Sneglebånd som elhegn

Jeg overvejer at indhegne min lukkede rækkehushave med sneglebånd for at holde (min kommende) kat inde. Er der nogen som har erfaring med brug af Elephant sneglebånd til kattehegn? Vi har et rækværk 1.80 højt hele vejen rundt som jeg ville fastgøre til.
Mvh Tine

Hvad er sneglebånd? Evt. link eller billede? :slight_smile:

Umiddelbart ser det både smart og let ud. Men jeg kan ikke helt gennemskue jordforbindelsen. :slightly_smiling_face:
Hvis det skal i vejret, skal der muligvis en jordtråd med rundt, før det virker :slightly_smiling_face:

Har ingen erfaring med den, men skal den monteres anderledes end de andre strømtråde der er på markedet

Samme svar herfra, ser umiddelbart interessant ud og brugbart, men ingen erfaring med det.
(Og linksene til yderlig info går bare til en overordnet side hos Elephant)

Linksene på den overordnede side fører til en brugermanual og "additionel info, som kan downloades.

tilføjelse: Jeg har kunnet hente dem, men kan ikke linke.

Tusind tak for jeres svar :slight_smile:
Jeg tror der er jordforbindelse i en af de tre tråde som løber i båndet.
Og der er links til små videoer med hvordan man gør. Men det som jeg også overvejer lidt er: Behøver jeg at montere båndet vandret på toppen af plankeværket? Så vil jeg skræmme alle fulge som slår sig ned der, og det vil jeg nødigt. Hvis jeg i stedet monterer båndet vandret 3 mm fra toppen af plankeværket så kan fuglene lande uden at få stød, og katten vil stadig komme til at røre båndet hvis han klatrer op eller springer op.

Du skal i hvert fald være sikker på katten kommer i kontakt med båndet, hvis den springer op (hvis der er jord i båndet)
Sådan umiddelbart tror jeg, i hvert fald for mine katte, at toppen er det sikreste. :slightly_smiling_face: