Snyd med katte

Jeg må nu råbe vagt i geværet, nu er der igen gang i Brugt.dk, hvor der er nogle der prøver at fuppe penge fra folk, hvis hjerte bløder for katten(også hunden)
Så pas på,Det er især sphynx og bengale katte de prøver at fuppe folk med,så pas på der ude, der er nogle kolde og kyniske mennesker der kun tænker i penge, hvis i der ude læser deres annoncer vil i hurtig kunne se at der er noget galt måde der bliver skrevet på, og det er de samme billeder der går igen,
Med venlig hilsen conny(cazmir):thumbdown:

Tak
Mht Sphynx kan du måske sende link pr. Pb?

[quote=NamNamp;411187]
Mht Sphynx kan du måske sende link pr. Pb?[/quote]

Der er temmeligt mange annoncer med Sphynx derinde. Mange af dem er tydeligvis af udenlandsk oprindelse…

Hvis du går ind på brugt.dk,der kan du se 23-5 2010 pris 1000 (jylland ), den næste er oprettet 31-3 2010 pris 2300 (Jylland sønder), næste er hårløse sphynz killinger pris 1500 oprettet 6-11 2009 (sjælland vest ), yndig rex killing, oprettet 9-8 2009 (Færøerne), pris 1800, næste er killing rådighed, oprettet 25-7 2009, koster 2000,(region sjælland), men ens for dem alle, er at det er den samme der står bag, og de hverken ringer til en, man kan heller ikke ringe til dem, men alle kattene er tilsalg, og de skal altid sendes, og man skal sende penge til dem, fra et transport firma de anbefaler, selvom de er sat på i 2009 er de stadig tilsalg, jeg har prøvet at skrive til dem, så går der et stykke tid før de skriver tilbage og fortæller de er flyttet til udlandet, det er derfor det har taget så lang tid, men de har stadig katten og vil gerne sende dem man skal bare sende penge til transport, mvh conny(cazmir)

Helt ærligt … hvis nogen er SÅ dumme, at de betaler forlods for en racekat fundet på brugt.dk, som de ikke kan komme til at se på forhånd, til nogen bosat i udlandet, så kræet skal sendes med transportfirma … tja, så fortjener de sgi næsten at blive taget ved næsen!

Og annoncerne jeg har set er ovenikøbet ualmindeligt dårligt formulerede - det er tydeligt de er oversat vha en eller anden online tjeneste … jeg tror simpelthen ikke på, at nogen kan falde for dem.

Hver anden annonce på siden om hunde er faktisk en advarsel, så der er heldigvis nogen, der har haft travlt på den side :klapper:

Bare alene de dårligt formulerede annoncer og priserne bør da få selv de mest fat-svage til at blive mistænkelige. På hundesiden er der en langhåret chi-hua-hua til 1500 kr -what -what -what

Jo, der er nogle der er så godtroende, hvis man ikke har haft katte før, så kan man godt blevet taget ved næsen, der er ingen der har fortjent at blive taget ved næsen, og hvis man ser er der mange der prøver at sælge deres kat (race) hvis der opstår sygdom el ligende, man skal ikke skyde nogle mennesker noget i skoen, som tror på det bedste i folk, men man burde heller prøve at stoppe sådan nogle iskolde mennesker der spiller på folks godhed,cazmir,:confused:

Og hvordan i alverden skal man stoppe de mennesker efter din mening :?

(altså udover, at køberne tænker sig om, før de laver den slags overførsler)

Hvem pokker finder på at reagere på en flere år (måneder) gammel annonce.

:besvimer: hvis man hopper på den - så er man altså “dummere end politiet tillader”.

Jeg kan godt forstå at der er nogle der syntes at de mennesker er dumme, når de henvender sig til de annoncer,
Men jeg har en kollega som skrev til ham fra færøerne, og det virkede meget troværdig, måden han henvendte sig på, min kollega ville gerne have en sphynx som var lidt ældre, og hun syntes at det var meget troværdig at han skulle af med katten fordi han var blevet syg og skulle på sygehus, Så ud fra det er der somsagt nogle der falder i,
Vi som holder at katte, skal ikke håne, men hjælpe med at spræde vores viden vidrer, så der ikke er så mange der falder for de fupmager.
MVH,Conny(cazmir):confused:

Men Conny, en ting er, at din kollega i første omgang fandt annoncen troværdig - en anden ting er, om kollegaen havde tænkt sig at fuldføre transaktionen med overførsel af penge til personen …! ville din kollega virkelig overføre et ikke ubetydeligt beløb til en vildtfremmed, som han/hun ikke havde haft anden kontakt med end pr. mail, for en kat, som han/hun kun havde set et par billeder af, og som var bosat på Færøerne (og hvor det er dyrt at få noget transporteret til/fra!)?

Og hvis du er meget bekymret for at nogle bliver fuppet, hvorfor opretter du så ikke selv nogle advarsels-annoncer?

De havde skam snakket sammen i telefon, og derfra var det at han fortalte at han var blevet syg og ikke kunne have katten mere, det kan jo ske for os alle, så det var først da hun skulle sende penge at det begyndte at lugte, hun skulle betale frakten som var på 2500,kr.
Jeg har både skrevet til raceklubben og har et samarbejde med facebook på muskelhundens bevarelsel som har et link hvor man kan gå ind, det er ikke kun hundenes sag de tager sig af, men alle dyr, jeg havde håbet at jeg kunne få opsporet disse mennesker, for så havde jeg meldt dem til politiet, og jeg håber at jeg kan få flere personer til at komme ind i kampen mod disse tåber der gør sådan noget, p.s jeg er også i kontakt med kate grambo som er talsrør for dyernesbeskyttelse, hun bor i strøbyegede så lidt har jeg gang i,MVH Conny(cazmir)

Men så blev din kollega jo heller ikke fuppet! Og det er præcis det jeg mener, de fleste - eller forhåbentlig alle - vil jo stoppe op når det begynder at dreje sig om at skulle indbetale på forhånd …

Fint at du har gang i noget med dyrenes beskyttelse - selvom jeg dog ikke kan se hvad i alverden de skal kunne gøre ved fupmagere på internettet … ville det ikke være mere relevant at indberette annoncerne til brugt.dk og måske ovenikøbet politiet, der mig bekendt har en afdeling decideret til svindlere på nettet (hvor man bl.a. skulle indberette nigeria-scams osv.)?

Og hvis nogen alligevel - stik mod alle odds - vælger at indbetale til en ukendt person, for en kat de ikke har set, til noget transport fra hvem-ved-hvor, så vil jeg stadig vove at påstå, at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves …

Hos de der mangler empati for andre og ærlighed… er et sted på den Sibirieske tajga, så er det slet ikke så svært.
Den mest uælige af slagsen og efter hendes eget udsagn, når hun præsenterer sig selv i telefonen…slemmeste kattehandler on earth, så er det også muligt at sælge samme sadel til 13-15 forskellige mennesker og dèt ved at modtage pengene men ikke sende sadlen(sadlerne hvis det skulle have været en ærlig handel).
Der findes OG vil altid findes nogle mennesker der tror på deres medmennesker selvom situationerne i andres øjne nærmest er groteske OG…så skal man også lige tænke på at der findes mennesker der virker SÅ søde og pæne og som inden i er nogle rigtige slemme svinehunde…og de lever fint med det, netop fordi de er hvad de er.

Men det ville hjælpe gevaldigt hvis de der blev snydt anmeldte det. Det ER den eneste vej frem, for så må man antage blot nogle få, måske, stopper inden de kommer for godt igang.

Brita, i min verden er der stor forskel på at betale forlods (ubeset) for køb af en ting og for køb af et dyr … jeg ville ikke selv have problemer med at købe ting på brugt.dk, vel vidende at jeg løb en risiko, hvis det var gennem en privatperson - men jeg ville aldrig købe en kat eller et andet dyr ubeset, og da slet ikke via brugt.dk eller lignende ‘skumle’ medier!

Det var det, der var hensigten med indlægget, at oplyse nye folk, at der findes den type annoncer, og man skal passe på, man skal passe på at dømme folk som dumme, vi har alle været godtroende på et tidspunkt,
De fleste foreninger der har med dyr at gøre, er meget glad for at få oplysninger når disse kedelige personer er igang, de holder nemlig pause, når de lugter at der er nogle der har færten at deres snyd, MVH Conny(Cazmir)