Snorker?

Hermie…
Altså hun, har været gruligt meget igennem på det sidste. Og skal snart have alt pelsen af. Men, hun snorker konstant…
Og højt… Kan holde mig vågen om natten. Kan overdøve min musik.
Er snorken et tegn på et eller andet? , eller har jeg bare en kat med ualmindelig høj snorken?.. Kan vågne op om natten og tro det hele er ved at styrte sammen, også ligger hun bare og snorker ved siden af mig.
ej, kan være jeg overdid det lidt. men hun snorker altså virkeli højt.
Det bekymre mig lidt.

Da Coco stadig levede grinede vi tit af at vi blev nød til at skrue op for lyden på tv’et så højt snorkede hun. Der er bare katte der snorker nærmest lige så højt som mennesker kan :tihi:

Ja tror da umiddelbart heller ikke hun fejler noget :slight_smile:

Min killing snorker også, dyrlægen griner bare og siger det er normalt for NOGEN katte, og at det ikke er tegn på sygdom eller andet…præcis som med mennesker.

Okay super, og tak for svar:) Må ærgelig indrømme, det nogengang er så gennemborenede den der snorke lyd. Og natten er det værst … haha, der er jo stille i hele lejligheden:)
Men så vil jeg stoppe med at bekymre mig:)

Når du alligevel er hos dr dyr en dag, så nævn det, og få tjekket næse og svælg på katten.

Nogle katte får “tilvokset næse” a la polypvævs-vækst i næsen. Det er mere almindeligt hos hunde, især f eks bulldogs.

Nogle dyrlæger/dyrehospitaler er eksperter i at operere for det. Raiku lavede en udvidet version, Karlslundes Mogens Aalunds version var mere moderat.

Leise havde det, og fik det opereret. Ikke nok, for ½ år efter var det groet til igen. Så blev der lavet en større version, og nu har hans næse det fint, selvom han godt kan a-tjuffe med fugtig næse.
Nogle gange, når han vågner, må han blæse godt igennem for at få passage i næsen.

Så hvis det er det, der er på færde, så vil jeg råde til “størst mulig” operation i første omgang.

polypper, kunne det nok godt være Jeg husker ikke at hun har snorket i starten da vi fik hende. Ihvertfald ikke så man kunne hører det. Kan også være derfor hun stadig går og nyser?

Hu, så meget ved jeg ikke - men der er en anden tråd om emnet lige nu:
[ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=25100[/ame]