Søster hjælp

MIJAW MIJAW!!

Jeg hedder Jasmin og jeg har fået en lillesøster som er bange for mig… Hun hvæser af mig når hun ser mig, men jeg opfører mig pænt overfor hende…

Min søster tør ikke bruge mine ting, men jeg vil gerne dele… Hvad skal jeg gøre for at hjælpe hende?

Lige nu spiser hun i stuen fra madkasser, og mor havde heldigvis en ekstra seng som vi kunne give hende. Som kattebakke brugte hun en pude tidligere, for hun tør ikke bruge min.

Mor tror at det kunne smart at få 2 af hver ting, men da vi endnu ikke ved om hun er en keeper så vil vi gerne have at vi kan deles om tingene, indtil vi ved om hun er min søster for altid…

Jeg har forresten lige sat et billed på af hende så i kan se hvor sød hun er…

Potedask fra Jasmin

Din søster ser rigtig sød ud Jasmin… :slight_smile:

Jeg ved ikke hvor længe at i har haft hende, men måske lige give hende fred i nogen timer/et døgns tid, så hun kan vænne sig til jer i sit eget tempo. :slight_smile:

[quote=Barky;475423]Din søster ser rigtig sød ud Jasmin… :slight_smile:

Jeg ved ikke hvor længe at i har haft hende, men måske lige give hende fred i nogen timer/et døgns tid, så hun kan vænne sig til jer i sit eget tempo. :)[/quote]

Vi har haft hende omkring 12 timer nu… Os er der ingen problemer med… Hun kommer glædelig og skal kæles, eller hopper op til mig når jeg sidder ved computeren… Kan sagtens tage hende op, og det er hun helt tryg ved…

Det er faktisk kun den store kat hun er utryg ved, selvom hun hverken hværser eller spiller op til den…

Forresten så mangler hun også et navn. Så hvis der sidder en med et godt forslag, så byd ind. Søster hedder som sagt Jasmin, så det skal “passe” til det…

Det skal nok komme. Hvis bare Jasmin er sød og rolig, så skal lillesøster nok opdage at hun ikke er farlig.

Du kan evt lege lidt stille og roligt med Jasmin, eller nusse Jasmin, så den nye pige kan se at hun ikke er så farlig.

Har du givet vådfoder til dem endnu? Det plejer at være så lækkert at man ikke er bange for noget som helst.
Da jeg sammenførte en ny kat for ikke så længe siden. (han kom om aftenen, og min hunkat var sur og ville ik i nærheden af ham) Da satte jeg noget vådfoder på nogen forskellige tallerkener ude i køkkenet, og så gik jeg. G Så kunne de selv gå derud hvis de ville nå at have noget inden at den anden åd det hele.

Sæt dig til at læse en bog eller se en film, slap totalt af og vær helt rolig, så kan begge misser fornemme at der ikke er fare på færde og alt er “cool”.

[quote=Barky;475430]Det skal nok komme. Hvis bare Jasmin er sød og rolig, så skal lillesøster nok opdage at hun ikke er farlig.

Du kan evt lege lidt stille og roligt med Jasmin, eller nusse Jasmin, så den nye pige kan se at hun ikke er så farlig.

Har du givet vådfoder til dem endnu? Det plejer at være så lækkert at man ikke er bange for noget som helst.
Da jeg sammenførte en ny kat for ikke så længe siden. (han kom om aftenen, og min hunkat var sur og ville ik i nærheden af ham) Da satte jeg noget vådfoder på nogen forskellige tallerkener ude i køkkenet, og så gik jeg. G Så kunne de selv gå derud hvis de ville nå at have noget inden at den anden åd det hele.

Sæt dig til at læse en bog eller se en film, slap totalt af og vær helt rolig, så kan begge misser fornemme at der ikke er fare på færde og alt er “cool”.[/quote]

Vi har leget godbid-leg hvor jeg sad i midten, og så skiftes de til at få en hver… Det var et stort hit…

Killing har dog aldrig fået vådkost, og har hørt det ikke skulle være godt for maven så ? Hun havde racermave nogen timer efter slikken, så det er måske ikke godt for hende ?

Fleur :hjerte:

Jasmin er jo en plante… Fleur betyder blomst på fransk.

[quote=Barky;475434]Fleur :hjerte:

Jasmin er jo en plante… Fleur betyder blomst på fransk.[/quote]

Årh ja… Det er faktisk ret flot! Det hun hedder nu kan jeg nemlig ikk udtale uden det lyder som han-køn… så er det en keeper får hun nyt fornavn, og beholder det nuværende som mellem navn

Vådkost er RIGTIG godt… (og smager sindssygt godt siger mine katte) Men det helst være noget kvalitetsvådkost… Royal Canin eller Feline Porta eller Hill’s, du ved, i den dur… :høhø:

Ved du hvad hun fik at spise før? det er måske meget godt lige at blande det op med det foder du bruger, indtil at hendes mave er vænnet til det du fodrer med.

