Sølv-plettet bengaler drenge killing! (født 9/6-2015) 4495,-

Nå, prøver igen:

Virkelig skøn og dejlig sølv-plettet killing sælges! Chippet+vaccineret+kastreret. Sundhedsbog medfølger. Er købt hos seriøs opdrætter, som er din sikkerhed imod evt. arvelige sygdomme.

Han er for en Bengaler, meget rolig og endda ret kælen af sig. Bider/kradser ikke, selv hvis nogen skulle finde på at “drille” ham(min anden bengaler finder sig tilgengæld ikke i noget som helst, så der er forskel på personlighed). Han har stor tillid til sin(e) menneske ejere og har et ret følsomt og blidt sind. Og jeg har ikke haft udfordringer med at han f.eks. hopper/klatrer op på højt placerede hylder i køkkenet eller bider i møblerne/ledninger når han trænger til at blive aktiveret(som min anden bengaler kan finde på at gøre). Så han er ret nem at have som indendørs kat. Hvis der ikke er noget at lave, ligger han sig oftest bare til at tage en lille lur(men han skal dog aktiveres en smule i løbet af dagen for at trives…især hvis han bliver alenekat hos sin nye ejer).

Han er ret madglad og ikke ret kræsen. Har spist ALT han er blevet serveret. Hvilket tæller ca. 8 forskellige tørfoder(kvalitets) produkter og ca. lige så mange forskellige vådtfoder, samt råt kød. Han er ret vild med råt/frisk kød.
Spiser iøvrigt osse gerne dine edderkopper eller andet insekt der tør vove sig indenfor din dør…som sagt, han er ikke særlig kræsen! :wink:

Han er ikke en af de Bengalere som er så vild med vand, at han ligefrem gerne bader i det. Så du behøver ikke lukke døren når du går i bad, af frygt for at han sniger sig ind under bruseren til dig. Men f.eks. en vandstråle fra en vandhane der løber, kan han godt lide at lege med.

Han er som sagt en rolig Bengaler. Men han “snakker” dog lidt indimellem, når der f.eks lige bliver serveret mad/han er sulten.Han ynder nemlig at lade dig vide sin interesse via sin stemme. Og hvis du evt. har flere katte i huset, bruger han osse stemmen når han gerne vil fortælle de andre at han er i lege humør.

Han har hos mig kun været indekat, så han er ikke forvænnet med andet!

Jeg er ikke helt fortrolig med hvordan denne side virker mht at redigere og indsætte billeder(fik slettet mit oprindelig indlæg da jeg bl.a. ville redigere billeder ind), så du kan istedet besøge min annonce på dba.dk og se billeder af drengen derinde = Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

Og han sælges pga. at min arbejdssituation har ændret sig og fordi jeg har flere katte og har måtte prioritere.

Mvh.
Daniel

Test test! …prøver lige om jeg kan indsætte billeder! :wink:

Der medfølger iøvrigt en helt ny og stor lys kattebakke med hus som har tigerstriber(og aftagelig vippedør og kulfilter). Og en kattegrus skovl med huller, til at sortere klumperne fra gruset med. Der medfølger osse en affalds spand til kattegrus klumperne, som har vippe låg foroven, som aktiveres af fodpedal(er lufttæt, så lugten bliver nede i spanden). Samt lidt legetøj han kan lide og noget tørfoder fra danske Kingsmoor. Samt en foderskål. Jeg er osse blevet enig med mig selv om at putte en sscat flaske med i handlen. Det er en lille trykflaske med en bevægelses sensor, som kan placeres der hvor du ikke vil have at katten hopper op eller kommer i nærheden af. Gør han det alligevel, får han et lille pust fra flasken når føleren detekterer han er tæt på.

Med andre ord, alt det nødvendige + mere, for at have en kat medfølger.

Eller…dvs. dog ingen transportkasse. Har kun 1 og den bruger jeg selv! Men jeg kommer gerne med anbefalinger til en, hvis det har interesse. Men generalt vil jeg anbefale en der er høj nok, til at han kan stå nogenlunde oprejst. Dvs. ca. 40cm høj som minimum i dette tilfælde. Det værste man kan gøre, er at købe en der er for lille, da det er vigtigt at katten ikke følger sig indelukket og “klemt inde”. Og ved evt. længere ture, har han godt af at kunne røre/strække sig en smule for ikke at blive utilpas. Dette er selvfølgelig generalle betragtninger, som gælder alle katte og ikke kun min! :wink:

Har iøvrigt fået nogle “skambud” og selvom det nok ikke er fra brugerne herinde, da jeg har en forventning om at folk herinde har en mere “naturlig” dyrevelfærd interesse når det gælder katte. Så vil jeg dog osse lige nævne at det altså ikke er pengene alene der har første prioritet. Men det “bedste hjem” vil blive prioriteret højest. Jeg ville jo håbe han fik et hjem hvor der var 1 kat iforvejen, så han havde en at lege med. Og ellers, så jeg gerne at det er et hjem hvor man har erfaring med at holde kat, så at det ikke kommer som en overraskelse at man f.eks. fortsat skal huske at fodre og pleje sine dyr…osse flere måneder/år senere, hvor den første “begejstring” ved at have fået nyt husdyr, måske er aftaget.

Flere har spurgt til nyprisen. Jeg gav 6500,- og det eneste jeg fik med i handlen var lidt legetøj…som han forlængst har slidt op! :slight_smile:

Er der ellers spørgsmål, svarer jeg selvfølgelig meget gerne på dem! :slight_smile:

Kommentarer til dette opslag er flyttet (men gemt). Admin henstiller til, at alle, der har deltaget i diskussionen, genopfrisker reglerne for salgstråde.

Katten har fundet et nyt hjem.