Snegle :D

Myrna og Co. er vokset :wink:


Første billede er dem alle samlet :slight_smile:
Hvis vi starter ved den mindste snegl, som er Kylling, og går med uret rundt, så har vi ved siden af Kylling, Ko, så, Edd, Eddy, Myrna, Frygtløs, Egon og Ed. (I virkeligheden var det Egon som døde igen, mine egons dør som fluer. Men da jeg syntes at Egon passede bedre ind end Sally Sand. Så blev Sally til Egon vol. 3.)

Snegle som spiser :slight_smile: Og en som har fået noget på overlæben.

En grovæder. I love it.

Myrna, hun er snart ikke den største mere. De andre har indhentet hende. Hun her 9cm i skjoldet.
De andre er 7-8 :slight_smile:

Den hvide plet er hvor Myrnas kærlighedspil sidder. :slight_smile: Hun er kønsmoden og venter bare på at de andre bliver klar.

13 Synes om

Fascinerende dyr :slight_smile: lidt klam men interessant :wink:

2 Synes om

Samme tanke :tihi:

Hvad er det for nogle? Og hvorfor holder man snegle? Har du dem til noget bestemt formål?
Fortæl da gerne noget mere om dem, jeg er nysgerrig. :hoho:

1 Synes om

Hvor er de fine :snail: snegle er virkelig fascinerende – gad vide, om min gamle snegletråd stadig er her :snail:

Så en udsendelse forleden dag, hvor et ægtepar opdrætter snegle og sælger deres æg til de dyreste restauranter i England :snail:

Det er ved at blive en (DYR) delikatesse, på samme niveau som kaviar :snail:

3 Synes om

Mine snegle blev i tidernes morgen købt til mine skildpadder, som foder supplement.
Desværre gjorde studiet at jeg ikke helt havde den tid til mine skildpadder som de krævede. Samt at de virkelig ikke trivedes med at være i samme rum som jeg, de var passive. Hvor uden for, der kunne man virkelig se hvordan de trivedes. Så jeg valgte at lade dem få et nyt hjem, hos nogle som gik op i dem. :slight_smile:

Jeg valgte så at beholde mine 2 snegle. Egon og Myrna. Desværre fik jeg knust Egon i en uheldig ulykke. Så jeg valgte at købe 2 ekstra. Ja, de to blev så til 8 ekstra :smiley: En enkelt døde få dage efter ankomst. De havde ikke været passet ordentlig det andet sted.

Så nu har jeg 8 Snegle :slight_smile: Dog er de ved at være store, så deres kasse er ved at være lidt for lille.

Snegle er ikke klamme :smiley: Myrna er så undersøgende, og når de får en hvis størrelse, som mine. Så kan man hører dem smaske :smiley: På billede 3, kan i faktisk se sneglenes tandsæt / deres raspetunge :slight_smile: Og hvis de prøver at smage på en (hvilket de gør, hvis de er sultne) Så føles det som et sandpapir :smiley: Det kilder lidt.

Hvis man tænker, de må da være helt vildt slimet, så synes jeg ikke det er så slemt, ift. deres størrelse.

De er forresten. Achatina Achatina, som er den største landlevende snegl :slight_smile: Kan blive op til 25-35 cm i skjoldet. Mine er som sagt, højest 9cm :slight_smile: Så der er lang vej endnu.
Mine snegle er også den af Achatinaerne som kræver lidt mere end de andre. De kræver en konstant temperatur på omkring de 25grader. Samtidig kræver de også en høj fugtighed. Også spiser de mig ud af huset :smiley:

6 Synes om

Min drøm er sådan en som på linket
http://www.palaeowerkstatt.de/pic_berichte/89-3_A_thumb.achatina_hand0144
Men må nok indse at mine ikke bliver helt i den størrelse :slight_smile:

Nå ja, de går også under navnet AA eller Tiger :slight_smile: pga. striberne :slight_smile:

2 Synes om

:love: Tak for lidt mere information, det lyder virkelig spænende. Og altid sjovt at lære noget nyt, især om lidt anderledes ‘kæledyr’ :hoho: Uhh jeg har intet imod de små snegle man kan finde i haven, dem har jeg altid syntes er søde - meeen jeg ved altså ikke om jeg ture holde sådan en stor basse der.

Men det er nok fordi det er så sjældent man har set sådan en stor en, og det er det nye der gør en usikker. Det er jo ikke værre end rotter, pindsvin osv. dem har mange også sådan ét lidt andspændt forhold til - lige som nogle kigger mærkeligt på én når man siger ét pindsvin ikke stikker når man nusser med det. :grin: så længe de er tamme.

:besvimer: OMG den snegl du linker til !!!
Den er stor, holy! Kan de overhoved købes her hjemme?

1 Synes om

Sjovt, vi talte ellers for nylig om, at man stort set aldrig fik serveret snegle længere - men de er så åbenbart røget med i retro-puljen… :wink:

1 Synes om

Jeg tror, grunden til, at Blunky linker i stedet for at gengive billedet, er, at det er copyrighted af ejeren…

2 Synes om

Pas?
Der er jo vandmærke på så det burde da ikke være noget i at vise det - MEN kan se min mobil har beskåret billede og vandmærket er væk, så det har jeg hurtigt lige slettet for det er fy-fy! :scream::see_no_evil:

At billedet har et Copyright mærke, er ikke det samme som en tilladelse til at bruge det…

1 Synes om

Det er jeg klar over :wink: Så nok dette som ét helt uskyldigt deling af et billede og nævnte jo netop det stammede fra linket = ejermand er oplyst hvem er. :see_no_evil: Men ok ret skal være ret.

Jeg er ikke inde i reglerne for at dele et link og vandmærket billede offentligt og med oplysning om hvor billede nøjagtigt stammer fra. I henhold til ét samtale emne i et forum.

1 Synes om

Jeg tror ikke at der er snegle i den størrelse herhjemme :slightly_smiling_face:
Bassen der koster 1500 euro :slight_smile: Kæft hvor ville jeg gerne have sådan en :smiley: men synes også det er lidt pebret at smide for dem. Mine har kostet 25kr stykket :smiley: men 15-20 cm har jeg da set. Blandt andet i Randers regnskov. Kender ikke så mange med dem privat :slight_smile:

1 Synes om

Ja til den pris ville jeg også hellere have en kat hjem fra udlandet :wink: :smiley:

6 Synes om

Jeg kan godt lide snegle, bare de har hus på, de er så søde på en eller anden måde :slight_smile:

2 Synes om

:snail:
De snegle jeg tog hjem – vinbjergsnegle – kunne jeg også høre spise :grin:

De kan altså noget, de er jo hermafroditter – så det kan blive til pænt mange æg og unger :snail:

Men vinbjergsnegle parrer sig kun, hvis de begge to har venstre- eller højredrejede sneglehuse – og æggene kommer ud af et lille hul oppe i hovedet :snail:

Bare lige for at minde jer om det, så satte jeg dem tilbage samme sted jeg tog dem :snail: men gav dem lidt neglelak på sneglehusene, så jeg kunne genkende dem :snail:

Jeg var dernede mange gange for at se til dem, og jeg så dem flere gange :snail:

Vinbjergsnegle er fredede, men man må godt tage til eget forbrug

:snail: bon appetit :snail:

1 Synes om

Seriøst, de er så hyggelige at se på :smiley:

8 Synes om