Slette beskeder?

Ja, kort og godt:

Hvordan bærer man sig ad med at slette beskeder?

Jeg kan ikke finde den funktion.

Mener du private beskeder? Jeg ved ikke, om man kan slette dem alle på en gang, hvis det er det, du efterspørger. Men lad mig lige koble @RuneS på her. Han har bedre tjek på det tekniske.

Faktisk kan man slet ikke slette privat beskeder. Det samme gælder egentligt også for indlæg, man har vist nok en relativt kort periode efter man har lavet et indlæg til at slette det, hvis nu man skulle have lavet det ved en fejl.

Hvis der er gamle indlæg man gerne vil have slettet er man nødt til at kontakte en Admin som så kan slette dem.

Og årsagen til, at man ikke uden videre kan slette, er, at det også ville slette beskeden for modtageren. Private beskeder fungerer på samme måde som tråde, der vil miste deres mening, hvis hvert andet indlæg mangler.

Nå okay, det mener jeg så er en stor mangel på et forum som dette, at man ikke kan slette 7-8 år gamle beskeder.

Det er faktisk imod en gammel afgørelse Datatilsynet traf helt tilbage i 2008, hvor det blev fastslået, at brugere både kan kræve indlæg slettet på debatfora og ligeledes sin brugerprofil såfremt dette ønskes.

Ham der udvikler forum software’en er en mand med klare holdninger, som man så kan være enige med eller ej.

Dem der spiller ind her er:

  • Stå ved hvad du siger. Derfor kan man selv slette beskeder i en kort periode efter man har skrevet dem, så man har mulighed for at nå at slette en besked man ikke ville have skrevet, eller hvor man finder en fejl der ikke bare lige er til at rette. Men hvis man er bange for hvad folk tænker om en når man skriver noget, så bør man helt lade være. Kort sagt et gamle “hvis du ikke har noget pænt at sige, så lad være”
  • At deltage i et privat drevet forum er et privilegium ikke en ret. Derfor kan admins sagtens slette beskeder for at holde os til diverse privatlivslovgivning, men det bliver med den store sletknap. Hvis man truer med retslige forhold for at få slettet data, så må man samtidigt antage det er fordi man ikke ønsker at være en del af fællesskabet længere.

Når det så er sagt, så er jeg sikker på at hvis du spørger pænt, så vil der sikker være en admin der vil hjælpe med at slette enkelte opslag, hvis det ligger en god grund bag.

8 Synes om