Hvis man har problemer med dræbersnegle i haven, kan man med fordel sætte dem ud til solsortene. Man lægger en mursten i en lille balje med vand, så sneglene ikke kan kravle bort, og så kommer solsortene og spiser dem. Det har også den fordel, at solsortene ikke forgriber sig på frugter og andet, som man dyrker i haven - de vil åbenbart hellere have snegle end f.eks. jordbær.
Her forgriber leopardsneglene sig gerne på vores peberfrugter og jordbær også - men de er noget mindre grådige end dræbersnegle, så de får lov at tage den smule de gerne vil have, og så lever vi med dem. Vi har meget få problemer med dræbersnegle her, nok fordi der er en del leopardsnegle på grunden.
ja, jeg molestrerede lige knap 100 snegle den anden dag. De blev liggende ude i haven, da jeg ved vi har pindsvin og de spiser jo snegle. Men der var også to oppe i en af mine krukker som jeg ikke fik ned fordi jeg ikke havde handsker på (og jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at røre ved dem med bare hænder føj!) Anyway, næste dag var alle døde snegle væk inkl. dem oppe i krukken. Pindsvinet/-ene er nok mand for mange af dem der lå på jorden, men jeg håber da det er en fugl der har taget dem i krukken… for der kan pindsvinet da næppe komme op… medmindre det kan hoppe temmelig højt
Leopardsneglen har terroriseret mit drivhus, så chili- og peberfrugtplanterne er nærmest ikke-eksisterende
Jeg læste godt artiklen med naturvejlederen, der havde opdaget solsortens forkærlighed for dræbersnegle. Men helt ærlig… hvis man alligevel skal indfange dræbersneglene for at placere dem på en mursten, så vil jeg altså foretrække at slå dem ihjel, når jeg alligevel har fat i dem. Vi kan samle 100 dræbersnegle om dagen, så der skal alligevel en del solsorte til at spise dem, hvis regnestykket skal gå nogenlunde lige op.
Nej, det er vist lidt for natur-hippie-agtigt for mig og min tålmodighed, selvom kattene sikkert gerne ville have flere solsorte i haven
Det var dog helt vildt… her er ikke en eneste… Hvorfor er der den store forskel? Nogle, der ved det? Vi har mange snegle af alle mulige andre slags - især dem med husene på som er så søde
Sådan var det også hos os for bare et par år siden…vi så absolut ingen af de snegle…men nu er de her…ikke voldsomt…men de tager for sig af retterne her