[quote=alleos7;303896]Jeg ved faktisk ikke om de ligner hinanden af sind.
Men den perser vi havde, den gjorde sig fint i en stor flok.
Og jeg kender da flere der har persere i forholdsvis store flokke.
Men jeg har heller aldrig forstået hvorfor det kunne være et problem, da jeg altså aldrig har haft nogle problemer med at flokken er stor.
Jeg har lige pt hele 5 katte, der “ikke kan lide andre katte” og det foregår altså i fin harmonie.
Men måske skal man også bare opleve min flok, for at kunne sætte sig ind i det, for alle mennesker siger når de kommer her, at de slet ikke havde forventet den ro og harmoni, og en del katteejere indrømmer endda at de har mere uro i deres små flokke på 2-3-4-5 stk. end jeg har i min.
Det er ikke hver dag der høres et hvæs i mit hjem, nærmere en gang i ugen (undtaget dog lige når der flytter nye ind, for de hvæser som oftest lystigt i et døgn eller 2, indtil de finder ud af at mine ikke reagerer på det overhovedet)
Jeg har ALDRIG oplevet et slagsmål der endte med at en kat blødte. Strengt taget har jeg nok ikke oplevet et slagsmål overhovedet kan jeg forstå på min reaktion da William flyttede ind.[/quote]
Jeg siger skam heller ikke, at det ikke kan lade sig gøre, for jeg ved helt ærlig ikke hvordan persere reagerer i store og blandede flokke. Jeg har bare altid hørt at persere / exotic og briter minder en del om hinanden i sindelaget, men om det er en skrøne ved jeg ikke. Nu kender jeg kun briter ( egne linjer ) og mine killinger ville jeg ikke anbringe i så stor en flok.
Men jeg kan sandelig godt forstå I er faldet for en skøn perser killing, de er altså bare nuttede :-). Jeg har altid sagt at når jeg bliver rigtig gammel, så skal jeg osse ha’ en perser …Men jeg orker ikke pelspleje, og jeg orker da slet ikke at sætte en perser op til show .-)