget i den slappe del af halen?

Jeg har ikke mærket efter siden før vi tog til dyrlæge og der virkede det, som om hun ikke kunne føle noget i den yderste del af halen. Det var det der gjorde mig mest nervøs, for jeg var slet ikke i tvivl om at hun ingen smerter havde. Men hun bevægede halespidsen da vi var ved dyrlæge og det ser ud som om hun har mere bevægelse i halen i dag. Men den hænger stadig lidt. Vil lige se om jeg kan komme til halen senere og mærke efter om hun stadig ingen følelse har i den. Er stadig lige ved at vinde hendes tillid igen efter dyrlæge besøg, så vil helst ikke “genere” hende for meget.

Hmm utroligt så meget et lille ord kan gøre af forskel. Har først nu opdaget at jeg i mit oprindelige indlæg har skrevet at hun er smertepåvirket. Der manglede da lige et IKKE i den sætning. Havde hun haft smerter, havde jeg ikke givet mig tid til at oprette en tråd om det inden jeg kørte til dyrlæge!

Jeg har hele tiden læst at den ikke havde smerter, det har du også skrevet i første linie. Og jeg tror nu ikke der er nogen der har fulgt med i denne tråd, der ville tro at at du ikke tog til dyrlæge med en smertepåvirket kat.

Hvad siger hun til hvis du niver i halen, altså ikke sådan at det gør ondt ondt, men sådan at du normalt ville få en reaktion.

For mange år siden, havde vi en fritløber, der blev ramt af en bil :ked:
Da han kom hjem, hang hans hale ned. Der var tale om hele halen.
Jeg husker, at dyrlægen sagde, at nerverne kan blive lammet ved et slag, men at de kan komme sig i løbet af nogle dage.

:kryds: for at bedringen fortsætter for din hunkat (det tegner jo lovende)

Jeg har haft en kat, der fik en blodprop i halen. Den yderst del blev slap og efter kort tid tyndere end normalt. Der var i begyndelsen også en svag temperaturforskel. Vi skulle holde øje med hvordan det udviklede sig, for blev det ikke bedre, skulle de led amputeres. Men heldigvis fik hun selv genoptrænet den, så den fik næsten hele sin førlighed igen.