Sofa

hehe tja her får sofaen samme tur som sadlen og hovedtøjet får ude i stalden…Saddel/læddersæbe + lædderfedt og så slutter man af med at polere det godt…sssss

aaargh, det har sikkert gjort ondt da den blev ødelagt:S:ked: tak for dit råd om sofa:):slight_smile:

[quote=Denise;198131]Sort eller brun læder er sagen :thumbup:

Som jeg hørte om de creme og hvide lædersofaer, så kan de dårligt tåle man sidder i dem i cowboybukser for cowboybukser kan smitte af, ligesom man skal passe på med tryksværte fra aviser og reklamer. Så selv om de ser SÅ flotte ud, så vil jeg ikke ofre penge på lyse møbler.[/quote]

jotak har jeg lært,mine er komplet flænset og ødelagte, selvom jeg har kradsebrætter de kan benytte også:):slight_smile:

Hvad med IKEA.
De har jo nogle sofaer, godtnok stof, hvor man kan vaske betrækket i vaskemaskinen.
Når det så bliver for brugt, kan man skifte betræk og vupti har man en ny sofa.
Billig løsning ift. at skulle købe nye møbler.

Læder - ellers hedder stoffet der holder til mosten og ligner ruskind: Alcantare

Det var godt nok ham fra Læderland i Roskilde der forklarede det, og jeg regnede med han vidste hvad han snakkede om. Jeg turde i hvert fald ikke, selv om de havde mange flotte.

De gamle møbler der kom op i stuen (den bruger KUN dyrene) var armlænene noget der mindede om ryatæpper…det er Findus og mor (Nana) der ikke kunne lade være :ups:…de nye vi har købt kradser de ikke i. Jeg tror det skyldes armlænene i de gamle sofa’er var fyldt ud så de var stive og i de nye sof’aer er armlænene bløde.
Men eller er det ikke slemt dèt der bliver kradset selvom her er mange misser

Det er slet ikke mine erfaringer Denise …Vi købte vores hos Ide møbler i Næstved, og der var laaaaaang ventetid på dem - De arbejder jo ikke vildt hurtig i Italien .-). Vores er lavet af Kalveskind, jeg ved ikke om der er forskel, hvilke lædertype man vælger ?? - Nu findes der jo et utal af ‘læder look’ som nærmest ‘kun’ er nappa, og sådan noget tror jeg ikke kan holde til katte ??

Som tidligere skrevet, så er det klart at der kommer fræser-mærker efter katte, men med godt læder kan du altså med lidt pleje ‘rejse’ lædderet igen. Jeg har så heller ikke katte som hvæser kløer i møblerne …Har ALDRIG set det, hos nogen af dem - Katte der direkte hvæser kløer i møbler, kan vel ødelægge ALT ??

Sådan en sofa købte jeg for nogle år siden og det gør jeg AAALDRIG mere. 23 sekunder efter den var kommet inden for dørene var der markeret på den…og hvordan gør man lige det rent :tihi:…så den blev skiftet ud med en hjørnesofa af sort læder som kan vaskes af OGSÅ for mudderputer når man kommer racende med 345 km i timen udefra haven

[quote=Mig og Mille T;198204]Hvad med IKEA.
De har jo nogle sofaer, godtnok stof, hvor man kan vaske betrækket i vaskemaskinen.
Billig løsning ift. at skulle købe nye møbler.[/quote]

Enig! Vi har en klippan (ok, ikke verdens største sofa) Når betrækket ser snavset ud, bliver det vasket i vaskemaskinen…Ser det rigtigt ulækkert ud eller har pletter der ikke går af i vask (eller jeg bliver træt af mønsteret :tihi:) så skifter vi bare betrækket ud :ok: sååå smart (de har forøvrigt også læder betræk til den)

[quote=Mig og Mille T;198204]Hvad med IKEA.
Billig løsning ift. at skulle købe nye møbler.[/quote]

det kunne også være en god løsning,at skifte betræk som du siger:):):slight_smile:

[quote=kamikaze;198243]De gamle møbler der kom op i stuen (den bruger KUN dyrene) var armlænene noget der mindede om ryatæpper…det er Findus og mor (Nana) der ikke kunne lade være :ups:…de nye vi har købt kradser de ikke i. Jeg tror det skyldes armlænene i de gamle sofa’er var fyldt ud så de var stive og i de nye sof’aer er armlænene bløde.
Men eller er det ikke slemt dèt der bliver kradset selvom her er mange misser[/quote]

det skægt at de har fortrukne måder at stoffet/læderet skal være på, før de syntes det er godt at kradse i, og fedt de ikke molestrerer de nye du har købt:):slight_smile:

Man kan faktisk også få sofa’er med vaskbart betræk i Idé møbler - Rialto hedder de. Om de er gode til mange katte aner jeg ikke - de er udmærket til et stk rimelig opdraget missekat der kun “kommer til” at sætter kløer i når man nyder at blive nusset :wink:

ja mon ikke, her i huset har Aslan en svaghed for at kradse i Lars nye lænestol fra genbrugsen, men han kunne ikke drømme om at sætte kløerne i sofaen selvom begge dele af af læder…sofaen er dog så ny at den stadig lugter af læder, så måske det har noget med det at gøre…s

ja kan være det,der gør det,kan være katte syntes at læder lugter grimt,interesant observation,tror jeg vil købe nogle forskellig slags stofprøver og læder prøver og se hvilken type de hader mest:tihi::tihi::tihi: og så købe sofa ud fra det

Vi har sofaer i groft, strukturvævet stof, vores katte rør dem ikke med kløerne, men jeg kan naturligvis ikke sige om andre katte ville finde dem interessante/indbydende…
Jeg tænkte også, klogt synes jeg selv, at hvis de endelig fik en klo i dem, så ville man jo ikke kunne se det - og det kan man heller ikke… men mage til pelsfænger skal man godt nok lede længe efter!

• vi er nødt til at fjerne pels fra dem med en skumgummiklud dagligt, hvis de skal se ordentlige ud :tihi: