Snejbjerg - Søndag

Jeg sidder i bilen og er på vej hjem så jeg kan lige så godt starte en tråd for i dag.Cassiopeia fik 2 HP og fik fine ord med på vejen og var rigtig glad for at høre at Lone Lund kunne se de positive forandringer siden sidst hun bedømte hende.Io vandt EX 1 over en anden chokopige og fik 1 BIV- TotalHope fik sit sidste danske cert i kl 7 og vandt NOM over 7 andre hunner!!!På scenen fik hun 1 stemme ud af 3. Så alt i alt er jeg stolt af mine hjemmelavede tøser

Det kan du da bestemt også godt være - Tillykke med resultaterne :flag:

Stort tillykke!

Tillykke til alle de smukke katte!

Vi har haft en rigtig dejlig udstilling :slight_smile:
Missebarnet har fået to ceter i klasse fem. Hun var så dygtig!
Hun har ikke været med siden Racekattens juleudstilling i Prismen i 2011, men det kunne man sørme ikke mærke på sylfeden. Hun var glad i buret og glad hos dommerne.
Søde Missebarn!

JumJum fik to EX1 og nogle rigtig flotte bedømmelser.
Dagens uventede og uforståelige oplevelse, var at han indkasserede et BIV hos Lone Lund.

[QUOTE=PiaR;1044747]
JumJum fik to EX1 og nogle rigtig flotte bedømmelser.
Dagens uventede og uforståelige oplevelse, var at han indkasserede et BIV hos Lone Lund.[/QUOTE]

Det hører måske med til historien, hvorfor det var uforståeligt.
For han er jo grundlæggende en rigtig pæn kat :slight_smile:

Tillykke til jer alle, slet ikke flere der vil dele resultaterne med os ?

Hej alle

Så er jeg kommet hjem efter en udstilling med en noget kaotisk stemning.

Den korte historie:

Lillemanden hos Charles Spijker: Super bedømmelse, men som i Fredericia tabte vi til en skøn hankastrat, som ikke var i badebukser :wink:
Lillemanden hos Karl Preiss: Super bedømmelse og cert :slight_smile:

Jeg er rigtig glad for at høre, at I havde en dejlig dag igår i hallen :slight_smile: Idag var luften så varm, tyk og trykkende, at både mennesker og katte blev utilpasse og irritable, hvilket var rigtig synd.

Stort tillykke til alle med de flotte resultater, og tak for godt selskab :smiley:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1044886]Det hører måske med til historien, hvorfor det var uforståeligt.
For han er jo grundlæggende en rigtig pæn kat :)[/QUOTE]

Du har ret Vivi, JumJum er nemlig en pæn kat :slight_smile:
Rigtig pæn endda.

Det uforstålige er, at han fik et BIV på trods af et brækket øre.
En katteudstilling er en skønhedskonkurrence og så skal en kat med fejl ikke blive BIV (total)

Stort tillykke, lyder da træls med stemningen. I går var det super, alle glade og hjælpsomhed.

• Updated - - -

[QUOTE=PiaR;1044924]Du har ret Vivi, JumJum er nemlig en pæn kat :slight_smile:
Rigtig pæn endda.

Det uforstålige er, at han fik et BIV på trods af et brækket øre.
En katteudstilling er en skønhedskonkurrence og så skal en kat med fejl ikke blive BIV (total)[/QUOTE]
Øh brækket øre ? Det lyder lidt vildt, hvad er der sket ?

[QUOTE=GitteS;1044927]
Øh brækket øre ? Det lyder lidt vildt, hvad er der sket ?[/QUOTE]

Knækket er nok mere rigtig, han har været i el-hegnet så den yderste spids på det ene øre hænger lidt.
Han ligner en schæferhvalp der kun har rejst det ene øre.

[QUOTE=PiaR;1044928]Knækket er nok mere rigtig, han har været i el-hegnet så den yderste spids på det ene øre hænger lidt.
Han ligner en schæferhvalp der kun har rejst det ene øre.[/QUOTE]
Av av håber det rejser sig igen.

Det gør det heldigvis :slight_smile:

Pippi blev EX2 hos Charles Spijker (RK) og fik sit sidste CAC hos Karl Preiss (KK), så nu er hun champion. Nu skal hun så forhåbentlig have killinger, inden det bliver til flere udstillinger.

Stort tillykke :flag: til alle med søndagens resultater og en god udstillingsdag. :slight_smile:

Jeg har også lidt resultater at byde ind med :slight_smile:

Thomanis Aura Dione fik 2* EX1 samt 2 kanon gode bedømmelser. :slight_smile:

Thomanis Cherry Garcia fik 2CAGCIB og er nu (min aller første) Grand International Champion! Jeg er SÅ Stolt! Derudover fik han 2BIV oven i hatten :slight_smile:

Jeg synes der var en kanon god stemning hele weekenden, folk var glade :slight_smile:

Det var rigtig fedt at samarbejde med Katteklubben, de er et arbejdsomt folk og jeg glæder mig til næste gang :ok:

Tillykke til alle weekendens udstillere med de flotte resultater :slight_smile:

Så er jeg også kommet til overfladen igen, og kan byde ind med weekendens resultater for Cooper.

Hos KatteKlubben var vi hos en helt ny dommer - Diana Doernberg fra USA - og det var en noget anderledes oplevelse. Bestemt ikke en dårlig oplevelse, bare anderledes da dette var hendes første Fife-udstilling.
Coop havde en enkelt konkurrent, som han slog og havde dermed taget sit første CAC!! I samme omgang tog han søreme også BIV!! :wehu::wehu:

Hos Racekatten skulle vi til Lone Lund. Det var bestemt også en noget anderledes oplevelse. Han tog igen sit CAC ( :wehu: ) og jeg kunne ånde lettet op, men da det kom til BIV blev jeg mildest talt temmelig overrasket, og måske endda en anelse chokeret: Han tabte BIV til JumJum :uha:
Normalt set ser jeg det bestemt ikke som en skam af nogen som helst kaliber at tabe til JumJum, men som i nok kan læse længere oppe, så havde han jo desværre et knækket øre (som på sin egen komiske måde også var en smule charmerende alle andre steder end på en udstilling).

Han blev kaldt tilbage til NOM hos begge klubber, men ganske som forventet tabte han dem begge. Han er lige akkurat gået i Åben Klasse, så jeg havde absolut ingen forventning om at han ville tage NOM.

Jeg er stadig lige overrasket over det BIV hos Lone Lund, men alt andet lige er jeg jublende lykkelig for hans to certer, og alt udover certerne er jo bonus :thumbup:
Vi fik det vi kom efter!

Så tusind tak til Racekatten og KatteKlubben for en virkelig vellykket, hyggelig og RAR udstilling med en enormt skøn stemning :thumbup:

Ja for os var det også en blandet for nøjelse.
Vi fik de certer vi kom efter med mange rosene ord og Cooper tog endda nom ved Jørgen. :slight_smile:
Jeg hentede min 3 topkatte præmier for henholdsvis Barbelo og Dragen og Catharina hos maine coon klubben. :slight_smile:
Men vores skønne lille Kinse mus blev rædselsslagen for noget i hallen og sprang ud min mors hænder .
Hun var så bange at hun desværre bed fra sig da en ung kvinde prøvet at fange hende og hun over tisse gulvet.
Og hvor vi det bare dårligt over denne hændelse. Kinse er stadigvæk noget på virket og min mor ringer op for at høre af hvordan pigen har her til aften .Men vores hjerter bløder måde for Kinse og pigen :frowning:

[QUOTE=Helene C;1045068][…] men da det kom til BIV blev jeg mildest talt temmelig overrasket, og måske endda en anelse chokeret: Han tabte BIV til JumJum :uha:
Normalt set ser jeg det bestemt ikke som en skam af nogen som helst kaliber at tabe til JumJum, men som i nok kan læse længere oppe, så havde han jo desværre et knækket øre (som på sin egen komiske måde også var en smule charmerende alle andre steder end på en udstilling).[…][/QUOTE]

Jeg er også stadig meget undrende over den afgørelse - og en kende lettet over, at LL trods alt ikke nominerede JumJum men havde ham som nr 2 ud af 4!
Tvivler på at andre end LL ville gøre sådan mht det BIV.
JumJum er en fin gr III kat, ingen tvivl om det, men han er ikke BIV-fin når hans ører ikke er lige hvor de skal være.
Og det var venstre øre dælme ikke i går!

Vi burde nok have ladet ham blive hjemme, men eftersom han er ungdyr og dermed ikke konkurrerer om certer eller lign, tog vi ham med for træningens skyld.
Det er god træning at være med på hotel, lang køretur, blive håndteret af dommerene mm.

Ved en del undrede sig over Lones valg om lørdagen også. Cody mente hun ikke var en rigtig huskat pga farven, en lækker colorpoint der ofte nomineres af andre, havde ved hende nu grønne øjne osv. Men pyt udstillingen var hyggelig og det tæller højt ved mig

[QUOTE=PiaR;1045225]Jeg er også stadig meget undrende over den afgørelse - og en kende lettet over, at LL trods alt ikke nominerede JumJum men havde ham som nr 2 ud af 4!
Tvivler på at andre end LL ville gøre sådan mht det BIV.
JumJum er en fin gr III kat, ingen tvivl om det, men han er ikke BIV-fin når hans ører ikke er lige hvor de skal være.
Og det var venstre øre dælme ikke i går!

Vi burde nok have ladet ham blive hjemme, men eftersom han er ungdyr og dermed ikke konkurrerer om certer eller lign, tog vi ham med for træningens skyld.
Det er god træning at være med på hotel, lang køretur, blive håndteret af dommerene mm.[/QUOTE]

Træningen er netop rigtig god for ham!

Men pyt nu med det, det er Lone og det kan så i sig selv være forklaring nok tror jeg…