Søskende konflikter

Alfred og Fiona er jo søskende og jeg fik dem med to dages mellemrum. Da de var små lå de i arm og var glade for hinanden. Efter de er blevet voksne så er den kærlighed svær at få øje på. Fiona gider ham simpelthen ikke. Hun knurren af ham hvis han kommer for tæt på. Det er hende ikke ham der skælder ud. Nu skal der noget til at skræmme ham så han lader hende bare skælde ud. De er begge neutraliseret og de er sunde og raske. Nogen der ved hvorfor det er sådan?

Det lyder, som om de har udviklet forskelligt temperament. Alfred burde sikkert have en anden drengekat at tumle rundt med :wink: Det er måske svært at gøre noget ved det, hvis det er et simpelt udslag af, at de vil noget forskelligt. Fiona har også et godt forhold til Frida, som jeg har forstået det, og måske er Alfred bare i vejen nu. Samtidig med at han kan føle sig lidt udenfor og derfor opsøger hende alligevel.

Jeg ved ikke, hvor meget jeg tillægger dem menneskelige følelser nu. Men det kunne måske godt være, at tøserne har besluttet, at adgang er forbudt for drenge :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er enig med Ingrid; det er også min erfaring, at når det kommer til katte, så gælder det ofte at ‘lige køn leger bedst’. Ikke altid, naturligvis. Men ofte.

Jeg har selv et par kedelige erfaringer med at putte en pige ind i min drengeflok, så for nu holder jeg mig til drenge. Dem er der bare mindre bøvl med. Og hvis jeg så en dag vil have en pige, må hun få en søster med, så de har hinanden når drengene er dumme. :smile:

Kan du måske få en dreng mere? Sådan til at aflaste og skabe balance?

1 Synes om

Det er ikke sikkert det er et rigtigt problem. Måske taler de bare sådan til hinanden, ligesom ægtefæller der mundhugges konstant, men bestemt ikke kan undvære hinanden. Hun har jo ret - kastrathanner skal da vide, hvem der bestemmer hvor skabet skal stå :wink: Og siden han ikke protesterer, så affinder han sig med at det gør hun så.
VH
Susanne

4 Synes om

Nu tog de lige en tur her igen. :sunglasses: Det bliver ikke meget alvorligt mere sådan : hold dig på afstand makker hvæs hvæs og så nej jeg vil ej hvæs hvæs rende efter og så er det som regel forbi. :sweat_smile:
De er ikke sat sammen de kom som sagt som søskende, der elskede hinanden som små.
Det er rigtigt at Fiona og Frida har noget helt særligt sammen og der kommer drenge ikke med!! :wink:
Jeg skal ikke have flere dyr. Jeg har så en høj standard for hvordan jeg har dyr, så jeg magter ikke flere.
Alfred holder sammen med det tobenede hankønsvæsen her i huset, og så har han noget med Selma vores hund. Han arbejder ihærdigt på at de skal blive venner. Alfred er meget hundagtig og går med i skoven når jeg går med hunden osv. Og så overlever jo han jo på charmen! :joy:
Jeg var bare nysgerrig omkring det. Så tak for indputs.

5 Synes om

Jeg oplevede det samme med Manse og Lulu - de var godt nok ikke søskende, men var opvokset sammen hos plejefamilie, og var kun til formidling samlet, da de netop var så glade for hinanden.

Efterhånden som de blev ældre, blev Lulu gradvist mere bossy overfor Manse, og det var klart hende der styrede dagsordenen - eneste undtagelse var når vi gik ture, hvis Lulu gik med, løb hende simpelthen ned, ikke aggresivt, men som en determineret udgave af tumleleg.
Selvom hun blev stjernetosset, trak han sig ikke i den situation, hvilket jer er overbevist om skyldtes en form for jalousi - lige der mente han at ha’ monopol på sin moar, koste hvad det ville…

Ligesom Ingrid er jeg overbevist om, at det netop handlede om konflikt mellem drenge/pige-adfærd - Lulu mente ikke længere tumleleg og brydning var på agendaen, og sagde fra, uanset om det så virkede til at være påkrævet lige på det givne tidspunkt eller ej.

Og som Susanne skriver, så oplevede jeg det egentlig heller ikke som et problem; det udviklede sig jo aldrig til andet end det beskrevne, og størsteparten af tiden sameksisterede de uden skærmydsler - jeg har så ikke haft indtryk af at Manse savner hende, men nu har han jo også sin moar for sig selv…:sunglasses::hjerte:

3 Synes om

Jeg har jo Bølle-Bjørn og Bambina, de er 10 år gamle … dengang de var små, var de bedste venner og både legede og puttede sammen.
I dag kan Bambina ikke udstå synet af Bøllen (eller Spotty … LouLou er også dum, men dog knap så dum som drengene :roll_eyes:) og det eneste sjove ved ham er, den lange hale han render rundt med … den kan hun ikke modstå :playkitty1:
Typisk situation:
Bølle-Bjørn står og vifter med halen …
Bambina dasker til halen … Bøllen vender sig om … Bambina skælder ham ud og stikker ham en lussing (eller to)

9 Synes om

De der damer kan åbenbart være noget krasbørstige :hoho: Det er lidt med agendaen : jeg hvæser hellere 5 gange for meget!
Det er jo egentlig lidt spændende, om det ændrer sig når Frida gammelmis ikke kan mere. :sweat_smile:

1 Synes om

Blua og Cookie er halvsøskende, samme mor, forskellig far og de EEEEELSKER normalt hinanden.
Cookie er højgravid lige nu og hormonerne kører på højtryk. Lige omkring parringstidspunktet kom Guliver til, en dejlig hankilling og ham kan hun ikke lide.
Her til aften blev hun lidt frustreret over at hun ikke kunne komme til at banke Guliver så hun endte med at bide Blua i ryggen.
Jep, vi lever opdelt lige nu og formentlig 4 mdr frem. Man skal ikke tage let på en gravid hunkat eller når hun har killinger.

Guliver og Blua:


Gravid Cookie:

9 Synes om

Fine runde mormis :lovelove:

1 Synes om

Og det kan det meget nemt tænkes at gøre. Ikke nødvendigvis på den måde, man forventer, det skal ændre sig, men det er ofte først, når en kat er væk, at man opdager, hvilken indflydelse den har haft på resten af flokken (hvis man har en flok :wink: ).

1 Synes om

Min lille flok på tre. :p:

Fik slet ikke skrevet om billedet af Gulliver og Blua. Det er et rigtig skønt billede af de to smukke misser. :hjerte:

1 Synes om

Ja, det er et skønt billede af de to. De er heldigvis blevet bedste venner :hjerte:

Det er så en vinkel, jeg ikke har haft på Manse/Lulle konstellationen - gamle Sortemis måtte vi aflive pga. bughulecancer, da de var ca. 1½ år gamle, og jeg kan faktisk ikke huske, om ændringen i deres forhold begyndte før eller efter… :thinking: