Havde bevist undladt at klikke på linket… Den kom så op på facebook… Var tæt på at gå ud og knække mig…
Stakkels, stakkels, stakkels kat
Tænk at mennesker kan gøre sådan noget!
Havde bevist undladt at klikke på linket… Den kom så op på facebook… Var tæt på at gå ud og knække mig…
Stakkels, stakkels, stakkels kat
Tænk at mennesker kan gøre sådan noget!
Jeg tænker bare…mærker langt de fleste opdrættere ikke deres killinger inden de flytter i nyt hjem?
Synes det er besynderligt, at katten ikke er mærket med hverken det ene eller det andet…
Og hvem bruger en masse penge på en racekat, man lader løbe frit - og UMÆRKET rundt? :? Ja jeg fatter det ikke.
Enig - men det er der desværre mange, der gør og der er også en del opdrættere, der ikke mærker killinger, før de flytter (ingen af dem, der sælger uneutraliserede killinger får jo øretatoveret og chip koster ekstra).
Ja ok. Jeg forstår så ikke, at man ikke mærker sine katte (ja, forstår egentligt heller ikke at man ikke neutraliserer kælemisser, men det er jo en anden snak) - kan man i det mindste ikke bare chipmærke og så lade katten koste ‘det ekstra’. Så mange penge kan det vel heller ikke dreje sig om…
[QUOTE=Diana F;1158286]Undrer mig lidt over noget…hvor mange sorte orientalere findes der lige i DK? :? Det kan da ikke være mange.
).[/QUOTE]
Jeg tror faktisk, at racen skal tages med et vist forbehold…jeg ville ikke umiddelbart sige det er en orientaler…
Det kan snyde meget at se en , muligvis tynd, men i hvert fald slank, langlemmet huskat, med pelsen våd og klistret ind til kroppen…og så fejlagtigt tage den for en orientaler.
Men under alle omstændigheder er det noget forbandet svineri…og som dyrlægen udtalte, tror jeg heller ikke på at en person har været i stand til at gøre det, medmindre katten har været enten bedøvet eller fikseret…for det er jo konstateret den var i live imens
[QUOTE=Felis;1158397]Jeg tror faktisk, at racen skal tages med et vist forbehold…jeg ville ikke umiddelbart sige det er en orientaler…
Det kan snyde meget at se en , muligvis tynd, men i hvert fald slank, langlemmet huskat, med pelsen våd og klistret ind til kroppen…og så fejlagtigt tage den for en orientaler.
Men under alle omstændigheder er det noget forbandet svineri…og som dyrlægen udtalte, tror jeg heller ikke på at en person har været i stand til at gøre det, medmindre katten har været enten bedøvet eller fikseret…for det er jo konstateret den var i live imens[/QUOTE]
jeg troede før jeg så billedet ikke det var en orientaler, men dens hoved har alle karakteristika for en orientaler. Det ligner endda en som ville kunne klare sig godt på udstillinger, da den har en smuk profil og en fantastisk ørebase… Jeg er ikke i tvivl om det er en orientaler. Den som helle hentyder til der blev fundet i Viborg, synes jeg ikke lignede godt nok, så den tror jeg var en tynd huskat. Denne er jeg ret sikker på er en orientaler.
Jeg har faktisk skrevet en gysernovelle hvor den kat fra Viborg hævner det. Jeg vil gerne poste den ved lejlighed, hvis nogle TØR læse den (hehe) Den ligger på min gamle pc. Havde helt glemt dem. De er alle noveller, hvor en kat spiller hovedrollen på en eller anden måde.
det er da helt fint hvis du lægger den herind:)
bare lige husk at sætte en advarsel på , om at det kan være uhyggelig læsning, så dem der ikke har lyst til at læse sådan noget ikke går ind og læser novellen uforberedt.
hvis du evt har mulighed for at lægge den herind som i et filformat ville det helt klart være nr 1:p
og læg da endelig alle dine noveller herind, tror vi er en masse der gerne vil læse dem
Nu synes jeg så ikke hovedet på katten har været vist SÅ tydeligt, som du mener at have opfattet det, at man ligefrem skulle kunne se de specifikke karakteristika for en veltypet orientaler…for det var da fortrinsvis ud fra det man så af hovedet, der gjorde at jeg tvivler på orientaler…og med tanke på alle de gange man på kattefora har hørt påstande om de vilde racebetegnelser nogen dyrlæger hæfter på hus- eller blandingskatte, så synes jeg faktisk det er lidt ærgerligt, hvis det nu alligevel viser sig, at det ikke er en orientaler…og man ikke kommer videre med sagen fordi nogen der måske lige står og mangler en sort kat tænker…“nå ja, det kan jo ikke være min, for det var ingen racekat”
Det er en orientaler og mishandleren er fundet. I vil kunne se mere i medierne de kommende dage. Jeg kan desværre ikke sige mere nu, men jeg har sgu grædt lidt over den sag her i dag, så direkte OND er den. Hvil i fred smukke kat - :rip:
det var dog skønne nyheder. jeg stemmer for vedkommende ender som boksebold på stærk negativ afdeling.
Håber, at retten for en gangs skyld idømmer strengeste straf, som desværre kun er 2 års fængsel.
(Men personen får nok kun et år - betinget).
Men lige nu ville jeg bare ønske, at personens navn blev offentligtgjort, og at h*n blev sat i gabestok på Rådhuspladsen
PS: Det bliver ellers interessant at se, om det var den høje dusør, der førte til afsløringen.
For min skyld kan de låse vedkommende inde og smide nøglen væk - langt væk :GRR:
ved du hvor man kan finde noget om det at gerningsmanden er fundet
Er du helt sikker på det?
Netaviserne pleje af være lynhurtige med den slags sager.
[QUOTE=Mega;1160295]Er du helt sikker på det?
Netaviserne pleje af være lynhurtige med den slags sager.[/QUOTE]
helle er jo journalist så måske ved hun noget som der endnu ikke er offentlig gjort, men jeg vil også gerne høre/læse om det
man kan håbe han får en psykiatisk dom men ja han får sikkert kun 1 år max da det jo KUN er et dyr og ikke et menneske det gik ud over:( Den danske dyreværn lov er desværre stadig til grin:( Men ja jeg krydser fingre for en REEL psykiatisk dom.
Der står noget her, men ikke hvad dom de får. http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/17761979
Det er simpelthen den sygeste og tyndeste bortforklaring jeg i mit liv har hørt - det er direkte kvalmende. Smid dem i havnen selv - ØV!