Det er godt nok en fin mavse :høhø: Hun ligner ikke en kat, der har klaret sig ude så længe - især med den strenge vinter, vi har haft.
Slimproppen kan gå helt op til 10 dage før fødsel.
Når du ser hende oppe fra, og hun ligner en skildpadde, er fødslen ikke oppe over.
Først når hun ser slank ud (ovenfra) og fylden hænger under maven, er det ved at være tid.
Hun har sikkert fået smag for det frie liv, så hold hende inde i tiden før fødslen, så hun ikke vælger at få killingerne udenfor.
Skal desuden også til at flytte inden for nærmere fremtid, så der bliver hun indekat, men får 25 kvm løbegård…
Det burde hun kunne klare sig med…
Indtil videre virker hun slet ikke som en kat der har været ude, hun er helt i orden med at gå inde…
Nå, men her til morgen er jeg lidt i tvivl om det er ved at være tid…
Hun har lige spist et kæmpe morgenmåltid, men derefter snoede hun sig mellem mine ben og gik ind i fødekassen…
Lige så snart jeg forlader “hendes” køkken, går hun ud af kassen og venter på mig ved døren…
Når jeg kommer ud i køkkenet igen, spinder hun og går i fødekassen igen…
Nu har jeg så valgt at sætte mig i køkkenet…
Og hun går lidt ind og ud af kassen…
Kan ikke ligge helt stille…
Vasker sig meget…
Og så bemærkede jeg at det så ud til at hendes bagparti trak sig sammen og slappede af… 2 gange hurtigt efter hinanden…
Og så strakte hun benene helt ud…
Det var for ½ time siden…
Det er ikke sket siden…
Nå, men så gik hun ud af kassen og gik hen for at spise lidt mere…
Og nu har hun lagt sig hen i den anden ende af køkkenet, på gulvet, hvor hun lige nu ligger og sover…
Ja og for at det ikke skal være løgn, har hun lige lagt sig hen i sin anden kasse, hvor hun nu ligger og dovner den…
Jeg er virkelig i vildrede
Jeg har sågar aflyst en fødselsdagsinvitation, fordi hun begyndte på det…
Skulle ellers med en bus her 8.30 for at være i Kolding til kl. 10…
Men jeg tør ikke forlade hende, hvis nu det er NU!
Og nu ligger hun bare og snorker
Tjaeh - enten tager hun r*ven på dig :høhø: eller også er det oppe over. Det lyder dog på hendes opførsel som om det godt kan være - men de kan godt bruge en dags tid eller mere i de stadie - eller ½ time
Ja sådan er det vel
Det er 2 år siden jeg sidst har haft en fødende kat…
Og det var min første…
Så jeg er jo stadig helt grøn, selvom jeg læser og læser alt hvad jeg kan finde på nettet om kattefødsler og dagene op til…
Og det bliver jo heller ikke nemmere af, at jeg ingen idé har om, hvornår hun er parret…
For hun har jo ikke været hjemme i en evighed…
Mine hunkatte ændrer som regel adfærd lige op til fødslen. Fra få timer til et døgn før.
Slimproppen kan gå en uge før fødslen, men det mest normale er, at den først går lige op til.
[QUOTE=Eife;582914]Lotte - Nej, det gør det jo til lidt af et lotteri :høhø:
Men krydsede fingre herfra for at at alt går godt og planmæssigt - når det engang gør [/QUOTE]
Tak skal du have
Har du nogen bud på, hvor mange hun får???
Det er hendes 3. kuld…
Og i første kuld fik hun 5 (men der kom 6 moderkager???) på mellem 98-102 g.
Hendes 2. kuld ved jeg intet om, da hun fik det sidste sommer, mens hun levede som vildkat og var umulig at komme i kontakt med…
Men nogle bekendt havde set hende rende rundt med STOR mave…
Dette billede er fra hendes første gang, taget 14 dage før fødsel:
[QUOTE=Vivi_Fletcher;582917]Mine hunkatte ændrer som regel adfærd lige op til fødslen. Fra få timer til et døgn før.
Slimproppen kan gå en uge før fødslen, men det mest normale er, at den først går lige op til.[/QUOTE]
Jeg har også hørt om at slimproppen kan gå helt op til 14 dage før…
Men håber godt nok snart der sker noget…
[QUOTE=Lotte F;583117][…] Hun er i skrivende stund i gang med at føde den første
Et lille ben stikker ud lige nu ;)[/QUOTE]
Det skal nok gå - hun er jo tredjegangsfødende og huskat.
Hun var godt nok også stor på billederne fra i morges.
Held og lykke med det - glæder mig til killingebillederne.
[QUOTE=FinnFrode;583140]Det skal nok gå - hun er jo tredjegangsfødende og huskat.
Hun var godt nok også stor på billederne fra i morges.
Held og lykke med det - glæder mig til killingebillederne. [/QUOTE]