Søger killing

Hej alle sammen
Mig og min familie er på udkig efter en sød killing, fordi vi har ønsket os en kat i flere og vi tænkte at det var på tide nu. Selvom vi ingen katte har selv har min mor en kat hjemme hos hende som er halv Maine cool. Vi vil helst have en huskat eller korthåret killing. Vi håber i vil hjælpe os med at finde den kat som vi skal have hele livet​:+1::heart:.

Det bedste I kan gøre, når det er en korthåret huskat I er på udkig efter, er at tage på et internat og finde en voksen som blot sidder og venter på en familie som jeres.

@FinnFrode kan fortælle meget mere om hvordan man finder den helt rigtige internatskat.

Pøjpøj med det :grinning:

3 Synes om

Enig med @HolmeInc der sidder SÅ mange søde katte rundt på landets internater der mangler et godt hjem. Se fx. Dyrenes beskyttelse der har internater over hele landet. Der er også Dansk dyreværn i Jylland. Og mange andre. :blush: held og lykke med at finde et nyt familie medlem.

Vil meget gerne have din hjælp du skriver bare

Hvor bor I henne af i verden?

Jeg bor på Sjælland men jeg er åbent for alt

Asta jeg ksn ikke hjælpe med andet end jeg allerede har gjort. Desværre.

Det er forår lige om lidt (:kryds:) = internaterne kommer til at bugne af huskattekillinger.
Det gode (bl.a.) ved at købe på et internat er, at I får en killing der er både neutraliseret og vaccineret og tjekket i hoved og r*v, til en pris der er noget lavere, end hvad det ellers koster for en privatperson … jeg hentede en hunkilling for ca. 3½ år siden, hun kostede 950 kr. fix og færdig … bare neutralisation af hunkilling, koster vel tæt på 2000 kr. efterhånden hos dyrlægen.
Man gør jo også en god gerning, når man giver en internatkat et hjem :blush:
Så hvis I kan vente nogle få måneder, bliver der masser af killinger at vælge imellem :ok:

2 Synes om

Super du er til kæmpe hjælp

I skulle overveje, om ikke I skulle have 2 killinger. Der er voldsomt meget krudt i sådan en killing, og hvis den har en legekammerat, behøver det ikke hele tiden at være jer, der skal underholde den :slight_smile: Plus at sådan et par killinger har glæde af hinanden på en måde, I slet ikke kan hamle op med.

Havde I haft andre katte i forvejen (som @Skattekat fx har), så ville det være noget andet. Men killinger trives bedst i par - eller flok, men så vidt behøver I trods alt ikke gå :slight_smile:

Vil I kun have en enkelt, så er der jo også på internaterne mulighed for at finde søde, voksne katte, som sagtens kan trives uden andet katteselskab.

Og har I brug for rådgivning, så er internaterne også et glimrende sted at henvende sig. De anstrenger sig for at finde den bedste kat til en given familie ud fra, hvad de ved om katten, og hvad familien gerne vil have, og de ved i sagens natur alt om kattepasning.

Ender I med at tage på internat, så behøver I ikke tænke på den slags. Men ender I med at finde en killing privat, så husk, at den ifølge loven skal være mindst 12 uger, før den bliver taget fra sin mor!

8 Synes om

En voksen kat på 1-2 år vil stadigvæk være meget legesyg, men også mere voksen og er over de værste killingeunoder, så som at bide i ledninger mm.

1 Synes om

Ja og killingetiden er jo så kort i forhold til alle de år, man forhåbentlig har katten :ok:

1 Synes om