Smart måde at skifte fødekasse underlag på?

Ihhhh, jeg kommer hele tiden op at skændes med min mormis når hun skal have skiftet det underlag :frowning: Hun bliver sur, babyerne skriger, hun stjæler dem tilbage og alt i alt, så har jeg ikke fået skiftet underlaget særlig godt :frowning: Hvordan gør I? Har I en eller anden smart måde?? Råd modtages med kyshånd. Det kan da kun gå bedre end hidtil… :kryds:

Jeg har flere underlag liggende ovenpå hinanden i fødekassen.
Når det øverste bliver beskidt, så trækker jeg det forsigtigt af (under kattene)

Det foregår i fred og ro. Missemor og killinger bliver jo liggende i kassen :slight_smile:

[quote=Lindvig;382433]Jeg har flere underlag liggende ovenpå hinanden i fødekassen.
Når det øverste bliver beskidt, så trækker jeg det forsigtigt af (under kattene)

Det foregår i fred og ro. Missemor og killinger bliver jo liggende i kassen :)[/quote]

Det er temmelig smart… Det må jeg have kopieret!! Tak.
Det er bare svært i en situation hvor der har været meget blod pga fødslen, synes jeg… Men fremover er den kopieret :høhø: Tak!

Fold det gamle underlag sammen en gang til siden og læg killingerne på det.
Fold det nye underlag sammen og læg det på den tomme plads og flyt killingerne over på det.
Fjern det gamle og fold det nye ud.

Du kan også fra starten lægge to underlag og på et tidspunkt fjerne det øverste.
Fordelen herved er, at det underste lag vil lugte “rigtigt”.

Ved begge metoder undgår du at fjerne killingerne fra fødekassen.

Any time :slight_smile:

Jeg har lige et råd til.

ALDI har fra i dag tilbud på vådligger-lagen. 100 x 150 cm til 59,95 pr. stk.

Jeg har købt et par stykker, som jeg klipper til, så de passer i størrelsen til fødekassen.

jeg har rullemadres med bomuldsflonel betræk ovenpå skummadressen. Jeg ruller den halvt væk ind mod mor og killinger - bukker det rene og placerer på den “tomme” plads. Lægger killingerne derover, fjerne det snavsede og vipper det rene ned.

Killinger under fire uger kan ikke selv justere varmen - underlag skal være bomuld

jeg har også lag på lag metoden s

jeg kalder mormis ud af kassen, og lukker hende ind til de andre…så tager jeg underlag med killinger og lægger op i min egen seng, så lægger jeg rent i kassen og lægger killingerne derned…underneden flonelstæppet har jeg aviser som IKKE skiftes, da kassen jo helst skal lugte rigtigt…