Smooties

Jeg savner gode og lækre ideer til smooties …Hvordan er jeres lækreste smooties ?

ved ikke om man kan kalde det en smootie, men jeg kan godt li’ at blende færdiglavet kærnemælkskoldskål med frosne bær. Enten hindbær eller jordbær. Det smager helt vildt godt, og så er det så nemt som at klø sig i nakken :savle:

Jeg har brugt meget den lette løsning - nemlig at købe små pakker frosne frugt. Guffeluffe. Så får jeg nemlig også frugter som jeg ellers aldrig ville spise normalt…:slight_smile:

Jeg tager hvad jeg nu har af frossen frugt, og så evt. noget rå ananas, og så blender det med lidt yoghurt naturel, eller indimellem dansk vand, det giver et fint pift, synes jeg.

Jeg bruger faktisk altid Juice… Men har nu kobt sådan noget smootiehalløj… I en karton :slight_smile:

dette er en højprotein GUF!!!-smoothie til alle der elsker pina colada!!

man kan sgtens spise det hele selv… men hvis man er lidt smart - så deler man!!!

1 bøtte skyr, thise
140 g ananas i juice på dåse - stil den gerne i køleskab et par timer inden
30 g kokos-is-pasta

blend det hele sammen og server

Energi 66 kcal/100g
Protein 8,1 g
Kulhydrat 5,4 g
Fedt 0,2

[quote=Battlestar;399385]dette er en højprotein GUF!!!-smoothie til alle der elsker pina colada!!

man kan sgtens spise det hele selv… men hvis man er lidt smart - så deler man!!!

1 bøtte skyr, thise
140 g ananas i juice på dåse - stil den gerne i køleskab et par timer inden
30 g kokos-is-pasta

blend det hele sammen og server

Energi 66 kcal/100g
Protein 8,1 g
Kulhydrat 5,4 g
Fedt 0,2[/quote]

Det lyder LÆKKERT !! …Tror jeg nok :smiley:
Det der skyr, hvad smager det af …Navnet lyder ikke særlig lækker. Og hvor kan man købe kokos-is pasta. Jeg har dælme lyst til at prøve :slight_smile:

skyr er en islandsk ting - det fåes i mange coop butikker og er en ækvivalent til yoghurt men er ret tør og lidt syrlig

derfor er den genial at blande med ting der er lidt søde…

derudover er den ekstremt fedtfattig og proteinrig…

kokos-is-pasta fåes i de fleste special-vare butikker sammen med pasta til appelsin, pistacie, hindbær ect… det er specifikt til is og fåes i flere størrelser…

jeg bruger en fra INCO for der kan jeg få det i literglas

[quote=Battlestar;399392]skyr er en islandsk ting - det fåes i mange coop butikker og er en ækvivalent til yoghurt men er ret tør og lidt syrlig

derfor er den genial at blande med ting der er lidt søde…

derudover er den ekstremt fedtfattig og proteinrig…

kokos-is-pasta fåes i de fleste special-vare butikker sammen med pasta til appelsin, pistacie, hindbær ect… det er specifikt til is og fåes i flere størrelser…

jeg bruger en fra INCO for der kan jeg få det i literglas[/quote]

Det skal altså prøves …Men gu’ ved om vi har sådan en special-vare butik i Næstved ?. Mon det kan bestilles over nettet, det må lige undersøges :slight_smile:

ellers er jeg sikker på at fusgaard.dk kan fortælle dig hvor du skal have det… langt de fleste af mine koncentrater er derfra…

Jeg skrev jo straks til dem, men ØV !!
Fik dette svar tilbage:


Hej Alice !Tak for din venlige mail.Det er desværre ikke muligt at købe vore produkter via traditionelle detail butikker, i og med, vore produkter anvendes i forbindelse med industriproduktion.Dersom du har egen virksomhed og oplyser om hvilket produkt du er specielt interesseret i, bedes du give mig en opringning, så vil vi se, hvad vi kan gøre.Nyd sommeren.Med venlig hilsen/ Best regards, Jens Bjarne Olesen H. N. Fusgaard A/SValhøjs Allé 183DK-2610 Rødovre E-mail: [email protected] Tlf. +45 36 722626Fax. +45 36 705727