Snakkende katte

Hvor meget snakker jeres katte? Jeg synes godt nok vores halve Cooner taler meget!:joy: Er det typisk for racen? Det værste er at de vækker os klokken l… om morgenen ved at snakke og kalde som gale. Og de accepterer ikke lukkede døre. :sweat_smile:
Hvilken katte race er mest talende og mindst? Eller er det bare individuelt ?

1 Synes om

Stine har talt voldsomt meget de 8 uger hun har været alene. Hun har kaldt, og jeg er ret sikker på at det er fordi hun har kedet sig og savnet samvær med katte, hun ahr trods alt ikke boet alene før.

Buster talte os indimellem, når han sagde noget var det helt sikkert fordi han mente jeg skulle tage mig sammen og gøre som han synes.

2 Synes om

Mille, hvis bagland vi intet kender til, kommer gerne og fortæller alt muligt bare for hyggens skyld :slight_smile: Lige fra jeg vågner til jeg går i seng, af en eller anden grund, er det mig der skal holdes opdateret om alt mener hun :tihi: Det kan være belastende tidligt om morgenen, men for det meste er det bare hyggeligt :hjerte:

3 Synes om

:paw_prints: :paw_prints:

Mine taler MEGET :grin: de kalder på deres legetøj, hvis det er røget ind under møblerne.

Og når jeg fløjter madlyden, går de nærmest AMOK i en øredøvende råben :grin:

Vil så gerne vise det, så prøver at lave en lille video :grin:

Når der er nogen på trappen, står stribemis ved døren og RÅBER:
“KOM IND TIL OS” :grin:

Begge to laver en kurrende lyd som en due til hinanden og til mig :grin:

5 Synes om

FrIda kaldte også rigtig meget da hun mistede sin gamle makker Orla. Og det stoppede den dag coonerne flyttede ind. Hvis de er ude nu kan Frida godt gå og kalde på dem. :blush:

2 Synes om

Jeg synes også det er hyggeligt bare ikke om morgenen! Vi vågner aldrig af os selv eller kan sove længe. :grin:

1 Synes om

Ja lad os endelig se en video :grin:

1 Synes om

:grin:

Her står de små os tidligt op, sådan ca. 06 agtigt og SÅ er der fest :grin:

De kommer sådan ca. hvert 3. minut og kalder:
“KOM OG VÆR MED – DET ER SJOOOOVT” :grin:

2 Synes om

Mille er så sød ved mig, at hun først begynder at snakke når hun opdager jeg er ved at vågne :hjerte: Heldigvis sover Claus så relativt tungt, at han ikke hører når hun hopper snakkende op i sengen, for at sige godmorgen til mig :tihi:

1 Synes om

Synes faktisk ikke mine snakker så meget uopfordret taget i betragtning at de er orientalere. DEt er mest pga. af opfordring. Zilla ynder fx af skælde ud når hun får at vide der er ting hun skal stoppe med. Men hun har nu også nogle “kæle-lyde”

1 Synes om

Mine to orientalere snakker rigtig meget, især Blua som er kommer og skal fortælle mig noget eller som kalder fra andre rum nær jeg er blevet væk fra ham. Han er også god til at komme og fortælle når jeg har lukket Cookie ude i køkkkenet.
Bertil som er en orientaler blanding snakkede rigtig meget før jeg fik Blua, nu er det mest når han gerne vil ud eller når han kommer hjem med “middag”
Har lige opdaget at orientaler indeholder ordet “taler” :tihi:

3 Synes om

Jeg læste også en gang herinde at når vi selv taler meget med dem, så lærer de også at tale meget. :hoho:
Den var go @Katho den med lige at have opdaget ordet taler, når man er en orientaler. :grin:

Ghandi er nok den er vores katte der snakker mest.
Om aftenen sætter han sig ude i gangen og hyler op - jeg HADER det!!!
Toth kan godt finde på at gå rundt og snakke, men synes mest han snakker hvis han hopper op til en oh man ikke giver ham opmærksomhed med det samme.
Bounty kommer med små “miv” hvis hun vil have opmærksomhed og man ikke giver hende det, men ellers vil jeg nok sige at hun er den der snakker mindst.

