Sofa?

Hejsa katteelskere :wink:

Vi har været ude og se på sofa, da vores egen blevet meget grim … Den vi har er læder og det er vi blevet trætte af, så vi ville gerne have en stofsofa og har så fundet en polyester sofa af ret god kvalitet.

Jeg har sådan en måtte foran terrasse døren som de hvæser klør i, trods de har kradsebræt og flere kradsetrær…

Jeg vil være bange for at de måske kunne finde på at gøre det i den nye sofa, da den jo minder lidt om måtten… De har indtil videre ikke brugt sofaen, men det er jo også et helt andet materiale…

Tror i, at vi skal være bange for de vil benytte sofaen? De har nemlig gjort det i bilen…

Da jeg fik ny sofa (af stof) for lidt over et år siden, begyndte misserne at hvæsse klør i den, og de har gjort det lige siden :argh: Jeg havde slet ikke regnet med at at de ville kradse i den, for det gjorde de ikke med den gamle.

Hvis jeres begynder at hvæsse klør i jeres nye sofa kan i blive nødt til at dække sofaen med tæpper eller andet lige i starten - og så håbe på at misserne ikke finder den interessant længere når tæpperne fjernes (det har så ikke virket herhjemme, så min ellers så fine sofa hænger nu i laser :surrender1: )

Læder til enhver tid! :slight_smile:

Med mikrofiber som et tæt 2. plads - og i visse kvaliteter lige så god :slight_smile:

Det vigtige er at sikre, at de ikke har mulighed for at få kløerne til at sidde fast og det vil de have i alle vævede materialer (siger hende, der engang har haft sofa med hestedækkenbetræk!) :slight_smile:

Af samme årsag er vores kommende sofa én, hvor man kan skifte betrækket. Jeg afskyr lædermøbler (når det kommer til, at det skal være i mit eget hjem).

Nå så får jeg nok ikke den sofa :confused:

Men jeg tænker, er det ikke bare fordi sofaen ikke lugter af dem?? Hvis nu man tager et tæppe de har lagt på og gnider på sofaen, så bliver den vel bedre accepteret?

Ellers må vi ud i lammeskindssofa, så bliver det nok ikke lige i morgen vi får råd :frowning:

Jeg købte stofsofaer fra at have haft læder… Jeg ville gerne prøve noget andet :tihi: Jeg købte brugt, da jeg ikke vil have 10.000 kr sofaer splittet ad, og godt det samme :smiley: Jeg eller misserne har slidt 2½ sæt stofsofaer op på 4 år.
Derfor har jeg nu læder igen :slight_smile:

[QUOTE=Lubas;1178634]Nå så får jeg nok ikke den sofa :confused:

Men jeg tænker, er det ikke bare fordi sofaen ikke lugter af dem?? Hvis nu man tager et tæppe de har lagt på og gnider på sofaen, så bliver den vel bedre accepteret?

Ellers må vi ud i lammeskindssofa, så bliver det nok ikke lige i morgen vi får råd :([/QUOTE]Gid, at det var så let. Det er som sådan ikke fordi, at de hvæser klør på min sofa, men når der går fræs i den, så tager de bestemt ikke hensyn til sofaen. Vores er godt nok en BIVA-model, så stoffet er heller ikke så slidstærkt. Mit råd er, at vælge en sofatype, hvor man nemt at skifte betrækket.

:rock::rock:

Ikke her !

Silke har en læder- FETISH !

Jeg kan ikke have et par sko/støvler stående fremme - handsker, tasker - ALT af læder er da til hende - og på et øjeblik kan hun få de dyreste lædersko til at ligne nogen, der er lavet af… frotté… :høhø: :tihi:

Vi købte en stof sofa sidste forår (Bilka outlet, derfor let brugt men billig!) og den har været rimeligt god, bare ikke nu hvor vi har killinger. Ingen af vores katte hvæsser kløer i sofaen, men når de leger og kravler og hopper op, så trækker de en del tråde ud desværre.
Vi har ellers prøve mikrofiber og kunstlæder. Mikro så vi aldrig nogle skrammer på. Det blev kun grimt pga vores slid (vores bare arme på armlænet etc.), ikke på grund af kattenes (og vi var 3. ejer og havde sofaen i en del år).
Kunstlæder kun fordi det var det Casper havde da vi flyttede sammen, de fleste kan nok regne ud at det er en dårlig kombi med katte :tihi:

[QUOTE=Eife;1178681]Vi købte en stof sofa sidste forår (Bilka outlet, derfor let brugt men billig!) og den har været rimeligt god, bare ikke nu hvor vi har killinger. Ingen af vores katte hvæsser kløer i sofaen, men når de leger og kravler og hopper op, så trækker de en del tråde ud desværre.
Vi har ellers prøve mikrofiber og kunstlæder. Mikro så vi aldrig nogle skrammer på. Det blev kun grimt pga vores slid (vores bare arme på armlænet etc.), ikke på grund af kattenes (og vi var 3. ejer og havde sofaen i en del år).
Kunstlæder kun fordi det var det Casper havde da vi flyttede sammen, de fleste kan nok regne ud at det er en dårlig kombi med katte :tihi:[/QUOTE]

Det samme gjorde Lotus da han var lille, så vi har lidt mærker i vores kunstlæder… Men den er også bare ringe, den er et halvt år gammel og den revner allerede… Jeg tror vi skal have noget russkind eller blødt læder…

Vi har også snakket om den fra Ikea hvor man kan skifte betrækket, som der bliver anbefalet… Men der er stoffet bare dyrt, så det er næsten bedre at købe billige sofaer også skifte dem ud ofte … Nu må jeg lige se hvad vi bliver enige om! :smiley:

Men tak for svar, trods jeg havde håbet på nogle andre svar, øv! :venter:

Vi vælger at købe en brugt denne gang, da vi ikke gider bruge mange penge på en ny som de evt. Vil kradse i