Snowshoe

I min søgen på viden om siameseren er jeg stødt ind i racen Snowshoe som er en blanding af siameseren og American Shorthair. Findes denne race i danmark? Har den måske et andet navn på dansk? Den har været kendt i amerika siden 1960’erne så jeg syntes det er lidt mærkeligt at vi måske ikke har den i danmark.

:hjerte::hjerte:

åååårh, sådan en er bare så smuk… håber, at nogen poster lidt billeder.

:savle:

Så vidt jeg ved er der ingen opdrættere af snowshoe i Danmark - man skal til Tyskland for at finde dem :slight_smile: De er anerkendt i FIFé, så det er nok mere et tilfælde, at ingen har taget opdrættet op herhjemme.

Ja jeg er vild med den!

her er et godt link

http://www.snowshoe-cat-society.co.uk/

:slight_smile: og den ligner Silke synes jeg - Thereses :slight_smile:

Darling http://www.snowshoecatsuk.co.uk/gallery.php
Ja hun ER en skat:)

Jeg kan bedre li diego :stuck_out_tongue:

Den er faktisk et mix mellem amerikansk korthår og siameser - dvs at en kat som Thereses kan være “samme” som denne bortset fra skoene:-)

Hvor sjovt - en black shoe:-)

jeg forstår ikke helt de der siammix - hvordan de godkender dem? Det samme med tonkaneseren.

MVH

Eller Charlie:-)

[QUOTE=lenschow;125926]Det samme med tonkaneseren.

MVH[/QUOTE]

Tonkaneseren er sandsynligvis en ligeså naturlig race som Siam, Burmeser og Korat - det er jo en krydsning af Siam/Burmeser… ude i Thailand og nabolande spørger kattene ikke om race, inden de parrer sig;-)
Camilla

Ja det er den - for mange af de første såkaldte gammeldags siam var tonkanesere. De rigtige tempelkatte i Siam var meget smallere i krop og ansigt ala den moderate moderne type i dag.

Det afslører de gamle tegninger.

Men jeg forstår derfor netop heller ikke, hvordan du kan være sikker… fx er amerikansk korthår vel en slags amerikansk huskat ikk?
Ala Europé?

MVH

Jeg er også vild med racen af udseende og havde der været en opdrætter er jeg ret sikker på jeg havde været på besøg for at finde ud af hvordan kattens sind er - en ting er beskrivelse og billeder noget andet er jo virkeligheden.

Jeg er også ret sikker på, der ikke er nogle danske opdrættere af Snowshoe, mener heller ikke der er særlig mange eksemplarer herhjemme:(
En smuk kat er det helt bestemt:wehuu:

Tak for jeres svar - der er i hvert fald ikke nogle opdrætter her hjemme, det havde jeh heller ikke regenet. Kunne jo ikke finde nogle.

Jeg tør godt afsløre, at der kommer et eksemplar af racen i Hornslet - jeg har nemlig også kigget på dem, og synes de ser dejlige ud, og glæder mig til at se dem irl.

KH
Linda