Søger ny, kælen bedste ven

Efter vi pludselig måtte sige farvel til vores bedste ven, en siameser-blanding, sidste år, er vi endelig klar til at byde en ny, skøn killing velkommen i vores liv.

Vi søger en hun-killing på omkring 12 uger. Vi er ikke så kræsne med race, men vi er især vilde med farven sølv/blå. Det kunne f.eks. være en Europé i sølv/sort-tabby eller lignende :slight_smile:

Det kunne også være en burmeser, burmilla, egyptisk mau, ocicat – eller en blanding af flere racer, eller en ganske almindelig huskat.

Vi leder efter en indekat, da vi bor på Nørrebro, men på sigt ønsker vi, at tage vores pelsede ven med i vores ødegård i Sverige, hvor den vil få rig mulighed for at betragte fuglene i den grønne skov.

Hvis nogen har/venter kuld, må I meget gerne give lyd. Vi venter og kører gerne for den rigtige killing.

Hej Ida

Held og lykke med at finde et nyt familiemedlem. De færreste (race)katte trives dog som alenekatte i en lejlighed. For lidt mental stimulering. Jeg opdrætter europé, som er en af de racer du nævner, og sælger ikke til enekat :smil: Jeg gjorde en undtagelse et par gange da jeg lige var startet for en 10 år siden, men det var ikke godt, så siden har jeg kun solgt to ud sammen. Det giver dem så utroligt meget at vokse op sammen :smil:

Hej Eva

Tror, jeg har beundret dine fine katte og blevet lidt skuffet, da jeg så, du ikke solgte til enekatte – selvom jeg fuldt forstår bevæggrunden :slightly_smiling_face:

Jeg arbejder meget hjemme og tilbragte utrolig meget tid med min tidligere kat, og sørgede for at stimulere ham så meget som muligt.

Det er desværre ikke en mulighed for os at have to, ellers ville jeg gladeligt dette.

Jeg håber det er okay jeg spørger, men skal det forstås sådan at når i er i Sverige, så lever den som ude/indekat og hjemme kun som indekat?

Helt i orden :slightly_smiling_face: Når vi var i Sverige, tog jeg ham ud i snor. Det gjorde jeg også nogengange i gården i København, men det var han knapt så stor fan af :sweat_smile: Der var han dog ofte ude på altanen (under fuld overvågning, selvfølgelig).

1 Synes om

Jeg vil ikke anbefale en killing. Jeg vil anbefale en voksen kat, der søger hjem som alenekat.

6 Synes om

De racer du søger er alle aktive katte, der skal have en ven :frowning: med mindre du vælger en voksen, som helst vil være enekat.

Vi har ikke nogen af de racer du søger, men har dog solgt enkelte killinger som enekat, men det er så også nogen hvor vi kan se under opvæksten ikke gidder at lege med de andre killinger

1 Synes om

Tak for råd begge to.

Det er vigtigt for mig, at der er det rigtige match mellem os og killingen. Derfor ville jeg selvfølgelig aldrig vælge en meget aktiv kat, som jeg kan se, ikke ville egne sig til det liv. Tidligere på ugen fravalgte jeg en killing af netop denne årsag.

Jeg er, som jeg skriver, ikke fuldt opsat på netop disse racer. Det kunne også være en ganske almindelig huskat, eller en blandning, der har det rette sind :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Det kan være svært at bedømme personligheden hos en killing, derfor anbefaler jeg altid en voksen kat. Opdrætterne har ofte avlskatte, som skal videre efter at have født et kuld eller to - og det er fuldgode katte, selv om de er voksne. :slight_smile:

8 Synes om