Snowshoe killinger og nuttethed

Vil lige dele denne lille pige med jer - hun er en af de killinger, som vi pt har i kikkerten som potentiel fremtidig avlspige i Yogini. Hun vil i såfald blive den første snowshoe hos os, og vi er meget spændte.

Vi ser også på andre, men se lige hende her :besvimer:- kan I forstå, at det er lidt svært at vælge ud fra stamtavlen alene, når man ser sådan et grimt ansigt i sin mailboks?:p:?

Og når man så modtager lignende fotos fra andre opdrættere, så er det jo tæt på, at man henter 5 snowies og ikke kun en ikk?-surrender

I kan tro det er med bævrende hjerte, hver gang vi åbner en fil, for for pokker - graden af nuttethed er 100!-love-love-love

Her er en af dem vi ser på (fotos: Gail i Skotland):

Hvor er hun kær selv om jeg er fladsnudefreak :slight_smile: Jeg ønsker dig alt held med dit opdræt og håber at du må få det rigtige avlsmateriale uden alt for mange omveje :slight_smile:

Ja jokeren er at finde en hankat, når den tid kommer.

Jeg håber lidt, at der dukker en joker op i DK. Af og til fødes der jo katte af denne type, ved almindelige huskatte/siameser blandinger - og skulle det ske, så ville vi være meget heldige… Ellers må vi ud og rejse igen.

Der går heldigvis ca 1,5 år før vi skal have mislinger, så nu prøver vi. Om ikke andet så får vi en dejlig kælekat - lidt dyr, men så prøvede vi i det mindste :slight_smile:

MVH

Hun er nuuuuttet :hjerte:

Helle er det en af mine måske kommende killinger hvis de får de rigtige aftegn? hihi hihi

Men jeg stemmer da for at når i nu skal have en kat til dk så snup da en god han kat med hjem også hehe så har vi da den første han kat hjemme i dk.

Føøøøøøj, hun er godt nok smuk:hjerte:

-wehuu -wehuu -wehuu -wehuu -wehuu

Okay…

Først… sød lille mispige! :wehuu:

Men så har jeg altså nogle spm…

Hvorfor i alverden er du begyndt at omtale dig selv i flertal Helle :stuck_out_tongue:

Og dernæst…
Må du gerne bruge en blandingskat i den registrerede avl? Det vil da være at sætte racen som sådan tilbage mht endelig godkendelse (også hos Tica)?
Eller har jeg misforstået noget?

[quote=Ann K;247358]Okay…

Først… sød lille mispige! :wehuu:

Ja ikk:-)

Men så har jeg altså nogle spm…

Hvorfor i alverden er du begyndt at omtale dig selv i flertal Helle :stuck_out_tongue:

Naturligvis må du spørge Ann:-) Vi har hele tiden været 3 personer om dette, og det er vi stadig.

De to øvrige må selv give sig til kende hvis de ønsker det:-)

Og dernæst…
Må du gerne bruge en blandingskat i den registrerede avl? Det vil da være at sætte racen som sådan tilbage mht endelig godkendelse (også hos Tica)?
Eller har jeg misforstået noget?[/quote]

Du har misforstået det hele-:stuck_out_tongue:

Nej pjat - du ka tåle lidt fis ved jeg :slight_smile:

men mere seriøst:

1. Racen er endelig godkendt hos både TICA og de andre organisationer. Det har den været i nogle år nu.

2. Der gives af og til tilladelse til at parre ud til siameser og shorthair, men det kræver tilladelse naturligvis, som udparringer hos birmaer til perser fx gør. eller andre racer med lille genpulje eller “morsom” genetik…

Årsagen er, at genpuljen er lille, da racen blev genetableret for få år siden. Den opstod spontant i 1960erne, i 1989 tror jeg det var… var der kun ca en opdrætter tilbage i Europa- USA holdt på deres dyr - og Mollie som er en af mine mentorer gik i gang med et fantastisk arbejde med at genopbygge.