Hvis racer-maven ikke vil stoppe, så findes der noget creme-agtigt på tube man kan købe til at stabilisere maven. Men jeg ved ærligt talt ikke meget om kattemaver, min forstand rækker kun til ildermaver. (Det hedder forresten Zoolac - eller Prokolin)

Det er bare med at tage det med ro,. Synes det lyder til at det går stille og rolig til hos jer . Så det skal nok komme 12 timer er jo ingen ting.
Og så ligner hun en rigtig Frida :slight_smile:

[quote=Barky;475438]Vådkost er RIGTIG godt… (og smager sindssygt godt siger mine katte) Men det helst være noget kvalitetsvådkost… Royal Canin eller Feline Porta eller Hill’s, du ved, i den dur… :høhø:

Ved du hvad hun fik at spise før? det er måske meget godt lige at blande det op med det foder du bruger, indtil at hendes mave er vænnet til det du fodrer med.

Hvis racer-maven ikke vil stoppe, så findes der noget creme-agtigt på tube man kan købe til at stabilisere maven. Men jeg ved ærligt talt ikke meget om kattemaver, min forstand rækker kun til ildermaver. (Det hedder forresten Zoolac - eller Prokolin)[/quote]

Tror du whiskas mmm kan gå an ? Udover det har vi alm whiskas og lidl-mad…

Hun fik tørkost fra netto mener jeg… Det mærke de selv producere… Nu får hun det som lidl selv producere…

Har du ikke en balje eller kasse, der kan bruges som kattebakke? - synes ikke det lyder godt at hun ikke tør bruge kattebakken og det er jo en billig løsning at tage en opvaskebalje eller lignende og hælde grus i.

Men ellers så er de magiske ord: ro, ro, ro og tålmodighed

Held og lykke :slight_smile:

[quote=Noël;475439]Det er bare med at tage det med ro,. Synes det lyder til at det går stille og rolig til hos jer . Så det skal nok komme 12 timer er jo ingen ting.
Og så ligner hun en rigtig Frida :slight_smile:
[/quote]

Her er også helt stille og roligt… Jeg har sovet til middag med den store, og nu sidder jeg bare i nattøjet og prøver at komme på ideer til hvordan jeg får den lille til at bruge bakken…

Frida er helt sikkert også et godt navn :thumbup:

[quote=Nevadaisy;475445]Har du ikke en balje eller kasse, der kan bruges som kattebakke? - synes ikke det lyder godt at hun ikke tør bruge kattebakken og det er jo en billig løsning at tage en opvaskebalje eller lignende og hælde grus i.

Men ellers så er de magiske ord: ro, ro, ro og tålmodighed

Held og lykke :)[/quote]

Ved du om det ødelægger bajlen hvis man bruger den som det ? Opvask er nemlig ikke det jeg tænker mest på idag, så den kan sagtens lånes…

Hvis du gør den ordentlig ren efter brug, så tror jeg at det er fint nok. Ellers så koster sådan en sag jo kun 10-20 kr…

Whiskas Mmm… er vist nok ok, men ikke alm Whiskas. Der er vist for meget sukker i. (ret mig endelig hvis jeg tager fejl!)

[quote=Barky;475452]Hvis du gør den ordentlig ren efter brug, så tror jeg at det er fint nok. Ellers så koster sådan en sag jo kun 10-20 kr…

Whiskas Mmm… er vist nok ok, men ikke alm Whiskas. Der er vist for meget sukker i. (ret mig endelig hvis jeg tager fejl!)[/quote]

Okay :slight_smile: Så piller jeg lige killingen ned fra skødet og servere lidt for hende :slight_smile:

Hvis hun er en beholder, så kunne hun være en lille Magnolie. Det ville passe godt til Jasmin.

Hvis du har et indfast fad eller lignende, så kunne du jo “ofre” det som midlertidig kattebakke. Det har heller ikke så høj kant, så bettepigen kan nemt komme til.

YEEEES!!! Den lille bruger nu bakken…!

:wehuu::wehuu: Tillykke med hende, Jasmin

Hun skal nok finde ud af, at du er sød.

Og sig så lige til din mor, at selvfølgelig er hun en Keeper!!!

[quote=Sannela;476118]:wehuu::wehuu: Tillykke med hende, Jasmin

Hun skal nok finde ud af, at du er sød.

Og sig så lige til din mor, at selvfølgelig er hun en Keeper!!![/quote]

Det var hun desværre ikke :brist: