Sodastream

Hvad har I af erfaringer med Sodastream?

Er smagsvarianterne gode eller fesne?

Er maskinen let og venlig at betjene - evt. gøre ren?

Er de holdbare selvom det er varianten af plastik eller er det noget bras, der går i stykker hele tiden?

Er sodastream evt. bedre end de andre lignende produkter som fx. Wassermaxx og Aqua (tror jeg den hedder) ?

Og ikke mindst… Synes det er svært at finde ud af om man skal betale for at få udskiftet gaspatronen. Nogle steder står der bare ombytning, andre steder står der at det koster 100 kr. :?

Vi overvejer som sagt om, vi skal investere i en Sodastream. Vi elsker sodavand, og har kunnet regne os frem til, at det ville blive billigere for os i længden at have en velfungerende sodastream end at købe sodavand i butikkerne.

:slight_smile: Alle erfaringer modtages med åbne arme

Jeg har ikke været så imponeret over de smagsvarianter jeg har prøvet (en tre stykker), men det er så også al den erfaring jeg kan dele ud af :høhø:

Jeg har siden jeg var lille pige ønsket mig en sodasteam… Og har nu opfyldt mit eget ønske!! Jeg er meget glad for min plastic-version. En ombytning af gaspatronen koster 100 kr. Den holder til ca, 60 liter. en flaske koncentrat koster 60 kr. - den holder til ca. 12 liter- Ofte kan man dog købe den på tilbud til 50 kr. Og ofte kan man være heldig at få en ekstra stor flaske til samme pris. Så er vi oppe på en literpris på ca. 6 kr.

Nå, til dine spørgsmål: Jeg synes der er mange gode smagsvarianter. Især Ginger Ale, bær og æblecider er jeg glad for. Men der findes også en fin vanille-cola variant. Vi køber også isotonisk sportsdrik, og der kan man altså spare mange penge. Min Jet-maskine er meget nem at betjene og kræver ingen vedligehold - og det er en plastic-variant, jeg købte på udsalg! Den er ikke så fancy og smart i designet som mange andre mærker - til gengæld var den billig!

Den literpris jeg giver for en flaske sodavand er så 5 kr? :slight_smile:
(Ikke at sodastream ikke er en god idé, men for mig vil der da f.eks. ikke være penge at spare)

Ja, man skal ikke købe den fordi man får billigere sodavand end discount! Men til gengæld slipper man for at slæbe en masse flasker med hjem. Og der ER mindre sukker i sodastream varianterne, så de er lidt “sundere”. Til gengæld er der jo så flere sødestoffer i end konventionel sodavand. Jeg er blevet enig med mig selv om at det ikke er for at spare penge, men fordi det er hyggeligt og jeg slipper for alle flaskerne frem og tilbage.

Ja, det med flaskerne forstår jeg sådan set godt :slight_smile:
(Og jeg køber så light sodavand, så der er jo så sødestoffer ang mass i det :tihi:)

Vi er rigtig glade for vores Soda Stream maskine - har haft den i ca. 2½ år. Men vi bruger den kun til danskvand. Jeg bryder mig ikke om sodavandsvarianterne (eller om sodavand generelt), og det er ganske rigtigt lige så dyrt som at købe “færdig” sodavand. Men jeg kunne måske godt blive fristet af Ginger Ale varianten - jeg elsker ginger ale! :slight_smile:

Ligesom Else bruger vi også mest vores til danskvand, som vi drikker rigtig meget af :thumbup:
Min yngste datter på 14 er meget glad for varianterne med Ginger Ale og Lemon/Lime.
Personligt bryder jeg mig ikke om smagen af kunstige sødestoffer (aspratan) så jeg er nu glad for at der er kommet nogle varianter uden kunstige tilsætningstoffer (sødemiddel, farve og smag)
Syd for grænsen kan man få smagskoncentraterne til næsten det halve af, havd det koster i danske butikker og her findes der også flere spændende varianter. Vi har f.eks. lige købt en med granatæble :slight_smile:

Generelt fungere vores Sodastream maskine af sort plast fint og har indtil videre holdt i 2 år med et stort forbrug. - Og danskvand det sparer man altså ret meget på :rock:

Tak for alle jeres svar :slight_smile:

En literpris på 6 kr er billigere end, hvad vi kan få sodavand i butikkerne til her. Og vi køber discount udgaverne. Ikke meget, men lidt.
Inde på wupti.com kan man få smagsvarianterne til 45 kr som normalpris :wink: har skam undersøgt markedet lidt hehe.

Jamen det lyder da til at vi skal have sådan en så :thumbup:
Smagsmæssigt tror jeg nu ikke vi er så kræsne. Det er ikke ligefrem fordi vi får Faxe Kondi og Coca Cola til hverdag, så vores smagsløge er vænnet til de billigere discount sodavander :tihi:

Isterninger med brus i skulle også være ret sjovt :slight_smile: