Speciel tortie farve

[QUOTE=Else;540511]Jeg synes nu heller ikke, den er pæn. :o) Som andre har sagt, så ser det mere ud som om den er beskidt.
Jeg har et lidt ambivalent forhold til tortier (de ‘normale’ af slagsen). Der findes groft sagt 3 typer tortie: Med store farvefelter (hænger som regel sammen med en vis mængde hvid), den helt melerede (som regel uden hvid) og så tabbyudgaven, hvor det røde bare indgår i striberne.
Den første type synes jeg kan være fantastisk smuk. Den anden kan ofte være vældig grim. Og den sidste adskiller sig knap nok fra en almindelig stribemis.

Hmm, egentlig har jeg ændret opfattelse en smule gennem tiden. Efterhånden har jeg knap så meget imod de melerede :slight_smile: De værste er dem, hvor det ser ud som om, den der malede katten, har haft et uheld. ;-D[/QUOTE]

:tihi: Min moster plejede at kalde dem bræk-kattene - knap så smigrende kaldenavn…

Jeg syntes den er meget speciel og selv om den ikke lige er min foretrukne tortie så syntes jeg den er meget charmerende, men er egentlig mest til tortie m. mere hvid og min farvorit er Primula her.:inlove:

[QUOTE=Eife;540515]Du har ret, jeg blev jævnt irriteret over din negativitet, men jeg synes også bare du ødelægger tråden lidt…
Men fair nok, du synes det er en grim kat der ikke bør komme på udstilling… Pointen med tråden var såmænd bare at vise noget usædvanligt, ikke at afgøre kattens udstillingsfremtid eller drøfte hvordan den levede op til FIFes standard…[/QUOTE]

Jamen undskyld da, at jeg tillød mig at forholde mig til, hvorvidt jeg synes den var pæn i forhold til farven tortie og hvorledes jeg mener en tortie bør se ud. Og at jeg ligefrem har ødelagt tråden med mine indlæg, du milde… :surrender:

Se venligst bort fra mine tidligere indlæg så, jeg mente selvfølgelig blot:
Ih hvor er den sød og sjov, tihi og fnis :wehuu: :tihi: :smiley: :juhu:

[QUOTE=GitteS;540528]Jeg syntes den er meget speciel og selv om den ikke lige er min foretrukne tortie så syntes jeg den er meget charmerende, men er egentlig mest til tortie m. mere hvid og min farvorit er Primula her.:inlove:

[/QUOTE]

Hun er rigtig smukke , jeg elsker også alle katte med hvidt
Her er et par tortier´s fra fru hermann og vores hjem.:slight_smile:

India Wilkens

Rosallina

LOL den ved hæftet file forneden af orulo var bare en test , for at oploude et billede ,:sorry:

Her er så min huskat Carl, som jeg havde for 20-25 år siden.

Hun var vel ret klassisk i mønster og fordeling? Jeg syntes i hvert fald hun var smuk på sin egen måde… :hjerte:

Her kommer mor og døtre.
Mamma er solid med classic spøkmønster.
Datter en er classic men har så mye rødt at mønsteret nesten forsvinner.
Halvsøster igjen er solid,med spottet spøkmønster,men hun er også veld rød :slight_smile:

Mor :

Datter1 :

Mor:

Datter1:

Datter fra kull 1 var veldig mørk da hun var bitteliten :

Det røde kommer mer frem:

I dag er hun helt lik mamman sin. Mest rød,litt sort :slight_smile:

:wehuu:

Hvor er hun smukke :wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Det er min lille tortie prinsesse :slight_smile:
Intet som er helt så specielt som alle de andre flotte farver:)
Synes det er en speciel tortie farve den første har. Generalt synes jeg ikke tortie er pænt :wink:
Men der er sørme mange som har nogen Utrolige tortie farver:D

[QUOTE=Blunky;540646]Det er min lille tortie prinsesse :slight_smile:
Intet som er helt så specielt som alle de andre flotte farver:)[/QUOTE]

Næh, hun er “bare” en ualmindelig smuk kat. :slight_smile:

[QUOTE=Blunky;540646]Synes det er en speciel tortie farve den første har. Generalt synes jeg ikke tortie er pænt :wink:
Men der er sørme mange som har nogen Utrolige tortie farver:D[/QUOTE]

Jeg synes de tortie er smadder-flotte, lidt som farverige abstrakte malerier.
Men jeg vil gå så langt som til at sige, at de mest brogede kan være lidt “forvirrende” at kigge på. :tihi:

Se lige hende her Eva, det er Narviks Rufina fra http://www.narviks.nl/

[QUOTE=DK Thomani;739019]Se lige hende her Eva, det er Narviks Rufina fra http://www.narviks.nl/

[/QUOTE]

Det er godt nok specielt… Det ligner næsten mere en kimær :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;739019]Se lige hende her Eva, det er Narviks Rufina fra http://www.narviks.nl/

[/QUOTE]Hold da op hvor er hun speciel. Det ligner at hun har fået en omgang sort maling påført med en ordentlig malerpensel. :thumbup:

Ja, hun ser meget speciel ud :slight_smile:

Hvor finder jeg hende på hjemmesiden, hvis jeg da kan det? :slight_smile: Kan i hvert fald ikke lige umiddelbart finde hende derinde… Men det ser godt nok spændende ud… Kunne være interessant at se en DNA test af hende, om hun er tortie eller en rød kimær :slight_smile:

Jeg synes da hun ser sød ud, især på det sidste billede med close-up af ansigtet. Hvordan hun ligefrem kan være grim har jeg svært ved at forstå.

Jeg tror ikke de har fået opdateret deres hjemmeside, desværre :slight_smile:

Annie - Ah okay :slight_smile: Men tak for billedet… Det er sjovt at se hvor forskelligt et udtryk en farve kan have :slight_smile:

Det var så lidt. Jeg tænkte straks på denne tråd da jeg så hende :slight_smile:

jeg tænkte også kimær - men har hun ikke lige lovlig meget sort i toppen af hovedet ? måske hun er begge dele :slight_smile:

Jamen sådan har jeg det lidt med den slags tortier der er helt melerede… L Maria jeg købte Stevie af havde en orientaler der så sådan ud, og hun sagde SELV at han lignede bunden af et fuglebur… det var sådan set en meget god beskrivelse. Køn var den ikke. Men VÆLDIG kær og legesyg!

Jeg har det lidt … svært med tortier fordi jeg i bund og grund foretrækker ensfarvede ELLER maskede katte (nåh ja eller den slags tabby som dine er). Jeg har heller ikke HELT vænnet mig til Adelies farver endnu, altså ikke så jeg helt synes det er pænt. Men hun er en dejlig kat alligevel :slight_smile:

Mange synes sikkert at ensfarvede katte er dødkedelige. Jeg synes de er dejlig “u-rodede” at se på L)