Snakke mis

Er racer som Siameser og Orientaler, katte som snakker meget :?

Det er mit indtryk… synes det er lidt sødt :smiley:

Snakker???:lol::lol::lol:
De kværner stort set konstant, og hører man dem ikke øger de bare volumen :lol:

:slight_smile: Så er det da vist sådan en kat jeg skal have… sikke samtaler vi kan føre hihi

Nu har jeg godt nok burmeser, men du skal være forberedt på at få alt at vide, herunder hvornår avisbudet kommer (og sikkert også, hvis der er ferievikar på), eller da jeg havde killinger på badeværelset, hvor jeg 3 gange hver nat fik at vide, at “moooooarrr, jeg kan høre nogen derude - det kan jeg altså, kom og kig!!!”

:smiley: det er da bare charmerende :lol:

Synd, du bor så langt væk - så kunne du få lov at prøve :wink:

Der må da være nogle slaver af de racer rimelig tæt på mig… mon ikke :?:

Bare lige et lille pip… siam må du ikke have som alenekat… den ar alt for aktiv, og vil blive ked, hvis den ikke har en artsfælle at være sammen med når du er på job :slight_smile:

Sådan er vi heldigvis forskellige, jeg valgte briten for ( bla ) at den ikke snakker ret meget, jeg vil nemlig selv havde det sidste ord her i hjemmet :slight_smile:

HELT enig - selvom jeg bor i rækkehus, hvor væggen ind til naboen er ret tyk, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan lydniveauet for min nabo ville være, hvis sådan en som Galliano skulle være alenekat :yikes:

Birma’en snakker os - det er helt vildt :smiley:

Jeg vil så heller sige at de taler med dig end at de snakker…
Det lyder så nemt som om at de aldrig laver andet end at snakke, men jeg kender altså mange stille siameser, orientaler , balineser og langhårede orientaler.
Min holdning er at kattene snakker så meget som du vil havde dem til. Mine katte snakker ikke særlig meget men jeg snakker sjældent med dem. Jeg kalder på dem når vi skal nusse, men med 10 katte i huset ville jeg aldrig få ro.

Selvfølgelig er der nogle der snakker mere end andre, men de bruger ofte stemmen til at opnå opmærksomhed eller selvskab. Mine bruger ders stemme som redskab f.eks. snakker de voldsomt når skuffen til deres mad bliver åbnet.

Der er faktisk flere opdrættere i nærheden af dig. Prøv at se på www.dso.dk som er en specialklub. ellers er der killingelisten.dk hvor de fleste opdrættere står på.
Selv ejer jeg langhårsudgaven a siameseren og orientaleren. Af os er der en opdrætter på djursland, Resen ved Struer og mig i Holstebro (samt 2 i kbh)

Nu er Oliver en huskat, men han kan snakke et øre af… :tihi: Han tier ikke engang stille når han sover… Der bliver talt i søvne og snorket… :stuck_out_tongue:

Nu er siam og oriental en snakkede race, men jeg tror at man kan få en snakkede misser ud af en hver kat… Det kommer helt an på hvor meget man går og snakker med dem i løbet af dagen…

Jeg snakker en del til Oliver, og som du kan se på ovenstående, så har jeg fået et sludrechartol ud af det :smiley:

Det er nok rigtigt nok…og jeg kan måske også godt forstå du ikke snakker med dine :slight_smile: (grundet antallet)
Men når så det er sagt, vil jeg nu alligevel mene det er en snakkende race… Har i hvert fald ingen personlige erfaringer med siam der ikke snakker :slight_smile:

Nogen snakker mere end andre, har haft begge typer. Lige nu deler jeg hus med fladsnuder (perser og exotic) og har aldrig oplevet en der snakker så meget med mig som Bubbles der er perser, han kommer ofte hen og snakker med mig, sker der nye ting udenfor, sidder han ved døren eller vinduet og fortæller de store historier. Snakker jeg med ham, snakker han faktisk altid tilbage, han er bare så skøn

MVH
Gitte

Vi har Paya, men påtænker en kat mere :slight_smile: Tror også gerne hun vil have selskab
Undersøger racer netop for at finde den helt rigtige:)

Jeg vil osse sige at det er lidt forskelligt. Jack som jo nu desværre ikke er mere, ævle-kævlede stort set hver gang man bevægede sig i stuen… Det var faktisk tit lidt for meget af det gode. Basil derimod er blevet leveret med defekt pibefløjte :wink: Hans miau lyder faktisk som et gummidyr med hul i - så med andre ord er han en næsten lydløs siameser.

Ozzy ligger et sted midimellem. Han snakker mere end Basil men (endnu) slet ikke så meget og vedholdende som Jack.

Men ja, det er lidt sjovt, og man kan faktisk føre en slags samtale med dem :smiley:

Vi har en aby, der godt kan lide at holde konferencer en gang imellem. :slight_smile:

Jeg kom lige i tanke om noget jeg så på youtube engang: To katte der snakker sammen om et eller andet emne…
Det er meget sødt:

//youtu.be/z3U0udLH974

Da Djintan fik sit kuld vækkede hun Patrick hver morgen ved at råbe af ham og træde på ham… Det var altid det samme hun sagde nemlig: “Mig og Killingerne sulter!!SKAL havde dåsemad NU NU NU!! Du er for langsom kom nu OP OP OP” grunden til hun gjorde det var at han i 1 uge havde givet hende dåsemad kl 6.00 hvor han stod op…

J

[QUOTE=Apollo;641053]Vi har en aby, der godt kan lide at holde konferencer en gang imellem. :slight_smile:

Jeg kom lige i tanke om noget jeg så på youtube engang: To katte der snakker sammen om et eller andet emne…
Det er meget sødt:

//youtu.be/z3U0udLH974
[/QUOTE]

Nuuuuuååååårrrrrrrrrrrrhhhhhh, hvor de hygger! Og hvilken samtale de må have - looooove it:love2::love2::love2: