Søger kattepension, Odense

Min lejlighed skal have nye vinduer og døre i i november måned. Da jeg bor i en lille 1-værelses (27 kvm) og alle møbler skal flyttes 1,5 m væk fra vinduer og døre, kan jeg nok ikke opholde mig der i de dage. Samtidig så skal døren med kattelemmen jo udskiftes, så indtil der kommer kattelem i den nye dør, vil min kat ikke kunne gå ind og ud som han plejer.
Jeg overvejer derfor at placere ham på en kattepension nogen af dagene (ved ikke om det varer en hel måned, tror det dog ikke). Jeg tænker at han nok ellers ville blive stresset af byggelarmen, og de “mange” mennesker der kommer rendende og han kommer nok til at gå i vejen, da han er meget kælen.
Udover det, vil det give mig mulighed for måske at være et andet sted de dage, så jeg ikke skal opholde mig i byggerodet.
Så er der nogen der kan anbefale en god kattepension i eller i nærheden af Odense? Det skal ikke være alt for dyrt, men jeg vil også gerne have en sund og rask kat hjem igen efter opholdet :slight_smile:
Da han normalt er udekat, vil det være at foretrække, hvis han får mulighed for at komme lidt ud bare en gang om dagen.
Han er forresten kastreret, får sine årlige vacciner, og hvis jeg ikke husker helt forkert, er det under ½ år siden han fik sin loppevaccine

(Jeg ved selvfølgelig godt at det koster nogen penge, men ingen grund til at vælge det dyreste, hvis noget billigere også er godt. Jeg vil hellere gemme de “ekstra” penge til fremtidige dyrlægeregninger)

Snak med Sonja hos Min Ven Katten kattepension www.minvenkatten.dk :slight_smile:

Da jeg fik skiftet vinduer for nogen år siden fik jeg min mor til at passe kattene i nogen uger. Så kom de bare ud til hende, og jeg hentede dem igen bagefter. Det var en rigtig fin løsning for mig, så det ville jeg anbefale hvis du kender nogen som kan have ham i et par uger evt.

Det er også mit forslag. Der er også en voliere han kan komme ud i et par timer om dagen, hvis han vil det :slight_smile:

Han kan ikke være hos min mor, da min kats mor også bor der, og hun er en meget bestemt dame, der er meget besidderisk overfor sit hjem :stuck_out_tongue:

Min kat er normalt udekat, så han skal helst have mulighed for at komme lidt udenfor. Da han jo ikke kender stedet, skal det helst være indhegnet, for ellers risikerer han at blive han væk, eller forsørger at komme hjem igen :slight_smile:
Jeg kender ikke lige nogen med indhegnet have eller lignende, så det er desværre ikke en mulighed :slight_smile:

dkkorat og PivC:
Mange tak for anbefalingen :slight_smile:
Ville helst ikke risikere at sende ham hen til et sted, hvor folk har haft dårlige oplevelser. Så anbefalingerne betyder meget :slight_smile:

Jeg kunne jo i princippet google mig frem til hvilke der er, men man kan ikke se ud fra hjemmesiden, om stedet er godt :wink:

:slight_smile:

Forventer du, at alle vinduer og døren bliver fjernet samme dag ?

Els kan du måske være sammen med ham i f.eks. køkkenet//badeværelset, mens der skiftes vinduer i stuen ??

Jeg fik selv nye vinduer for 2 år siden – i hele lejligheden – men her blev der først ordnet vinduer ‘til gården’ – og bagefter ‘til gaden’ :slight_smile:

Så jeg var sammen med Silke i de rum, der ikke fik ordnet vinduer…og her gik det faktisk pænt hurtigt…og jeg har mange vinduer :wink:

Her blev der skiftet 5 vinduer på et par timer… så måske kan du undgå at sende ham på kattepension, hvis du evt. kan lukke ham og dig fra…

[QUOTE=LouiseLindell;1259180]dkkorat og PivC:
Mange tak for anbefalingen :slight_smile:
Ville helst ikke risikere at sende ham hen til et sted, hvor folk har haft dårlige oplevelser. Så anbefalingerne betyder meget :slight_smile:

Jeg kunne jo i princippet google mig frem til hvilke der er, men man kan ikke se ud fra hjemmesiden, om stedet er godt ;)[/QUOTE]

Jeg er frivillig hos “min ven katten” og vil gerne love for at din kat vil blive passet godt :slight_smile: Men det er altid en god ide at besøge stedet. Lige nu er der vist omkring 3 katte i alm. pension og en enkelt i langtidspension :slight_smile:

Udover at være et pensionat så er det også et katteinternat. Det hele drives af frivillige og pengene du betaler for at have din kat i pension går til at hjælper internatskattene.
Kan desværre ikke huske priserne, men ring i telefontiden og snak med Sonja, den daglige leder, eller kom ud en eftermiddag hvor der er besøgsåbent :slight_smile:

(oplysningerne kan du finde på hjemmesiden)

[QUOTE=Tante Tut;1259181]:slight_smile:

Forventer du, at alle vinduer og døren bliver fjernet samme dag ?

Els kan du måske være sammen med ham i f.eks. køkkenet//badeværelset, mens der skiftes vinduer i stuen ??

Jeg fik selv nye vinduer for 2 år siden – i hele lejligheden – men her blev der først ordnet vinduer ‘til gården’ – og bagefter ‘til gaden’ :slight_smile:

Så jeg var sammen med Silke i de rum, der ikke fik ordnet vinduer…og her gik det faktisk pænt hurtigt…og jeg har mange vinduer :wink:

Her blev der skiftet 5 vinduer på et par timer… så måske kan du undgå at sende ham på kattepension, hvis du evt. kan lukke ham og dig fra…[/QUOTE]

Ja, jeg regner med at de tager det hele samme dag, og andet ville også være “fjollet”, da min lejlighed som sagt er ret lille :slight_smile:
Det er rækkehus, og jeg har 1 vindue og to døre til den ene side, og 1 vindue til den anden side (bor på hjørnet).
Så jeg har værelse/køkken/stue (1 vindue+1 dør), entre (1 dør) og badeværelse (1 vindue)

Så vidt jeg har forstået, tager de et par boliger ad gangen. Altså først piller de måske vinduer/døre/karme ud på dem alle, så sætter de nyt i på alle, så maler de på alle. Altså så de f.eks. kan male nummer 2, 3, 4 og 5, imens nummer 1 “tørrer”.

Men skal til afdelingsmøde på torsdag, hvor jeg håber på at få lidt flere detaljer :slight_smile:

Kan da også sagtens være at de er hurtige, og vi kan blive hjemme, men vil gerne lige have muligheden for pasning klar, hvis det bliver nødvendigt :slight_smile:

[QUOTE=LouiseLindell;1259185]Ja, jeg regner med at de tager det hele samme dag, og andet ville også være “fjollet”, da min lejlighed som sagt er ret lille :slight_smile:
Det er rækkehus, og jeg har 1 vindue og to døre til den ene side, og 1 vindue til den anden side (bor på hjørnet).
Så jeg har værelse/køkken/stue (1 vindue+1 dør), entre (1 dør) og badeværelse (1 vindue)

Så vidt jeg har forstået, tager de et par boliger ad gangen. Altså først piller de måske vinduer/døre/karme ud på dem alle, så sætter de nyt i på alle, så maler de på alle. Altså så de f.eks. kan male nummer 2, 3, 4 og 5, imens nummer 1 “tørrer”.

Men skal til afdelingsmøde på torsdag, hvor jeg håber på at få lidt flere detaljer :slight_smile:

Kan da også sagtens være at de er hurtige, og vi kan blive hjemme, men vil gerne lige have muligheden for pasning klar, hvis det bliver nødvendigt :)[/QUOTE]

:slight_smile:

Sådan gjorde de også her :

alle vinduer af, og så de nye på – på en hel etage ad gangen.

Men… de skal vel ikke males, når det er helt nye vinduer//døre ??

Det forkorter da processen lidt :wink:

[QUOTE=Tante Tut;1259186]:slight_smile:

Sådan gjorde de også her :

alle vinduer af, og så de nye på – på en hel etage ad gangen.

Men… de skal vel ikke males, når det er helt nye vinduer//døre ??

Det forkorter da processen lidt ;)[/QUOTE]

Der blev snakket om at der skulle males, og der tænker jeg at det nok er på indersiden, altså så der er malet helt hen vil vindue/dør. Det kan nok heller ikke helt undgås, at der bliver ødelagt lidt maling i kanterne, når de gamle vinduer/døre fjernes :slight_smile:
Det er dog selvfølgelig efter de er sat i, så til den tid bør jeg nok have sneget en kattelem i den nye dør :stuck_out_tongue:
(den er med to glasruder, så piller den nederste ud, erstatter med en træplade, og sætter kattelemmen i den træplade)