Søvnig kl 13.30

Det er næsten hver dag: Sådan ved halv to tiden kommer hammeren - så skal jeg kæmpe for at holde mig vågen.:sove:
½ time på øjet ville være perfekt [smilie=hate-sleepg:, men den går jo ikke.
Stærk kaffe har man ikke altid lyst til, og koffeintabletter blev desværre forbudt for ca 10 år siden (af frelste helligpetere på andres vegne, grrr).
Det hjælper lidt at smække vinduerne op, men ikke at rende rundt - som ellers skulle oppe cirkulationen.
Er der nogen af jer, der kender fænomenet?
Ikke ‘udkørt kl 3’ - men groggy kl halv to? -NAT

Ja … så absolut … men det afhænger meget af min arbejdsmængde. Jeg ser det hyppigst, hvis jeg ikke har travlt.

Jeg plejer at trække en kop chokomilk i automaten - det giver lige et boost, så jeg kan køre lidt videre.

Jeps, men så tager jeg mig en lille middagslur

:D:D:D:D:D:D:D

Men den går selvfølgelig ikke, hvis man er på job.

:tihi::tihi::tihi::tihi::tihi:

Her hjælper en kop kaffe. Sidder faktisk med den i hånden lige nu - så tidspunktet passer.

Hvad med noget druesukker eller noget slik?

[quote=Vivi_Fletcher;106378]Ja … så absolut … men det afhænger meget af min arbejdsmængde. Jeg ser det hyppigst, hvis jeg ikke har travlt.

Jeg plejer at trække en kop chokomilk i automaten - det giver lige et boost, så jeg kan køre lidt videre.[/quote]

Det samme her.

Hvis jeg har travlt, så flyver dagen afsted, men hvis jeg ikke har en dyt at lave, så snegler tiden sig simpelthen afsted, og så blir jeg tidligt træt og begynder at gabe.

Jeg bruger også den med en kop varm chokolade fra automaten, hvis virkelig er ved at gå kold. :rock:

Hvad med noget naturligt koffein, som man får gennem guarana?
fx kan man få guarana piller / tilskud her
http://www.sublimsport.com/dk/natural-caffeine-120caps.html

Det er i hvert fald ikke ulovligt:thumbup: Ellers er ginseng produkter også gode

Varm Cacao giver mig mavepine :ked:og jeg bliver endnu mere træt… Jeg ved ikke hvorfor, men varm cacao kan jeg ikke klare i min mave. Mathilde, Lille Lise og diverse cacao drikke der er færdigblandede (med mælk) kan jeg ikke altid klare (når de er varme), og det der er lavet på pulver og vand kan jeg ikke lide og det er også for varmt, så jeg må nøjes med en kold cocio bajer :tihi:

Hvis jeg mærker “hammeren”, går jeg ned og får noget frisk luft. og trækker et par menthos :thumbup:
Så får jeg frisk luft og lidt sukker. :savle:

Så er det, at man skal passe på med at falde i sukkerfælden med slik, kage og deslige, for det er en ond cirkel at komme ind i.

Prøv med lidt vand/kaffe/the, frisk luft, bare det at rejse sig og gå lidt rundt.

Jeg kender det godt, er selv lige ramt af det, og jeg skal være her til kl. 17:30 i dag!

Tak venner :slight_smile: Fælles skibbrud er fælles trøst :s:)
Kaffe er jeg så træt af for tiden :slight_smile:
Kakao - med min vom :smiley: joda, tak for tippet :slight_smile: Men jeg er på mager ost og små gulerødder og andet i den dur :rock:
Frisk kold luft må vist blive svaret i dag :slight_smile:
Hvad blev der af den ‘middagslur er hipt’-periode, der var for et par år siden? Powernapping?
Jeg ku liiiiige klare et put med Gia og Leise i armene, de to lieblinger :slight_smile:

Sø’vnig klokken 14 - prøv Medova-høhø

Men jeg har det samme problem og det går bare ikke at jeg falder i søven oven på min anatomi bog mens vi har om hvordan virus er opbygget:tihi::tihi:

Men det kan hjælpe at komme ud 5 min og trække lidt luft. Kaffe, faxekondi hvor der er druesukker er er rigtig god.

Ellers er det vigtig med en god madpakke hvor der ikke er for meget sukker og hvede i, for så går kroppen kold ret hurtigt efter. :slight_smile:

Prøv en Ritalin, det hjælper :rock:
At man så har knastør mund, hjertebanken og ‘‘snurren’’ i hovedet, det er en helt anden historie … og du kan vist heller ikke få recept på dem, medmindre du fejler noget der gi’r træthedssyndrom

Ritalin - er det ikke amf? :open_mouth:

Ritalin er det præparat som børn med ADHD får … men jeg har fået det til at bekæmpe min sclerose-træthed … jeg synes bare ikke jeg har det særlig behageligt den første time, efter jeg har taget en pille …

-engel-engel

Jeg går oz kold ved den tid, men så har jeg som regel oz faret rundt og lavet forskellige ting og sager.

Men jeg er så heldig at være hjemmegående - så jeg napper mig en siesta hver dag.

Alt støj såsom mobil, telefon, radio og andre lydkilder bliver slukket - og så hviles der.

Så er man frisk til at tage et nap igen om eftermiddagen - der er jo altid noget at lave i et stort hus.
-høhø

[quote=MiSi;106374]Er der nogen af jer, der kender fænomenet?
Ikke ‘udkørt kl 3’ - men groggy kl halv to? -NAT[/quote]

Ja sådan havde jeg det, da jeg havde D-vitamin mangel. Det første jeg tænkte på når jeg kom var på arbejde var, hvornår kan jeg komme hjem og få en lur :slight_smile:

[quote=Therese;106652]-engel-engel

  • der er jo altid noget at lave i et stort hus.

-høhø
[/quote]

Ja, det kender jeg jo alt til :wink: :tihi:
Så har du jo masser af plads til en søster til Silke :inlove: :kryds: - er du mon faldet i søvn i tænkeboksen :D:? :S :tihi:

Jeg har hørt at hvis man spiser frugt til morgenmad og et par timer hen af morgenen som det første, så skulle det holde sukkeret oppe? Eller noget lign… Kan det passe?

Jeg bliver selv træt sdan hen om eftermiddagen, men det er mest når jeg får tid til at sætte mig ned… Såå er det svært at komme igang igen :slight_smile: