Søger en god sci fi bog

Jeg ville gerne forære en bog væk i julegave og ved ar modtageren er glad for sci fi og tidligere har læst tykke mursten af Peter F. Hamilton.

Er der nogen, som kender til fantastiske must read sci fi bøger, allerhelst på engelsk?

Frank Herberts “Dune” er klassikeren over alle. Isaac Asimovs Foundation trilogi er en anden mulighed.

vh

Andreas

Personligt kunne jeg ret godt lide Doomsday Book af Connie Willis.

Jeg har for nylig læst Hugh Howeys WOOL Omnibus. Den var faktisk meget god.

Anmeldelser m.m.: http://www.amazon.co.uk/Wool-Omnibus-Hugh-Howey/dp/1469984202/ref=sr_1_8?s=books&ie=UTF8&qid=1355772199&sr=1-8

Måske Terry Brooks?
Det er så fantasy mere end sci fi

Min søde mand foreslår Arthur C. Clarkes Ramaserie og 2001 space odysee, Isaac Asimovs Nemesis (Hænger lidt sammen med Foundation serien) eller Neuromancer af William Gibson( godtnok Cyberpunk som er en gren indenfor SF genren).

Hmm den var Sci fi da den kom ud, men nu vil man nok tænke på den som fortid.

• George Orwell’s “1989” omhandler tanker og gru for fremtidens informations/overvågningssamfund grænsende til kommunisme og/ell. diktatur

[QUOTE=ThildeL;1000044]Hmm den var Sci fi da den kom ud, men nu vil man nok tænke på den som fortid.

• George Orwell’s “1989” omhandler tanker og gru for fremtidens informations/overvågningssamfund grænsende til kommunisme og/ell. diktatur[/QUOTE]

Årh, lige 5 år ældre… :høhø: 1984

Hov :tihi:

god inspiration kan også findes ved at gå ind på amazon - hamiltons side eks - og se lidt nede ‘Customers Who Bought This Item Also Bought’:

iain m banks culture serie - eks her er et godt køb - 3 af de bedste for 9£:

der er også dan simmons hyperion serie

Anne McCaffrey - The Ship Who Sang og Crystal Singer triologien (The Crystal Singer, Killashandra og Crystal Line).

Ellers kan jeg anbefale at du går ind i Fantask, som ligger i Skt. Pederstræde. Der ved de alt om Sci-fi og fantasy bøger og kan sikker komme med mange gode forslag. Priserne er gode og det er godt at støtte en lokal special boghandel.

[QUOTE=velfa;1000406]Anne McCaffrey - The Ship Who Sang og Crystal Singer triologien (The Crystal Singer, Killashandra og Crystal Line).

Ellers kan jeg anbefale at du går ind i Fantask, som ligger i Skt. Pederstræde. Der ved de alt om Sci-fi og fantasy bøger og kan sikker komme med mange gode forslag. Priserne er gode og det er godt at støtte en lokal special boghandel.

http://www.fantask.dk[/QUOTE]

helt sikkert om fantask og se lige…lol Zombie-Kravlenisser (og en kat :slight_smile:

Tak for alle forslagene, der er mange, der lyder gode. Gaven er nu indkøbt, og jeg håber den vækker glæde

Hvad har du købt?

Jeg fandt en trilogi af Petet Hamilton, som jeg selv syntes lød rigtig spændende - og jeg er ellers normalt ikke sci fi læser, men hælder mere til fantasy. Jeg har glemt, hvad de hed og de er allerede pakket ind.

Slog dem lige op: The Void Trilogy