Det er Mollie og Helen, der arbejder med at føre nyt blod til racen ikke os, men ja det kan komme på tale, at Yogini via disse to erfarne opdrættere skal indgå i dette arbejde på dansk jord. Vi har talt en del om muligheden men intet ligger fastså vi kan ikke melde klarere ud nu.

Om det i såfald bliver med en tonkaneser, en siameser eller en uregistreret huskat - det må tiden jo vise… Men en ting er sikkert - det bliver med godkendelse - for racen er skam godkendt på lige fod med MCO i TICA.

:slight_smile:

Spørg hvis der er mere… jeg forstår godt, at denne race vækker spørgsmål, og vi svarer gerne.

Regina: Ja din Cleo er interesant - og dejlig:) - jeg er lige blevet gjort bekendt med to andre lignende huskatte, som bestemt også er interessante at se på, men om der kan opnås et OK fra TICA er det afgørende - og det OK er svært at få - netop fordi racen er godkendt… men det skal man jo ikke altid lade sig bremse af:ok:

MVH

Jeg har ikke sovet i nat, hver gang jeg har lukket øjnene ar jeg set en hel overnuttet lille misling med de kønneste blå øjne.
Da jeg viste hende til Mogens var han klar til at bestille billetter med det samme, så vi kunne få hende hjem til Danmark og til Helle.
Knus Elin
Der er den ene trediedel og Mogens den anden trediedel, gæt så selv hem den 3. er:tihi:

[quote=Leopolds mor;247489]
Knus Elin
Der er den ene trediedel og Mogens den anden trediedel, gæt så selv hem den 3. er:tihi:[/quote]

Pia :wink:

[quote=Leopolds mor;247489]Jeg har ikke sovet i nat, hver gang jeg har lukket øjnene ar jeg set en hel overnuttet lille misling med de kønneste blå øjne.
Da jeg viste hende til Mogens var han klar til at bestille billetter med det samme, så vi kunne få hende hjem til Danmark og til Helle.
Knus Elin
Der er den ene trediedel og Mogens den anden trediedel, gæt så selv hem den 3. er:tihi:[/quote]

Helle :høhø:

Hvis det skulle være Pia så ville der være 4 trediedele til en hel :høhø:

Mogens er 1, Elin 2 så Helle må være 3 :slight_smile:

[quote=lenschow;247228]Vil lige dele denne lille pige med jer - hun er en af de killinger, som vi pt har i kikkerten som potentiel fremtidig avlspige i Yogini. Hun vil i såfald blive den første snowshoe hos os, og vi er meget spændte.

Vi ser også på andre, men se lige hende her :besvimer:- kan I forstå, at det er lidt svært at vælge ud fra stamtavlen alene, når man ser sådan et grimt ansigt i sin mailboks?:p:?[/quote]

Hvor er hun sød og fin. :inlove:

Når du skriver “vi” - er det så flere end dig selv?

Puha sikken lille grimrian :stuck_out_tongue: :wehuu::wehuu:

Det kan være det er marit jeg har haft, da jeg troede jeg ikke kunne sove:p:høhø:
Knus Elin

Åååårh…Helle…
Hvor er hun dog nuttet og kær.

Det lyder meget spændende med det opdræt. :wehuu:

[quote=birtheras;247497]Hvis det skulle være Pia så ville der være 4 trediedele til en hel :høhø:

Mogens er 1, Elin 2 så Helle må være 3 :)[/quote]

Ahhh, jeg troede Elin mente at hun og Mogens udgjorde den ene trediedel :smiley:

:uha: :uha: ÅÅÅHHHHH :besvimer: :besvimer: :besvimer: Jeg VIDSTE, jeg skulle have holdt mig ude af den her tråd!!!

:hjerte::hjerte::hjerte:

Hold da ophvor er hun sød.
Er det “killingeøjne” eller bliver de ved med at være blå?
De er godt nok smukke de øjne.
Hilsen Lisbeth