Snehvide mellem bygerne (med ekstra mange billeder)

Om end det ikke er fra hendes mest flatterende side… :tihi:

[QUOTE=Eife;865368]Enig!
og enig![/QUOTE]

Mange tak for enigheden, Eva. :slight_smile:

[QUOTE=Lotte;865375]Så dejlig en billede serie :hjerte:
Hun er SÅ fantastisk en smuk prinsesse - den titel bære hun til punkt og prikke :slight_smile:
Hvordan begyndte jeres gåturen??[/QUOTE]

Mange tak, Lotte. Vi begyndte så småt med gåturene for godt to år siden, mens vi stadig boede i lejlighed. Ude på altanen havde hun haft seletøj på uden problemer, så for sjov prøvede jeg at tage hende med ned. Det viste sig, at hun gik noget så fint, helt uden at trække eller prøve at komme fri. Jeg er overbevist om, at hun må have prøvet det i sit gamle hjem, for det plejer ikke at være noget, katte bare kan af sig selv.
Hun ved også, at jeg ikke kan gå under parkerede biler og buske, så dem går hun udenom. :smiley:

Hold da op - det jo gået nemt så :slight_smile:

  • men ja det lyder som noget tidligere ejer har prøvet :slight_smile:

[QUOTE=Lotte;865396]Hold da op - det jo gået nemt så :slight_smile:

  • men ja det lyder som noget tidligere ejer har prøvet :)[/QUOTE]

Jeg har tidligere prøvet med andre katte, og sammenlignet med dem, gik det i hvert fald overraskende nemt med Snehvide. :smiley:

Det lyder helt sikkert so om det er noget hun havde prøvet før :slight_smile: Eller osse er hun bare vældig klog og har regnet ud at “med den her om maven får jeg oplevelser jeg ellers ikke ville få, så…”

Jeg tror nu mest på det første - ikke fordi Snehvide ikke er klog, men det at hun f. eks. går uden om buske og biler tyder på noget indlært.
Basil gik godt nok uden om parkerede biler, men ind under havemøbler, bag cykler og skraldespande osv… Og det var selv efter mange års gåture :slight_smile: Nu var de jo så heller ikke så hyppige son Snehvides :slight_smile:

Ej hvor godt :thumbup:

Tager I den tur hver dag? Og går hun altid så pænt? :slight_smile:

Jeg syntes er sejt :rock:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;865418]Det lyder helt sikkert so om det er noget hun havde prøvet før :slight_smile: Eller osse er hun bare vældig klog og har regnet ud at “med den her om maven får jeg oplevelser jeg ellers ikke ville få, så…”
Jeg tror nu mest på det første - ikke fordi Snehvide ikke er klog, men det at hun f. eks. går uden om buske og biler tyder på noget indlært.[…][/QUOTE]

Hun er i hvert fald hurtig til at opfatte, hvilke smutveje jeg kan acceptere og hvilke, hun ligeså godt kan opgive. Bortset fra, at hvis det er noget meget spændende, skal hun da lige teste, om jeg giver lov alligevel på dagen. :slight_smile:

[QUOTE=JulleMLFFB;865655]Ej hvor godt :thumbup:
Tager I den tur hver dag? Og går hun altid så pænt? :slight_smile:
Jeg syntes er sejt :rock:[/QUOTE]

Mange tak, Julle. Ja, vi går hver dag - i alt slags vejr. Og hun går pænt uden at trække i linen - lige indtil jeg ikke vil længere den dag.
Når jeg sætter næsen hjemad, kan hun godt brokke sig lidt. :slight_smile:

Dejlige Snehvide med din fine snude…

Jeg gik jo tidligere med min basse Whiskey, der er på alder med Snehvide og forøvrigt var samme alder da han kom til os. Han kunne også bare det der med selen. Og gik også uden om biler, møbler og andet. Og ind imellem stoppede han op foran et krat og kiggede spørgende op på mig. Når jeg så sagde ja, så begav vi os ind i krattet og han stoppede pænt op og ventede hvis jeg bad ham om det. Whiskey og jeg går ikke ture længere, for nu har han jo kattelem og kan gå ud i haven som det passer ham.

[QUOTE=Lone;866590]Dejlige Snehvide med din fine snude…

Jeg gik jo tidligere med min basse Whiskey, der er på alder med Snehvide og forøvrigt var samme alder da han kom til os. Han kunne også bare det der med selen. Og gik også uden om biler, møbler og andet. Og ind imellem stoppede han op foran et krat og kiggede spørgende op på mig. Når jeg så sagde ja, så begav vi os ind i krattet og han stoppede pænt op og ventede hvis jeg bad ham om det. Whiskey og jeg går ikke ture længere, for nu har han jo kattelem og kan gå ud i haven som det passer ham.[/QUOTE]

Mange tak, Lone. Ja, det er fantastisk, når man oplever en kat, der forstår, at mennesket i den anden ende af snoren altså også skal kunne følge efter. Som når Snehvide stopper op, vender sig om mod mig og lige tænker en gang, før hun går udenom noget. Og med løs snor vel at mærke. :smiley: