Som gæst på Tica (Rødekro)

Sikke en oplevelse, der var RO på, folk var så rare, ingen sure miner nogen steder.
Jeg blev så medlem (har truet med det længe), da jeg havde overværet nogle bedømmelser i en af ringene var jeg ikke i tvivl om at det er en super god måde at gøre det på, besluttede jeg, at jeg i alt fald skal prøve det med en af mine katte, så jeg meldte mig ind med det samme.

Kattene konkurerer på tværs af racer, og derved ser man andre racer end den man lige selv har, det gør at man får bedre føling med de forskellige racer, og det kan i mine øjne ikke trække fra.

Tak til Solveig for behagelig selskab på turen.

Dejligt at du kom afsted selvom jeg måtte trække mig :slight_smile:

Ja tusind tak for i dag Bente! det var en herlig dag, og jeg fik også et meget positivt indtryk af den måde at udstille på. Det vil jeg helt sikkert gerne prøve med mine katte.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:Ja, det lyder som en huggelig og “stille” måde, at udstille sine katte på,- så jeg bliver også snsrt medlem ( Singapuraen er ikke godkendt i FIFE) ,- men vi med korthårskatte er nu fuldstændig vant til at konkurrere med alle de andre korthårsracer! En burmeser skalf.eks. ikke blot være den bedste burmeser, men også bedre end, briterne, abyerne, rex’erne, spynxerne, og alle de andre korthårskatte,- så det føler jeg nu ikke er nogen fordel:thumbdown:

Cats og Conni

Jeg synes det er dejligt at læse, at I som publikum også har en god oplevelse. Som udstiller kan jeg rigtig godt lide, når vi er afsted. Der er en dejlig ro kombineret med spændingen mht. “hvordan det går”.

Der er sådan en god stemning i ringene, folk er afslappede, griner af når kattene finder på fjollede ting på pulten.

Jeg synes det er dejligt at kunne følge med i flere racer end “min egen”. Idag tabte jeg godt nok mit hjerte til en russerkilling og en perserkilling. :inlove:

Jeg synes også, at der var en rigtig dejlig stemning i hallen. Det er vidunderligt, at have muligheden for at sidde og se på de mange katte, der bliver bedømt. Kunne man bare lave en blanding mellem den måde det gøres på på FiFe’s udstillinger og på TICA udstillingerne, ville det være helt perfekt, efter min mening. Jeg mangle dommerudtalelser på TICA udstillingerne. Dem synes jeg, at jeg lærer meget af på FiFe’s udstillinger.

Der var én kat (killing) som jeg faldt fuldstændig for og det var den meget meget smukke og søde russerkilling :wehuu: og den sorte perserkilling var også bedårende :hjerte:

Øv, jeg oplever hver eneste gang, at der er nogle som jeg slet ikke var klar over havde deltaget på udstillingen. Jeg ville da meget gerne have hilst på f.eks. dig Dorte.

Jamen jeg kan jo ligeså godt indrømme så, at der er sandsynlighed for at i kan komme til at følge den lille perser-darling herinde…

Den forelskede jo lige manden min, og jeg fik et kort med hjem, så måske skal den “under træet” her.

Manden mistede jo “sin” Thyra til cystenyrer, og det ramte hårdt.
Nu har vi så “arvet” Rie´s smukke smukke ragdoll, og den er han ret forelsket i, men jeg kunne godt se at den der lille perser den kunne godt blive mandens misser. (og så kunne jeg da også gerne tænke mig én igen, når nu ikke jeg må få Benthes Tango under mit træ)

Manden tabte ellers også sit hjerte til den ene af Thereses somalier. Men de duer jo desværre ikke i så stor en flok som jeg har.

Så nu vil vi ned og se den lille darling i sit hjem en af dagene, og så ender det nok med en perser her i huset igen.

Men jeg har stadig “kun” 27 misser, for den lille darling skal jo være mandens (og han vil prøve at udstille, hvilket jeg også vil, så Ham Gismo kan få lidt mere konkurence)

Ses vi dernede igen idag?
Jeg skal afsted, jeg skal nemlig ned og købe en sutsko…

he he he Dorte, ja de fladnæser de tager en om hjertet, det er i alt fald min oplevelse…og den lille sorte tøs var da yderst bedårende…

[quote=alleos7;303566]Jamen jeg kan jo ligeså godt indrømme så, at der er sandsynlighed for at i kan komme til at følge den lille perser-darling herinde…

Den forelskede jo lige manden min, og jeg fik et kort med hjem, så måske skal den “under træet” her.

Manden mistede jo “sin” Thyra til cystenyrer, og det ramte hårdt.
Nu har vi så “arvet” Rie´s smukke smukke ragdoll, og den er han ret forelsket i, men jeg kunne godt se at den der lille perser den kunne godt blive mandens misser. (og så kunne jeg da også gerne tænke mig én igen, når nu ikke jeg må få Benthes Tango under mit træ)

Manden tabte ellers også sit hjerte til den ene af Thereses somalier. Men de duer jo desværre ikke i så stor en flok som jeg har.

Så nu vil vi ned og se den lille darling i sit hjem en af dagene, og så ender det nok med en perser her i huset igen.

Men jeg har stadig “kun” 27 misser, for den lille darling skal jo være mandens (og han vil prøve at udstille, hvilket jeg også vil, så Ham Gismo kan få lidt mere konkurence)

Ses vi dernede igen idag?
Jeg skal afsted, jeg skal nemlig ned og købe en sutsko…[/quote]

Øjjjjj …Jeg er vild med persere, og især perserkillinger - Det findes ikke noget mere nuttet :-).

Jeg har altid synes at persere og briter lignede hinanden af sind, men der er åbenbart store forskelle, da jeg ikke tror en brite vil falde til i så stor en blandet flok som du har Dorte …Men det er jeg sikker på du har overvejet Dorte :slight_smile:

[quote=Alice;303696]Øjjjjj …Jeg er vild med persere, og især perserkillinger - Det findes ikke noget mere nuttet :-).

Jeg har altid synes at persere og briter lignede hinanden af sind, men der er åbenbart store forskelle, da jeg ikke tror en brite vil falde til i så stor en blandet flok som du har Dorte …Men det er jeg sikker på du har overvejet Dorte :-)[/quote]

Jeg ved faktisk ikke om de ligner hinanden af sind.

Men den perser vi havde, den gjorde sig fint i en stor flok.
Og jeg kender da flere der har persere i forholdsvis store flokke.

Men jeg har heller aldrig forstået hvorfor det kunne være et problem, da jeg altså aldrig har haft nogle problemer med at flokken er stor.

Jeg har lige pt hele 5 katte, der “ikke kan lide andre katte” og det foregår altså i fin harmonie.

Men måske skal man også bare opleve min flok, for at kunne sætte sig ind i det, for alle mennesker siger når de kommer her, at de slet ikke havde forventet den ro og harmoni, og en del katteejere indrømmer endda at de har mere uro i deres små flokke på 2-3-4-5 stk. end jeg har i min.

Det er ikke hver dag der høres et hvæs i mit hjem, nærmere en gang i ugen (undtaget dog lige når der flytter nye ind, for de hvæser som oftest lystigt i et døgn eller 2, indtil de finder ud af at mine ikke reagerer på det overhovedet)

Jeg har ALDRIG oplevet et slagsmål der endte med at en kat blødte. Strengt taget har jeg nok ikke oplevet et slagsmål overhovedet kan jeg forstå på min reaktion da William flyttede ind.

ja jeg har jo også en rimelig stor flok, og der er 8 fladnæser imellem, og de er bare så glade, også for nye, og de killinger der er født og opvokset her er lige sådan… pt har jeg 4 der kun kan lide dem selv, men det skilter de ikke med, de holder sig bare lidt for sig selv, og her er jo plads nok.

[quote=alleos7;303896]Jeg ved faktisk ikke om de ligner hinanden af sind.

Men den perser vi havde, den gjorde sig fint i en stor flok.
Og jeg kender da flere der har persere i forholdsvis store flokke.

Men jeg har heller aldrig forstået hvorfor det kunne være et problem, da jeg altså aldrig har haft nogle problemer med at flokken er stor.

Jeg har lige pt hele 5 katte, der “ikke kan lide andre katte” og det foregår altså i fin harmonie.

Men måske skal man også bare opleve min flok, for at kunne sætte sig ind i det, for alle mennesker siger når de kommer her, at de slet ikke havde forventet den ro og harmoni, og en del katteejere indrømmer endda at de har mere uro i deres små flokke på 2-3-4-5 stk. end jeg har i min.

Det er ikke hver dag der høres et hvæs i mit hjem, nærmere en gang i ugen (undtaget dog lige når der flytter nye ind, for de hvæser som oftest lystigt i et døgn eller 2, indtil de finder ud af at mine ikke reagerer på det overhovedet)

Jeg har ALDRIG oplevet et slagsmål der endte med at en kat blødte. Strengt taget har jeg nok ikke oplevet et slagsmål overhovedet kan jeg forstå på min reaktion da William flyttede ind.[/quote]

Jeg siger skam heller ikke, at det ikke kan lade sig gøre, for jeg ved helt ærlig ikke hvordan persere reagerer i store og blandede flokke. Jeg har bare altid hørt at persere / exotic og briter minder en del om hinanden i sindelaget, men om det er en skrøne ved jeg ikke. Nu kender jeg kun briter ( egne linjer ) og mine killinger ville jeg ikke anbringe i så stor en flok.

Men jeg kan sandelig godt forstå I er faldet for en skøn perser killing, de er altså bare nuttede :-). Jeg har altid sagt at når jeg bliver rigtig gammel, så skal jeg osse ha’ en perser …Men jeg orker ikke pelspleje, og jeg orker da slet ikke at sætte en perser op til show .-)

Den største forskel er efter min mening, at i FIFé konkurrerer man “kun” mod de katte af forskellige racer, som bliver bedømt hos den enkelte dommer, mens man i TICA bliver bedømt mod alle katte i gruppen (killing, voksen, kastrat m.fl.) ved hver dommer.
Komme du i en final i en Allbreed-ring, så bliver du altså den pågældende dommers bedste voksne kat på hele udstillingen blandt både hunner og hanner (næstbedste, hvis du får en 2.plads o.s.v.) På et TICA show bliver du på intet tidspunkt kun placeret i forhold til et lille udpluk af alle udstillingens katte. Bevares, man får points for bedste, 2. bedste o.s.v. i farven og i divisionen, og de er lige så lette at hente, som hvis man er alene i FIFé-regi, men i TICA skal man have slået nogle katte, for at kunne få titler, og derfor kan man ikke bruge sine points til noget, hvis man ikke også får finals, og det får man kun, hvis man bliver placeret bland de 5 eller 10 bedste i hele gruppen. Derfor synes jeg, at det er fedt at konkurrere alle mod alle :ok:

[quote=May-Britt S;303563]

Øv, jeg oplever hver eneste gang, at der er nogle som jeg slet ikke var klar over havde deltaget på udstillingen. [/quote]

Og du var slet ikke forbi min stand for at hilse på :ked:

I andre, der kom og hilste på (og nogen handlede :rock:) … rigtig hyggeligt at møde jer :tak:

Som om jeg havde et valg :høhø::høhø:

Det var så ikke lige dig jeg tænkte på, men nej … jeg er ikke sikker på at du havde overlevet weekenden hvis du du havde sagt nej til at Fanny måtte få den ‘‘Sutsko’’ :blegne:
At hun så havde udset sig en ny i går … går den, så går den :tihi:

[quote=Skattekat;304186]Det var så ikke lige dig jeg tænkte på, men nej … jeg er ikke sikker på at du havde overlevet weekenden hvis du du havde sagt nej til at Fanny måtte få den ‘‘Sutsko’’ :blegne:
At hun så havde udset sig en ny i går … går den, så går den :tihi:[/quote]

Ja, hun er jo ikke forkælet prinsesse for ingenting :tihi::tihi:

[quote=May-Britt S;303563]
Øv, jeg oplever hver eneste gang, at der er nogle som jeg slet ikke var klar over havde deltaget på udstillingen. Jeg ville da meget gerne have hilst på f.eks. dig Dorte.[/quote]
Jeg tror faktisk, at jeg for en kort bemærkning stod bag dig i stolerækken ved ring 1, men jeg havde lidt travlt på det tidspunkt, så jeg fik det ikke lige undersøgt til bunds desværre, for min første tanke da jeg så dit billede i din avatar var selvfølgelig “åh ja, selvfølgelig var det May-Britt”

:ups: Den smiley er ikke engang klar nok i sin rødmen, for jeg fik kun talt kort med dig fredag aften, men fik vist aldrig præsenteret mig, og DET er jeg godt nok lidt pinlig over :sorry:

[quote=Christina B;304191]
:ups: Den smiley er ikke engang klar nok i sin rødmen, for jeg fik kun talt kort med dig fredag aften, men fik vist aldrig præsenteret mig, og DET er jeg godt nok lidt pinlig over :sorry:[/quote]

Så er det godt at jeg vidste hvem du var :stuck_out_tongue:

Jo, men nu havde vi jo haft en korrespondance forud for udstillingen, og så kan jeg godt blive lidt pinlig over det. Det tager ikke lang tid lige at få hilst på, selvom der var rigeligt at se til, men så kunne jeg have undgået den irriterende fornemmelse her bagefter :wink: