Solensia

Har nogen erfaring med Solensia? Og hvad med prisen? Det ligner umiddelbart 275 pr mdr, når jeg søger på det.

Jeg kontakter dyrlæge i morgen og hører, men det vile være rart at høre, hvad jeres erfaringer i praksis er.

Det er den gamle Bimsemand med dårlig lever og epilepsi, jeg tænker på (anfaldsfri i 11 mdr nu)

4 Synes om

Denne her tråd er der skrevet lidt om det

Med venlig hilsen

Den fandt jeg godt, men ingen der havde prøvet det. Jeg har ikke positiv erfaring med aptus, flexadin mm. Så vidt jeg har kunne søge frem, er det kun @Vipstosen der har prøvet Solensia og kun en dosis?

1 Synes om

Vores Milo fik sin første Solensia tirsdag i sidste uge.
Jeg spurgte lige nu min mand, om han havde lagt mærke til nogle ændringer i Milos bevæge mønster.
Han fortæller, at Milo sprang fra gulvet og op på sofabordet, for en halv time siden.
Det har han ellers ikke gjort i mange måneder. Han plejer at kravle op i sofaen og derfra gå over på sofabordet.
Så det kunne tyde på, at det virker på ham, og det er end da meget hurtigt.
Og jo han må godt være på sofabordet :wink:.

8 Synes om

Kan du huske prisen på sprøjten?

Jeg synes godt den gamle kan hoppe, men han er lidt slinger i bagparten. Jeg vil gerne se, om smertestillende gør en forskel, men har ikke kunne prøve nsaid pga hans dårlige lever.

Mener at selve Solensia sprøjten Frederik fik konstede et sted mellem 250 og 300 kr… men så kommer prisen for dyrlægens service oveni.

Jeg spurgte til om jeg fremadrettet kunne få lov til at selv at stikke ham qua min uddannelse (arbejder med forsøgsdyr inkl injektioner), det måtte jeg ikke, så dyrlægen vil fortsat skulle have betaling for injektionen oveni prisen for medicinen alene

1 Synes om

Det afhænger af hvad katten vejer. Milo er vores tyggemis, han vejer 9,7 kg og skulle have dobbelt dosis .
En dosis koster 233,74 kr. Vi kom af med 467,48 kr for medicinen.

Vi betalte også for konsultationen 420 kr oveni.

2 Synes om

Tak. Jeg har tidligere arbejdet hos dyrlæge, så jeg tror godt, jeg selv må stikke. Jeg må prøve at snakke med dem i morgen.

2 Synes om

Dyrlægen mener, at vi lige skal se, om det overhovedet er smerter, det vi ser, inden vi binder an med Solensia. Vi skal give Onsior i 3 dage, bare for at vurdere, om der er en forskel. Bimsen blev nemlig vurderet meget mobil ved tjek her i juni, så de tænker at slinger måske mere er lidt muskelsvind og det dårlige syn.

2 Synes om

Vi har en MCO hankastrat på Solensia. Han har fået 2 injektioner indtilvider og skal have den 3. i næste uge - han får hver 4. uge. Det virker bestemt på ham :smile: han har fået krudt i måsen igen og er glad og frejdig. Du skal dog holde øje med om de ramte led bliver overbelastede og hæver.
Jeg betaler medicinprisem plus et injektionshonorar.

3 Synes om