Sofa

jeg var så letsindig sidste år at købe lædersofaer i creme, hvilket har været en ekstremt dårlig ide,da de allerede nu ligner noget der er løgn.:ked::ked:har i nogen er faring med hvilke slags stof etc. der er bedst hvis man skal have en sofagruppe der ser bare nogenlunde anstændig ud i længere tid:?:?

Jeg har fået købt mig en creme stof sofa, det er virkeligt også et dårligt valg med dyr og opdræt.

ja man skal altså tænke sig om, for de der små syle de har for enden af poterne og pels,kan hurtigt få en sofa til at se spøjs ud :S

Vi har lyse sofaer i møbelstof, som er meget tæt vævet, så kattekløer ikke kan komme ind og rive tråde løs. De er 3 år gamle, og man kan ikke se på dem, at vi har 5 katte.

Her har vi KUN sort og mørkebrunt læderstole og sofa’er…ja selv spisestolene er bestukket med sort læder helt ned til gulvet efter devisen det kan vaskes af:fløjte:

de ser sku da lækre ud:):)må jeg være fræk og spørge hvor de er købt:?:?

:tihi::tihi: okay hvordan så med klør,får de ikke trukket ridser i det sorte læder som kan ses:?:?for det var nemlig også min ide da jeg købte mine sofaer,at de skulle være nemme og gøre rene

De er købt i Hansen Møbler, men jeg tror desværre ikke, at de har dem mere.

De er faktisk også vildt praktiske, alle pletter kan vaskes af, så de er nemme at have med at gøre, selvom man ikke umiddelbart skulle tro det. Og det var endda lidt af et tilfælde, at jeg fik dem, for jeg havde først bestilt nogle sorte lædersofaer, som de så leverede forkert, fordi de alligevel ikke var på lager, og så måtte jeg jo vælge nogle andre :slight_smile:

vi har osse næsten lige købt cremefarvede sofaer i læderlook, de var heldigvis ikke ret dyre, så den dag de er blevet for grimme el slidte ka vi smide dem ud uden at ærge os.
vi har tidligere haft sofaer i microfiber og det gør vi aldrig aldrig mere igen, for de er meget lidt velegnet til hjem med katte

[quote=Jane;197952]De er købt i Hansen Møbler, men jeg tror desværre ikke, at de har dem mere.

De er faktisk også vildt praktiske, alle pletter kan vaskes af, så de er nemme at have med at gøre, selvom man ikke umiddelbart skulle tro det. Og det var endda lidt af et tilfælde, at jeg fik dem, for jeg havde først bestilt nogle sorte lædersofaer, som de så leverede forkert, fordi de alligevel ikke var på lager, og så måtte jeg jo vælge nogle andre :)[/quote]

okay jeg prøver da lige og kigge nettet,hvis de har en hjemmeside,tak for det:):slight_smile:

[quote=Johnny;197963]vi har osse næsten lige købt cremefarvede sofaer i læderlook, de var heldigvis ikke ret dyre, så den dag de er blevet for grimme el slidte ka vi smide dem ud uden at ærge os.
vi har tidligere haft sofaer i microfiber og det gør vi aldrig aldrig mere igen, for de er meget lidt velegnet til hjem med katte[/quote]

ja, jeg ærgrer mig lidt over at jeg fik brugt lidt mange penge på dem,for tror jeg skulle have holdt mig til en billigere model,så jeg kunne have gjort det samme:doh::doh: nå men pyt:):)kan jo ikke undværre krapylene aligevel, tak for dit råd med mikrofiber sofaen.:):slight_smile:

Søren er helt overbevist om at sofaer skal være sorte :S :frowning:

hvorfor kun sorte:?:?

Tillader mig at svare:
Fordi du kan spilde syltetøj, leverpostej og sågar rødvin på sort læder, uden det efterlader pletter. Det kan du ikke på brunt og farvet læder.

[quote=Mega;198045]Tillader mig at svare:
Fordi du kan spilde syltetøj, leverpostej og sågar rødvin på sort læder, uden det efterlader pletter. Det kan du ikke på brunt og farvet læder.[/quote]

Det kan man helt seriøst også på mine - det kan vaskes af med en svamp og lidt sæbe. Der er spildt en del på den igennem tiden, og det kan ikke ses.

[quote=Mega;198045]Tillader mig at svare:
Fordi du kan spilde syltetøj, leverpostej og sågar rødvin på sort læder, uden det efterlader pletter. Det kan du ikke på brunt og farvet læder.[/quote]

ja selvfølgelig havde ikke lige tænkt i de baner:ups::):):slight_smile:

Efter at have fået min Andreas Hansen sofa med Grønlandsk uld fuldstændig ødelagt:ked:,- fik jeg syet nye hyndebetræk af koksfarvet Microfiber lidt peberet ( 13,000Kr),- men her kradses ikke - ( de, = kattene kan ikke) -høhø-høhø,- så mt bedste råd er Microfiber! ( som ligner ruskind en lille smule):slight_smile:

Sort eller brun læder er sagen :thumbup:

Som jeg hørte om de creme og hvide lædersofaer, så kan de dårligt tåle man sidder i dem i cowboybukser for cowboybukser kan smitte af, ligesom man skal passe på med tryksværte fra aviser og reklamer. Så selv om de ser SÅ flotte ud, så vil jeg ikke ofre penge på lyse møbler.

Her i huset holder vi os til mørkt læder når det gælder møbler, de holder en evighed når man husker at behandle dem korrekt og så er de slidstærke og nemme at tørre af for både kattehår og fedtfingre…

Vi har helt lyse ( offwhite ) Italienske lædersofaer …Jeg tror de er omkring 6 år gamle nu, og de er da stadig fine - Klart at man kan se der har været katte-fræs på dem, men så skal man godt nok se godt efter. Læder skal jo behandles for at vedblive med at være pæn. Ca en gang om måneden giver jeg vores en tur med sæbespåner / Læderfedt og læderbalsam, så bliver lædderet ‘rejst’ op igen, og de værste skrammer forsvinder. Jeg vil til enhver tid vælge kvalitetslæder igen, og jeg ville ikke være nervøs for de lyse farver.

Hos os har der sandelig siddet mange par cowboybukser, og mere eller mindre dagligt læst og ligget aviser, uden jeg nogensinde har set afsmit efter det.