Nu hvor der er katte i huset har vi ikke længere noget for os selv.
Jeg har 4 marsvin gående indenfor permanent, og nyhedsværdien af dem er lidt forsvundet, eftersom de har været her i al den tid kattene har boet her. Det er ikke så overvældende spændende længere.
Men derfor er det så meget mere spændende når der kommer nye dyr ind!
Jeg har en kanin der har været indlagt ved dyrlægen i tre dage, og herefter kan han ikke helt flyttes udenfor i han normale bur. Derfor har jeg været nødsaget til at flytte ham ind, og det synes kattene er SÅ spændende! Han kom hjem i går eftermiddags, og lige siden har kattene brugt det meste af deres tid på at holde øje med den nye beboer (som jo ikke er ny som sådan, men ny indenfor). De ligger mest og sover ovenpå buret, så de lige har ham under opsyn hele tiden. De stikker også gerne en pote ind for at røre ved ham, meeen det er lidt træls når Niko (kaninen) sætter sig på bagbenene og snuser til kattepoterne. Kattene synes det er sjovt selv at røre ved andre dyr, men andre dyr skal altså ikke røre ved dem, det er ulækkert! Poterne bliver i hvert fald trukket op af buret med et vuns!
Her på billedet har Ofelia lige fundet sig en dejlig solstråle her til morgen oven på buret. Poten blev hurtigt trukket tilbage igen, men hun lå da og sov deroppe et par timer - det var lækkert!
Ikke alle kaniner er ligeglade, men ham her har hele tiden været meget nysgerrig over for kattene. Jeg har et par stykker, mest hunner, som jeg ikke tror ville tage det roligt. Men Niko er ligeglad. Han har ikke stampet eller løbet, og åbner jeg buret stikker han nysgerrigt hovedet frem uanset om der er katte i nærheden eller ej. Så skal man tage det ud fra det perspektiv, så er det meget heldigt at det er en af de “ligeglade” kaniner der er syge frem for en af de mere nervøse. I så fald tror jeg kaninen var endt i vores soveværelse i stedet, som er kattefrit miljø. Men eftersom ham her er fertil hankanin vil jeg helst have ham i rummet hvor der i forvejen er dyr, for hankaniner kan altså godt lide at strinte, og det er ikke ligefrem en fryd at gå og lugte til.
Ved ikke om det er speciel Bimse adfærd, men hvor kan jeg genkende den beskrivelse. Hvis vores lægger sig og strækker poten ud, så den f.eks lige rører ens hånd eller finger, så ligger hun ofte og skubber lidt med den på ens hånd, eller tapper en gang i mellem på ens finger. Men det er ingen invitation til, at man tapper tilbage, eller lige forsigtigt stryger henover poten eller benet. Niks pille, snitterne af fadet, ellers bliver poten trukket tilbage, blot for 2 sek. senere at blive strukket ud igen, med en mine der siger, her er det mig der rører, men det er ingen invitation til, at du skal røre tilbage :høhø:
Skønt billede
Mvh
Yvonne
[QUOTE=Cecilie89;1022086]Nu hvor der er katte i huset har vi ikke længere noget for os selv.
Jeg har 4 marsvin gående indenfor permanent, og nyhedsværdien af dem er lidt forsvundet, eftersom de har været her i al den tid kattene har boet her. Det er ikke så overvældende spændende længere.
Men derfor er det så meget mere spændende når der kommer nye dyr ind!
Jeg har en kanin der har været indlagt ved dyrlægen i tre dage, og herefter kan han ikke helt flyttes udenfor i han normale bur. Derfor har jeg været nødsaget til at flytte ham ind, og det synes kattene er SÅ spændende! Han kom hjem i går eftermiddags, og lige siden har kattene brugt det meste af deres tid på at holde øje med den nye beboer (som jo ikke er ny som sådan, men ny indenfor). De ligger mest og sover ovenpå buret, så de lige har ham under opsyn hele tiden. De stikker også gerne en pote ind for at røre ved ham, meeen det er lidt træls når Niko (kaninen) sætter sig på bagbenene og snuser til kattepoterne. Kattene synes det er sjovt selv at røre ved andre dyr, men andre dyr skal altså ikke røre ved dem, det er ulækkert! Poterne bliver i hvert fald trukket op af buret med et vuns!
Her på billedet har Ofelia lige fundet sig en dejlig solstråle her til morgen oven på buret. Poten blev hurtigt trukket tilbage igen, men hun lå da og sov deroppe et par timer - det var lækkert![/QUOTE]
Det genkender jeg godt Min søster og jeg havde kaniner da vi var børn og af og til fik vi lov at tage dem med indenfor i stuen og I sku se den gamle hankat derhjemme, de var spændende men Faaarlige:yikes: hvis de kom i retning af ham
Vi har haft ørkenrotter, der stillede sig på bagbenene og forsøgte at bide kattene i tæerne gennem trådnettet over buret
Men kattene skal også passe på. Min nabo havde for mange år siden en kat og en papegøje. Katten nød at ligge oven på buret, og så svingede halen lige mellem tremmerne. Desværre sagde papegøjen en dag Haps! - og de bider ret hårdt. Det fik katten til at flytte hjemmefra (til en anden nabo) - den var så fornærmet, at den aldrig kom hjem igen! :høhø:
[QUOTE=Kiwa;1022616]Ved ikke om det er speciel Bimse adfærd, men hvor kan jeg genkende den beskrivelse. Hvis vores lægger sig og strækker poten ud, så den f.eks lige rører ens hånd eller finger, så ligger hun ofte og skubber lidt med den på ens hånd, eller tapper en gang i mellem på ens finger. Men det er ingen invitation til, at man tapper tilbage, eller lige forsigtigt stryger henover poten eller benet. Niks pille, snitterne af fadet, ellers bliver poten trukket tilbage, blot for 2 sek. senere at blive strukket ud igen, med en mine der siger, her er det mig der rører, men det er ingen invitation til, at du skal røre tilbage :høhø:
Skønt billede
Mvh
Yvonne[/QUOTE]
Sådan fungerer det også herhjemme
Hector er vokset op med en kanin i killingerummet og han klatrede glad og gerne rundt på det bur
Nu er rotterne jo lige flyttet hjemmefra sammen med Alex, men inden da var det mest kattene der var bange for rotterne og ikke omvendt. Hvis rotterne var på gulvet og bevægede sig i retning af en kat, så var det katten der sprang afsted, væk fra det der FARLIGE dyr der nærmede sig L
Andrea havde en dværghamster, DEN kunne man til gengæld nærmest se hvordan kattene sad og slikkede sig om munden ved tanken om GG Heldigvis ser hamstre jo ikke ret godt så den var ikke sådan bange for kattene, og vi hold selvfølgelig SKARPT opsyn hvis den var nede i stuen.
Jamen katte er åbenbart lidt nogle kujoner - hvis altså de ikke selv leger med de andre dyr.
Trekkie: hamstre har vi også prøvet herhjemme, da jeg i sommer passede nogle hamstre. Det fangede kattenes opmærksomhed i HØJ grad! Hamstrene reagerede ikke på kattene, men jeg skal love for at kattene bare ikke kunne andet end at være omkring burene. Derfor endte hamsterburene også inde i vores kattefri soveværelse, så kattene ikke fik mulighed for at stikke kløer gennem tremmerne dag op og dag ned.