Småting: Brug af lynlås-trykfod?

Der ligger en ting og glor på mig :uha:

Den ligger på mit strygebræt, der også fungerer som sybord.

Det er en lynlås-trykfod, som jeg ikke aner, hvordan jeg skal bruge.

Jeg ville gerne sy ny lynlås i min yndlingsfrakke.
Men hvordan bruger man en lynlås-trykfod (til Major Janomé)?

Er der bare een sy-kyndig, der kan give mig et par tips, nu, hvor lynlåsen er idkøbt, sat i med knappenåle - og jeg mangler bare at montere den rigtige trykfod til lynlås (en veninde har købt en til mig, som skulle passe til maskinen).

Det sværeste ved at sy er IMHO at indstille symaskinen på alle div. parametre, så den ikke laver løkker og knuder på undersiden, ujævne sømme, og lignende. Det sku’ vær’ så let, og så’ det’ faktisk svært…

Det kan Skattekat garanteret fortælle alt om :slight_smile:

Du har ret! Godt tip!
De Islændinge kan altså virkelig noget - fra tølt til (lynlås-)trykfod :yah::velkommen:

Bortset fra at Skattekat ikke kender den symaskine og aner ikke hvordan trykfoden ser ud :øhmm:
Det er svært at forklare over nettet, men principet med en lynlåstrykfod er, at komme tæt på tænderne i lynlåsen - uden at komme i krambolage med dem :S

Brugen af lynlås trykfod skal vises og kan ikke bare forklares ( i hvert fald ikke uden billeder)…
Trykfoden er beregnet til at kunne arbejde “på begge sider” af lynlåsen… og i nogle tilfælde kan det faktisk ikke betale sig at bruge specialtrykfoden fremfor den almindelige trylfod…

[quote=Skattekat;372569]Bortset fra at Skattekat ikke kender den symaskine og aner ikke hvordan trykfoden ser ud :øhmm:
Det er svært at forklare over nettet, men principet med en lynlåstrykfod er, at komme tæt på tænderne i lynlåsen - uden at komme i krambolage med dem :S[/quote]

:hop: …jeg vidste, du kunne :cool:

Hehe… Jeg kommer vist til at invitere til sypige… næh, brodeuse… næh…
Katteharpetræf :tihi: snart :venter::kryds: