Slemme hankat :(

Jeg tænker helt generelt - hvor han han typisk strintet?
Mine hankatte strinter generelt op af alt - skrivebord, sofa, væg, køkken osv osv

Mere så I ikke bringer lugten med.

Hvad har I vasket af med?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;879460]Jeg tænker helt generelt - hvor han han typisk strintet?
Mine hankatte strinter generelt op af alt - skrivebord, sofa, væg, køkken osv osv

Mere så I ikke bringer lugten med.
Hvad har I vasket af med?[/QUOTE]
her inde i huset har Ata strintet op af dør karmene- sådan i hjørnerne, og så har han en sjov mani med at strinte/tisse ved mad og vand skål- lige meget hvilken skål det er. Vi bruger Rodalon og urin off! Aldrig andet.

Krydser fingre for at jeres flytning løser problemet. Vil jo være rarest hvis kemien kan undgåes :slight_smile:

Da min far fik kastreret sin hanhund sagde Dr. Dyr at der kunne gå helt op til et ½ år før testosteronen var ude af hans system. Hvordan med katte? Jer de garvede med hankattehold… hvad er jeres erfaringer der? Har I observeret om der går længere tid hvis hankatten har været brugt meget (Som Vivi skriver “kun gået en måned”)?

[QUOTE=Vipstøsen;879466]
Da min far fik kastreret sin hanhund sagde Dr. Dyr at der kunne gå helt op til et ½ år før testosteronen var ude af hans system. Hvordan med katte? Jer de garvede med hankattehold… hvad er jeres erfaringer der? Har I observeret om der går længere tid hvis hankatten har været brugt meget (Som Vivi skriver “kun gået en måned”)?[/QUOTE]

Hos os er der gået alt fra det øjeblik de vågner rigtigt fra narkosen og op til et halvt år inden hankattevanerne er lagt på hylden. Nogle stopper aldrig helt, mens andre aldrig så meget som levererer det mindste strint. Så udover køkkenrulle, rengøringsmidler mv, ja så må man smøre sig med tålmodighed og vente. Ikke al “fertilitet” sidder i kønsdelene :wink: de der kun sidder i hovedet er de der tager længst tid at få til at forsvinde :slight_smile:

Faktisk er vores største strinter - incl. de fertile hankatte - en hankastrat der er neutraliseret tidligt og som nummer to kommer en fertil hun. De to rangerer, i al fald i deres egne hoveder :wink: højst i hierakiet, og bruger tydeligt strinteriet som en markering i fht dette overfor de andre katte. Strinteri der er betinget af dette kan man ikke få væk med hormonchip eller andet, det kræver for mig at se et miljøskift, så både omgivelser og andre katte er nye.

Og lige som jeg går og tænker- det skal nok gå- så over pisser han sofaen :S godt det er en gammel ‘læder’ sofa som ikke skal flyttes med!!!
Men nu har jeg snakket med min Dyrelæge (min kæreste er nemlig ikke overlig imponeret over Ataman pt) og han råder mig til at chippe ham nu og starte ‘på en frisk’ i det nye hus!!! Så det gør vi kl.15 i dag!!! Han har kendt Ata siden han var helt lille så jeg er helt rolig med hans vurdering. Jeg vil gøre alt for at beholde Ataman men kan jo ikke sælge hele min ‘flok’ piger pga. Ham… Så nu prøver vi det her og jeg krydser allerede ALT for at det er det der skal til!

[QUOTE=Amorito;879568]Og lige som jeg går og tænker- det skal nok gå- så over pisser han sofaen :S godt det er en gammel ‘læder’ sofa som ikke skal flyttes med!!!
Men nu har jeg snakket med min Dyrelæge (min kæreste er nemlig ikke overlig imponeret over Ataman pt) og han råder mig til at chippe ham nu og starte ‘på en frisk’ i det nye hus!!! Så det gør vi kl.15 i dag!!! Han har kendt Ata siden han var helt lille så jeg er helt rolig med hans vurdering. Jeg vil gøre alt for at beholde Ataman men kan jo ikke sælge hele min ‘flok’ piger pga. Ham… Så nu prøver vi det her og jeg krydser allerede ALT for at det er det der skal til![/QUOTE]

:kryds: det skal nok lykkes … det gør det heldigvis for langt de fleste :slight_smile:

Chipning gik fint og Ata mærkede ik noget til det- så nu venter vi :slight_smile:

Jeg ved godt det ikke er helt samme situation, men jeg vil alligevel fortælle om min Lucky :slight_smile:

Han var avls- han hos opdrætter og blev snittet. Det var han bedøvende ligeglad med, og strintede lystigt videre. Han blev derfor omplaceret til mig og stoppede :slight_smile:
Da min lille Rose gik i løb, bimlede der nogle klokker i hans hovede og han mærkede af på stort set ALT.
Jeg fik i samråd med vet og opdrætter givet ham en almindelig p-sprøjte og snip snap snude… fandt fyren ud af at han ikke behøvede at over pisse mit hus :slight_smile:

Så jeg vil bestemt være fortrøstningsfuld i Atas tilfælde. :slight_smile: (dog med den i mente, at han blev snittet relativt sent)

:wehu: Ata har ikke strintet et eneste sted siden han fik chip i går! 24 timer uden strint- HURRAH

Sådan :thumbup:

Håber det viser sig at være den heeelt rigtige løsning :slight_smile: