Slåskamp eller opdragelse?

I de sidste par dage har Vívil været lidt efter Artos. Hvis Artos “laver ballade” kommer Vívil over og “skubber” ham ned, derefter bider han fast i nakken og slæber Artos et par cm efter gulvet :?
Da vi besøgte Artos hos opdrætteren, da han var 9 uger, gjorde hans mor nøjagtigt det samme.
Er Vívil bare ved at sætte Artos på plads eller bør vi gribe ind overfor adfærden? (Artos er 5 måneder, så det passer meget godt med at han er i “lømmelalderen”)

Er Vívil fertil? Og hvor gammel er hun?

Det kunne lyde godt lyde som noget opdragelse, men jeg synes det alligevel er temmelig atypisk, medmindre det er en fertil hunkat på vej i løbetid eller noget i den stil. Eller en kat, der tidligere har haft kuld?
Jeg har i hvert fald aldrig set kastrater gøre sådan noget :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;219249]Er Vívil fertil? Og hvor gammel er hun?

Det kunne lyde godt lyde som noget opdragelse, men jeg synes det alligevel er temmelig atypisk, medmindre det er en fertil hunkat på vej i løbetid eller noget i den stil. Eller en kat, der tidligere har haft kuld?
Jeg har i hvert fald aldrig set kastrater gøre sådan noget :-)[/quote]

Vívil blev kastreret for et år siden, HAN har ikke haft nogen kuld :tihi: (sorry, kunne ikke lade være). Min anden kat, Flykra, er også steriliseret. Artos er faktisk den eneste, der er fertil. Han skal kastreres til august.
Har heller aldrig hørt om at kastrater opfører sig sådan :? Kan det være fordi at Vívil er “gruppe-leder” og derfor er ved at sætte Artos på plads eller noget? Har ihvertfald aldrig hørt om det før…

Hjemme hos mig gør Sander det jævnligt, når Galliano har “sunget” et stykke tid og så tier han stille et stykke tid :thumbup:

Da Guinness og Bailey var mindre, gjorde Bailey det ved Guinness i samme situation og med samme resultat :slight_smile:

[quote=Temple Bar;219279]Hjemme hos mig gør Sander det jævnligt, når Galliano har “sunget” et stykke tid og så tier han stille et stykke tid :thumbup:

Da Guinness og Bailey var mindre, gjorde Bailey det ved Guinness i samme situation og med samme resultat :)[/quote]

Det lyder bekendt. Den ene gang hvor Vívil gjorde det, havde Artos gået og knurret efter en kvittering i et stykke tid (ja, han er sk* ikke normal :tihi:)

Eddie gør det også ved de to Mer af og til - måske det er siam/ori adfærd:-)

Han bestiger dem også ind imellem - det gør ham og Tip også ved hinanden - dog uden at “fuldbyrde” noget:-)

[QUOTE=lenschow;219673]Eddie gør det også ved de to Mer af og til - måske det er siam/ori adfærd:-)

Han bestiger dem også ind imellem - det gør ham og Tip også ved hinanden - dog uden at “fuldbyrde” noget:-)[/QUOTE]

Ok, så er jeg mere rolig. Artos har været lidt af en rod i en uge ca. Jeg kalder det lømmelalderen, da de andre to var på samme måde i den alder…Kan egentlig godt forstå at Vívil får nok ind imellem :ups: (lige nu løber terroristen rund og knurrer…med en kvittering i munden…utilfreds med produktet måske? :klapper:)

Haha Han er ved at klage! Han leder efter en telefon!

:slight_smile: