Er der nogen herinde, der har en Aqvia “sodavandsmaskine”?
Jeg læste om den i en test i Politikens regi:
http://politiken.dk/tjek/ECE1077034/dyr-sodavandsmaskine-giver-de-bedste-bobler/
Og da jeg har en Sodastream-maskine, der kun knap og nap giver ordentligt brus (kun den første halve af en liter “bebruset” vand bobler nok), vil jeg gerne høre om andres erfaringer.
I den butik, hvor jeg bytter gaspatronerne, siger den voksne sælger (vistnok butikschef), at han har en Sodastream hjemme, og han oplever ingen forskel mellem de 2 slags. Selvom han altså med henv. til testen ville kunne sælge mig en anden maskine.
Testen omtaler maskinerne sådan:
Begge maskiner kan levere danskvand med kraftigt brus, der stadig er perlende efter en dag i køleskabet. Men Aqvia larmer ikke lige så meget som Sodastream, der afgiver en spruttende lød, når danskvanden er færdig.
Det med at give kraftigt brus - Sodastream-vand, som har fået 5-6 omgange i maskinen, taber stadig gassen på under en time, og holde en hel dag?? :klapper: Slet ikke!
“Spruttende” lyd (lød betyder hudfarve…) - sig det dog rent ud, den prutter larmende!
Den model, jeg har, hedder vist “Design” - ligner mest modellen “Jet” på hjemmesiden. Jeg havde forventet, at med relanceringen af mærket var de kommet tidligere utilstrækkeligheder til livs. Men nej: Ekstrakterne til sodavand er stadig sødtklistrede, mest til børn - og der er slet, slet ikke brus nok i vandet.
Hvis nogen har erfaringer med andre mærker eller modeller, så fortæl, fortæl?