Sosu

Hej hej :velkommen:

Er der mon nógen herinde som er ssh eller ssa’er eller ved at tage en af disse som kan fortælle mig lidt om skole-forløbet på disse uddannelser ?

Jer er lige færdig med SSA i sommers. Hvad vil du vide ?

Om hvordan der er på skolen… med fag og sådan :slight_smile: Har søgt ind på humanica.

Der er meget at læse på SSA - mere end jeg lige havde forestillet mig.
Tog den på SoSu C Gladsaxe. Men dejligt at lære en masse nyt.
Hjælperen tog jeg i Hillerød i 2000- dejlig skole.

[quote=Poly-Cats;467800]Der er meget at læse på SSA - mere end jeg lige havde forestillet mig.
Tog den på SoSu C Gladsaxe. Men dejligt at lære en masse nyt.
Hjælperen tog jeg i Hillerød i 2000- dejlig skole.[/quote]

Hvad med hjælperen? Den skal jeg nemlig have først :slight_smile:

Jeg har været uddannet i 10 år og jeg er glad for det ikke er nu jeg skal tage uddannelsen. Jeg synes der bliver sat meget høje krav til vores elever. Vi hører så også at der er mange der dumper,netop i psykiatrien.
Selvfølgelig ikke på min afdeling:kryds:

Tine

[quote=skoglund;467808]Jeg har været uddannet i 10 år og jeg er glad for det ikke er nu jeg skal tage uddannelsen. Jeg synes der bliver sat meget høje krav til vores elever. Vi hører så også at der er mange der dumper,netop i psykiatrien.
Selvfølgelig ikke på min afdeling:kryds:

Tine[/quote]

Dumper ? Har intet kendskab til ssa uddannelsen, men kan du feks komme med et eksempel…?

Er meget nysgerrig :slight_smile:

Ja der er mange dumper SSA. bl. a i praktikken, men også i eksamnerne.

Men hjælperen på Humanica var skøn. Du kan roligt glæde dig.

[quote=Poly-Cats;467814]Ja der er mange dumper SSA. bl. a i praktikken, men også i eksamnerne.

Men hjælperen på Humanica var skøn. Du kan roligt glæde dig.[/quote]

På hvilke grundlag kan man dumpe i psykiatrien ? :?

Jeg glæder mig også ENORMT meget… Er den uddannelse jeg har ville have i ca 5 år, men pga økonomi og sygdom bliver det først nu :slight_smile:

[quote=Babyrex;467816]På hvilke grundlag kan man dumpe i psykiatrien ? :?

Jeg glæder mig også ENORMT meget… Er den uddannelse jeg har ville have i ca 5 år, men pga økonomi og sygdom bliver det først nu :)[/quote]

Der er nogen mål man skal opfylde. Opfylder man ikke dem, dumper man.
Målene er beskrevet i ens uddannelsesplan, så de kan ikke komme bag på nogen… og man får “advarsler” undervejs, hvis man ikke arbejder nok med dem.
Men nogen tror de kan komme sovende til en uddannelse som sosu hjælper/assistent. - det kan man ikke, heldigvis. Det kræver at man engagerer sig

[quote=Poly-Cats;467819]Der er nogen mål man skal opfylde. Opfylder man ikke dem, dumper man.
Målene er beskrevet i ens uddannelsesplan, så de kan ikke komme bag på nogen… og man får “advarsler” undervejs, hvis man ikke arbejder nok med dem.
Men nogen tror de kan komme sovende til en uddannelse som sosu hjælper/assistent. - det kan man ikke, heldigvis. Det kræver at man engagerer sig[/quote]

Årh… på den måde.,. Lige psykiatrien frygter jeg nu ikke på assistent uddannelsen… Har selv OCD og har haft i ca 10 år, så ved en smule om hvordan og hvorledes det hænger sammen, set fra patient siden…

Hvis det altså overhovedet ville gavne noget ?

[quote=Babyrex;467821]Årh… på den måde.,. Lige psykiatrien frygter jeg nu ikke på assistent uddannelsen… Har selv OCD og har haft i ca 10 år, så ved en smule om hvordan og hvorledes det hænger sammen, set fra patient siden…

Hvis det altså overhovedet ville gavne noget ?[/quote]
Alt menneskesyn vil gavne.
Og nej - der er ikke specielt i psykiatrien man dumper.
Dem der har sagt fra/ og dumpede fra min skole, er dem der ikke rigtigt gad alligevel - dem der ikke syntes de burde læse på lektien, dem der havde det svært sprogligt ( ikke danske ) dem der ikke arbejdede målrettet med deres mål, efter de var blevet “advaret” og dem der dumpede eksamen ( kan ske for de bedste ) Men de fleste af os gik igennem.

[quote=Poly-Cats;467826]Alt menneskesyn vil gavne.
Og nej - der er ikke specielt i psykiatrien man dumper.
Dem der har sagt fra/ og dumpede fra min skole, er dem der ikke rigtigt gad alligevel - dem der ikke syntes de burde læse på lektien, dem der havde det svært sprogligt ( ikke danske ) dem der ikke arbejdede målrettet med deres mål, efter de var blevet “advaret” og dem der dumpede eksamen ( kan ske for de bedste ) Men de fleste af os gik igennem.[/quote]

Årh okay… Så skal det jo nok gå, når man faktisk gider gøre en indsats for det!:hjertehop:

Ja bare i gang med dig,bestemt ikke min mening at "skræmme"dig væk. Det ser desværre ikke så godt ud med jobsituationen lige nu,men det kan jo sagtens nå at ændre sig inden du er færdig.

Tine

[quote=skoglund;467872]Ja bare i gang med dig,bestemt ikke min mening at "skræmme"dig væk. Det ser desværre ikke så godt ud med jobsituationen lige nu,men det kan jo sagtens nå at ændre sig inden du er færdig.

Tine[/quote]

Her hvoir jeg bor er der massere at få… min mor er ssa og hun kan nærmest vælge og vrage :slight_smile:

Håber at komme igang til april :kryds:

Ja der har tidligere været masser af jobs at få,men i øjeblikket bliver der fyret på stribe,så jeg tvivler på at situationen er meget anderledes i Helsingør.
Kan da også se på Jobindex at der kun er to ledige stillinger i Helsingør.

Og til de få stillinger der er,vil der være 10 gange så mange ansøgere:sorry:

Tine