SØRAK Norge, 2016

Er det tilladt at prale lidt ?!? Hvis beklager jeg inderlidt, for det her er lidt pral… :ups:

Jeg tog afsted til SØRAK’s udstilling i Kristiansand sammen med Sølvi, Henning og Pia (Kaj’s slave), tog primært derop bare for at komme lidt hjemme fra og fordi jeg manglede et udenlands cert på Ean…

Vi ankom på hotellet fredag middag, og havde lovet Gøran (bestyrelsesmedlem i SØRAK) at komme over at hjælpe med opstilling af bure osv. det gjorde vi, og hele aftenen gik med pjat, dårlige jokes og selvfølgelig arbejde…

Lørdag morgen stod Pia og jeg i indtjekningskøen, og da det bliver vores tur kommer vi i tanke om at vi har glemt ALT om at få hævet Norske kroner til betaling, vi får fat i Gøran, og hun siger ok for at vi hæver dem lørdag aften og betaler søndag, men lidt små drillerier kommer der ud af det og vi hygger, pjatter og snakker hele dagen…

Ean skulle op til Dietmar Saguski (ikke sikker på det er stavet rigtigt) men det gik som forventet, han blev EX2, da Mandela er meget større og Dietmar er ikke så begejstret for Ean (vi har været oppe ved ham et par gange før)… Ean holder fri resten af dagen, og nyder at alle gerne vil snakke med ham…

David skulle også op til Dietmar, han fik en FANTASTISK bedømmelse til trods for at han altså ikke er tilfreds med at det er mig der håndtere ham (Han er 100% Mads’s kat på udstillinger) men til trods for hans nervøsitet får han kun roser med på vejen, han bliver kaldt tilbage til NOM, og den får han også foræret da han er eneste hankastrat, Dietmar siger dog han gerne ville have ham lidt større… Og det er jeg enig med ham i, men han er fra en linje der vokser langsomt så er sikker på det nok skal komme… :smiley:

Havde INGEN forventninger til BIS, viste bare jeg skulle have fat i en steward der kunne bevare roen og ikke viste den mindste smule nervøsitet… Og Gøran anbefalede Marius, og han fik tjansen at gå med David under sceneshowet, havde informeret ham om at det vigtigste var at David var glad og havde en god oplevelse, ALT andet var lige meget…

Til sceneshowet sad vi en flok JYRAK’ere i den ene ende, og panelet var fyldt med smukke katte, 2 Sibirske skovkatte, 1 Maine Coon (Simone’s opdræt) og tror den sidste var en Norsk Skovkat (er dog i tvivl) også David… Da vi kom til stemmerne, var den første på David, og tænkte wow han fik sq en stemme, så var der en stemme på den ene af sibirerne, så en mere på David, en mere på den samme sibir, også sagde hun at resten af stemmerne var på samme kat… og tænkte, det blev sibiren men David havde haft en god oplevelse på scenen sammen med Marius :hjerte: Men så sagde Gøran at det var nummer 42, der havde fået de sidste stemmer, og jeg stod bare og stirrede og kunne slet ikke fatte at det lige var David’s nummer hun havde sagt… Stod bare og ventede på hun sagde det var en joke, men det gjorde hun ikke… og jeg kunne slet ikke tro det, måtte vist have et lille puf fra Lykke inden jeg fik flyttet mine fødder hen mod Marius og David, og da jeg så fik min dejlige dreng i armene, gik det op for mig at han rent faktisk fik 5 ud af 7 stemmer (2 af dem elev-stemmer) i et panel der bestod af så smukke katte… indrømmer jeg stor tudede !!! :ked: ja ja, kald mig en tudemarie, men jeg var stolt, overvældet og kunne slet ikke fatte at min lille dreng lige havde slået 4 så smukke kastrater… Måtte skynde mig ned i buret med David inden jeg fik ødelagt hans pels fuldstændig med mit flæberi… :ups:

Søndag havde jeg været så heldig at jeg kom til at gå steward, da Rebekka’s ryg drillede lidt… det gjorde mig heller ikke noget for fik lov at gå ved Sabine :hjerte: og der skulle jeg også selv have Ean op, idag havde jeg været så heldig at Kjell havde trukket Mandela så Ean kunne få sit udenlands cert, og Sabine var helt vild med Ean og han fik sit Cert, fik BIV total over 6 killinger (en af dem var Pia’s lille labre Hottentot) til NOM var han alene og fik NOM uden problemer, i panelet var en lækker siameser med hvid i masken, og en russer… men Ean vandt BIS med alle stemmer :hjerte:

David skulle op til Stoa, og hun var VILD med ham… jeg havde dog formået at ødelægge hans pels en smule, og da jeg gik steward havde jeg ikke fået det hele redet med pudder… men hun så bort fra det og han fik sit CAP… han blev kaldt tilbage til NOM, mod en lækker NFO, men sørme om ikke David fik NOM, med ordene at det altså var sjældent at se så perfekt et eksemplar af American Curl, altså jeg var ved at give mig til at hyle allerede der… Nåh ned i buret med ham og tilbage til Sabine… i panelet var der næsten de samme katte som om lørdagen dog var en skiftet ud… havde ingen forventninger med fandme om han ikke tog BIS med 6 af 7 stemmer… Armen jeg var helt ved siden af mig selv, men måtte vente med mit flæberi til jeg havde været på scenen med Simone’s tittemus…

Det var en weekend der gik langt over forventet og indrømmer jeg havde aldrig troet at jeg skulle få en BIS på David, da konkurrencen i kategori 2 er så hård som den er… men to på en weekend var jo helt overvældende…

Jeg er så stolt af begge mine drenge, og Mads’ måtte selv lige tage at synke en ekstra gang da jeg ringede hjem til ham og fortalte at hans dreng havde fået BIS begge dage… :hjerte:

Hmm… Hvad gjorde jeg forkert… Billederne kom ikke med ?!?

Jeg ved ikke hvilke du havde lagt på, men jeg hjælper da gerne :høhø:

Ja, det er din kat, der vandt!

Så stolt :hjerte: Der er IMO intet som en ejer, der bliver så glad for et BIS :slight_smile:

Vi var også i Kristiansand med Rhys og Louis :slight_smile:

Rhys fik sit CAPIB begge dage, og byggede sig gevaldigt - der var jo ekstra nus :høhø: Han fik ros for teknikken, men kommentarer på størrelsen :tihi:

Louis fik sit sidste CAPIB lørdag og blev IP :flag: Han vandt sørme også NOM over en Mau i kl 2 og gik meget ros for teknik og tyngde. På scenen var de tre bobbere i panelet, og han tabte til en hankastrat, der bare er super god.
Søndag havde han haft lidt tynd mave, og vat noget grumpy hos Sabine, for han var dælme træt af at blive pillet ved. Han fik sit CAGPIB med glæde, men vi trak ham fra NOM. Hans dag er det vigtigste :hjerte: Vi fik så meget ros fra en overrasket Sabine, fordi vi satte kattens tarv før et NOM. Vi så på da den anden hankastrat hos hende blev dømt, og de fik at vide, at Louis havde fået NOMet, hvis ikke han var blevet trukket :uha:

Så en rigtig god weekend :slight_smile: Dog havde vi gerne undgået Louis dårlige mave og Rhys’ søsyge på vej hjem.

[QUOTE=Lykke;1292919]Jeg ved ikke hvilke du havde lagt på, men jeg hjælper da gerne :høhø:

Ja, det er din kat, der vandt!

Så stolt :hjerte: Der er IMO intet som en ejer, der bliver så glad for et BIS :)[/QUOTE]

Tak Lykke…

Og ja jeg blev meget glad for David’s BIS…

Og tillykke med jeres resultater også… Og Sabine havde den dybeste respekt for jer, at i valgte NOM fra, selvom hun hellere ville have givet NOM til Louis end til mau’en…

Stort tillykke med de flotte resultater :smiley: Dét skal fejres!

I Vamdrup, måske? :wink:

Stort Tillykke til jer med de super flotte resultater,

Stort tillykke med de flotte resultater!

Imponerende :flag: - stort tillykke til alle.:thumbup:

TILLYKKE :slight_smile:

Tusind tak <3

og ja Pernille det kan godt tænkes det skal fejres men bliver først i Vorbasse…