DR1 viser i aften/nat kl. 00.25, filmen Soldier Blue. En fantastisk film, efter min mening. Jeg har selv set den et utal af gange & har den på dvd. Kan varmt anbefale den, HVIS man kan tåle barsk omgang omkring hvordan indianerne blev slagtet. :S
DR skriver "Amerikansk western fra 1970.
Kavaleristen Honus og den unge kvinde Cresta overlever som de eneste et indianerangreb. På den strabadserende fodtur tilbage til fortets trygge rammer forelsker de sig i hinanden. Modsat Honus har Cresta stor sympati for indianerne, men hun kan ikke forhindre kavaleriet i at gengælde angrebet med en grusom massakre.
Cresta Lee: Candice Bergen.
Honus Gent: Peter Strauss.
Isaac Q. Cumber: Donald Pleasence.
Instruktion: Ralph Nelson."
[QUOTE=Susanne W;1161009]Den er skrækkelig - men vedkommende!
VH
Susanne[/QUOTE]
Smag & behag, er heldigvis ikke ens. Personlig er jeg opvokset med filmen & kan som sagt rigtigt godt lide den. Men ser den ikke for at komme i godt humør.
det er mange år siden jeg har set den, men jeg husker den som yderst barsk og med scener der absolut ikke er for sarte sjæle, desværre kommer den på et tidspunkt hvor jeg ved mine øjne ikke er til tv kigning.
gud ved om den findes på dvd
[QUOTE=Johnny;1161037]det er mange år siden jeg har set den, men jeg husker den som yderst barsk og med scener der absolut ikke er for sarte sjæle, desværre kommer den på et tidspunkt hvor jeg ved mine øjne ikke er til tv kigning.
gud ved om den findes på dvd[/QUOTE]
Den findes på dvd, for jeg har den. Søgte lige lidt, kan se at den ikke længere er så let at få fat på.