Sofa uden pels

Er der nogen af jer super smarte mennesker, som har et vidunder middel så jeg endelig kan få min mørke sofa igen, uden at skulle støvsuge den i 2 timer?

En børste!

Jeg bruger nogle billige børster, som nok egentlig er beregnede til gulvvask, de er kanon. :slight_smile:

bare sådan en grov en?

Måske lidt grovere end den her (min har også hvid plastikryg):

Vi har sådan nogle sæde-puder ( hedder de det?? :? )
Når de er blevet for behåret, har jeg fundet ud af at det nemmeste med dem, er faktisk at tørre dem med en hårdtopvredet klud.

Så ruller hårene lige så fint af…
Måske det er et forsøg værd??

Ud med manden! De fælder simpelthen for vildt de mænd

:slight_smile:

[quote=lenschow;478632]Ud med manden! De fælder simpelthen for vildt de mænd

:-)[/quote]

-LOL-LOL

Eller få fat på en ældre model…mange af dem er tynde i toppen :klapper:

Jeg er også blevet træt af at støvsuge sofa. Så efter vi har fået ny, er der kommet lagner hen over, lige til at vaske, og nemme at tage af når der kommer gæster :slight_smile:

[quote=Sannela;478624]Vi har sådan nogle sæde-puder ( hedder de det?? :? )
Når de er blevet for behåret, har jeg fundet ud af at det nemmeste med dem, er faktisk at tørre dem med en hårdtopvredet klud.

Så ruller hårene lige så fint af…
Måske det er et forsøg værd??[/quote]
Det virker også bedst her. Nogle gange bruger jeg sådan en fnugrulle, men den fugtige karklud synes jeg er bedst :ok:

Jeg tror jeg har set min mor bruge sådan nogle tynde gummihandsker på sofaen (ikke opvaskhandsker, men de der helt tynde kirurg-nogle, man kan få i rengøringsafdelingen), og det så ud til at virke godt.

Hvis det er stofsofaer har det også en betydning hvad slags stof de er lavet af.

Det tager krig at fjerne pels hvis sofaen er af groftvævet stof - eller af uld.

Hva med en Pet Hair Magnet?

Er det ikke Ann K der forhandler dem?

Køb en lædersofa… :stuck_out_tongue:

Pisse nemme at tørre af OG støvsuge! :høhø::tihi:

[quote=Barky;478766]Køb en lædersofa… :stuck_out_tongue:

Pisse nemme at tørre af OG støvsuge! :høhø::tihi:[/quote] Ja, det har vi også fået. Det er utrolig så lang tid man ellers kan bruge på at støvsuge en sofa. Men ellers er idéen med et lagen jo også god.

Måske skulle man starte et firma med fnugruller i kæmpe størelse :slight_smile:

Jeg meller mig glad ind i klubben for os med lædersofa :ok:

Er jeg den eneste der tænker: Sofa uden pels … hvorfor ?? :øhmm:

[quote=Barky;478766]Køb en lædersofa… :stuck_out_tongue:

Pisse nemme at tørre af OG støvsuge! :høhø::tihi:[/quote]

Ja det er rigtigt nok, men til gengæld kommer lædermøbler lynhurtigt til at se hærgede ud… Katte ELSKER at kradse i læder!:thumbdown:

smiler… jeg har sådan en sofa, som ligefrem suger pels til sig, så jeg har taget det nemme valg og det er at smide tæpper hen over den…

Vi bruger fugtige (baby) skumklude - dét virker - også bedre end Pet Hair Magnet, og bedre end støvsugeren :thumbup:
Vi har sofaer i groftvævet stof :slight_smile:

Det tager kun få øjeblikke, og så er sofaerne pelsfrie igen :slight_smile:

Det har mine 6 nu ikke hørt om :stuck_out_tongue:
Vi har også fået lædersofaer og det er bare super nemt at gøre dem rene :slight_smile: Men før vi fik dem tog jeg støvsugeren i brug og den fjernede fint hårene, men måske det kommer an på stoffet?

[quote=Rimmen;480193]Vi bruger fugtige (baby) skumklude - dét virker - også bedre end Pet Hair Magnet, og bedre end støvsugeren :thumbup:
Vi har sofaer i groftvævet stof :slight_smile:

Det tager kun få øjeblikke, og så er sofaerne pelsfrie igen :)[/quote]

Og jeg gør hånden fugtig og gnider hen af stoffet, hvis jeg skal være sikker på at få det hele af ; )