Fjummer har fået en rigtig sjov ide. Hun synes det er rigtig spændende at snuse ind i min mund. når hun så har snust laver hun den der med at åbne munden for rigtig at optage alle lugtene. (jaja min morgen ånde lugter så lad da vær med at stikke næsen helt ind i min mund :høhø:)
Hvorfor hulen gør hun det; hun bliver helt fornærmet vis jeg fjerner hoved så hun ikke kan gøre det
Pas. Freja snuser Bernie ved munden og bruger også ofte det jacobsonske organ. Har en mistanke om at det her handler om hans dårligeånde i forbindelse med tandkødsbetændelse.
De flehmer jo for at optage lugtende bedre. Så det er åbenbart en meget lækker duft for katten.
Jeg ser også jævnligt Deena flehme - dog ikke pga. dårlig ånde Har ellers læst på et tidspunkt, at man sjældent ser katte gøre det.
Tzari, katten vil såmænd bare hilse venligt på dig på den høfligste katte-måde:
Hvis man vil angribe, så stikker man poten frem. Derfor stikker katte af, når gæster i huset stikker hånden frem for at ae dem.
Hvis man har fredelige hensigter, så stikker man sit sårbare ansigt frem, og snuser næser - dvs egentlig snuser de måske for at lugte, om den anden lige har spist (og derfor ikke vil angribe) og hvad (måske er der en rest at gafle).
Så lad hende snuse, og snus igen
Det er Gias og mit faste hilse-ritual, helt fra dengang jeg læste meget om katte-signaler for at gøre den skræmte missepige tryg hos mig -love
Ej hvor sjovt så var der en fornuft med galskaben hun er eneste der gør sådan og er primært om natten eller morgenen Så er nok en heeeej mor må jeg putte med dig så Hun er også blevet ekstrem kælen og puttende efter Artig er væk.
Har også bare ladet hende gøre det da jeg så hun blev ked over jeg flyttede hovedet.
Gia kan også finde på det om natten eller tidlig morgen omkring 05 stykker. Så aer jeg hende og hun storspinder, og så sover vi videre. Det er så dejligt -love