1 Synes om

har jo 4 maine coons og den race snakker jo en del, ional er så den værste, hvis noget ikke lige passer ham sætter han sig foran det og så starter festen, han nærmest skriger/hyler indtil det blir rettet, han er meget tit ved at gøre os vanvittige. plus at hvis han sover når vi går i seng og han så vågner og opdager vi er væk, uha sikken en vokal han så kan står soveværelses vinduet på klem hvis vi er ude starter han med at kalde på os lige så snart bilen er parkeret og han kalder så højt at vi kan høre det inde i bilen. vores naboer syntes så heldigvis bare han er en sød tosse

kaz går som sådan bare rundt og småpludre med sig selv , det er så bare det meste af dagen , men da det er lavt genere det ikke.

glitter snakker kun hvis der er noget hun vil, men her for nylig har hun fundet ud af at jeg altså ikke tage opvasken, når jeg vasker op stiller hun sig ved mine ben og miawer meget højt indtil jeg tager hende op.
det er da sødt, men godtnok osse ret irriterende.

gaia snakker ikke ret meget, kun når der er mad på vej og når hun forsøger at tigge sig til vand direkte fra vandhanen

1 Synes om

Asani snakker næsten kun, når der er mad i farvandet. Eller når han mener, der burde være mad i farvandet. Ellers har jeg enkelte gange hørt ham kalde udenfor. Det har så fx vist sig, han har fundet en tudse - eller set en anden kat. Som regel noget, han vil have, jeg skal komme at se.

Chili, derimod - OMG! Hun kan godt gå og småmivse forurettet en hel formiddag og drive mig aldeles til vanvid. Det er helt klart henvendt til mig, og hun fortæller mig, at hun gerne vil ud, at hun gerne vil ud i bryggerset, at hun gerne vil have mad, at hun gerne vil have vand, at hun gerne vil ud i forhaven til fuglene, kort sagt - at hun keder sig.

Samtidig gør hun alt det, hun ved, jeg reagerer på: Skraber på bryggersdøren og på vinduesrammen, puffer til blomsterne i vindueskarmen, skraber på ruden. Åh, hun ved, hvordan hun skal få den opmærksomhed, som hun slet ikke synes, hun får nok af nogensinde …

2 Synes om

He he man kan jo NÆSTEN også kun næsten undre sig over at vi elsker dem så højt. :joy::joy::joy: her er det absolut Alfred der ligger på 1., 2. Og 3.pladsen hvad angår talen og hylen. Man er sådan set ALDRIG i tvivl om hvad han vil: ud af døren, ind af døren, mad, ud af døren, ind af døren, mad, mad, mad, ind i soveværelset, ud af soveværelset osv flere gange om dagen :joy::joy::joy:

1 Synes om

Chip, huskatte pige, siger kun noget hvis der er en grund; det er der så ofte :joy:

Theodor, maine coon kastrat, siger sjældent noget, pånær hvis der fugle der skal dø eller jeg er for langsom med mad.

Fiona, fertil maine coon pige, har en holdning til det meste og deler gerne den holdning :grin:

Joy, maine coon killing, går og småpluderer og hvis jeg er gået ovenpå og hun ikke har set det, bryder hendes verden meget højlydt samnen. Sp kalder jeg på hende og hun kommer styrtende op af trappen og smider sig ind til mig og så spinder hun og smiler over hele hovedet og er så glad for at have fundet mig :heart_eyes:

De er ikke så slemme til at vækkemig mere mem jeg har virkelig også kørt en stram linje overfor mig selv på at reagere på deres morgenballade. Det har taget nogle mdr at vænne dem fra at vække mig hver morgen kl lo…

3 Synes om

@ HolmeInc Hvordan er du lykkedes med at få stoppet dem om morgenen, det vil jeg gerne høre om? :blush:

Totalt ignorering af dem. Det betød ørepropper nogle nætter og virkelig standhaftighed fra mig selv på ikke at reagere på det.

At Joy så får hjemve inde i sit hoved ved 6-tiden og den eneste måde det kan løses på er ved at smide sig ind til mit hoved og så ellers storspinde, det har jeg så ikke lige helt vænnet mig til og kommer til at snakke med hende skal jeg nok komme til at fortryde når hun vejer 5 kg+ :joy::paw_prints:

2 Synes om

He he ja den slags bliver grundlagt tidligt :joy::joy::joy:

1 Synes om