Spinden får ham til at gylpe?

Jeg har lige siddet med Bølle-Bjørn på skødet, vi har kysset og nusset, hvilket jo fik ham til at spinde … men når motoren kom i omdrejninger, var det som om det generede i halsen og han lavde gylpelyde/-bevægelser :S
Det ser ikke ud til at han har det dårligt og han lagde selv op til mere nus, selvom det generede … nogen der har en idé om, hvad der kan være orsagen ?
Nu jeg tænker efter, havde LouLou det lidt på samme måde, den dag i sidste uge, hvor hun var skidtmas … der spandt hun også så kraftigt, at det fik hende til at gylpe/hoste … :øhmm:

Sammenlignes kan det måske ikke ? Men min Gabby har i alle hendes efterhånden mange år, altid begyndt at hikke når hun går helt i selvsving med spinderiet, når hun bliver godt nusset igennem :-).

Bøllen har altid savlet meget, samtidig med at han spinder … men det her virker som om han har en tudse i halsen, der bliver generet af vibrationerne

Kunne han måske ha’ en lille tot pels som generer når han spinder ? …Gabbys hikken er helt tydeligt ‘selvsving’ hun spinder og slår knuder på sig selv, når det er rigtig godt, og det giver hende åbenbart hikken - En hikken som måske varer et kvarters tid, og hun har gjort det i alle hendes snart 10 år :slight_smile: …Pretty kan som Bølle ha’ svært ved at styre hendes mundvand, når det er rigtig godt :slight_smile:

Jeg har tænkt, om han måske har en hårbolle der sidder og driller … men som den eneste af kattene, spiser han ikke kattemalt, så det er lidt svært at hjælpe den på vej (hvis det er det, der driller)

Sigga “raller” tit, hvis hun spinder meget kraftigt. Jeg tror ikke det er fordi hun gylper. Det virker mere som om hun glemmerat synke sit mundvand:tihi:

Richard har også tendens til at gylpe / glemme at synke mundvand når han bliver rigtig glad og spinder meget.

Kattemalt kan man altid få dem til at spise …Tvær godt med kattemalt ud på hans forpoter, så begynder han straks at slikke det af - Katte HADER at være nassede :slight_smile:

Nope, han ryster poterne, så jeg har kattemalt klistret her og der, rundt i lokalet … been there - done that :cool:

Det var pokkers :-). Så må du købe det malt jeg køber, det er så flydende at det kan suges ind i en engangssprøjte, og på den måde kan de snydes :slight_smile:

Sådan går det også herhjemme. …

Malten jeg bruger til mine ( i en engangssprøjte ) er dette mærke :

Nu ved jeg ikke om du stadig bruger Gallemarksvejs dyrlæger Skattekat, og om de fører dette mærke, men jeg ved de har det hos mine dyrlæger ( Falke dyreklinik )

Hvad for noget kattemalt køber du så, for min lille forkælede diva gider heller ikke spise malt?

Da vi skulle give Nobby Zoolac (som han ikke gad æde), så smurte vi det nederst på hans krave - der kunne han ikke bare ryste det af, som han gjorde med poterne :wink:

Jeg har det med min Jenny, hun spinder så hele kroppen går i gang med at viberere. Jeg fik forklaringen at hun glemmer at synke sit mundvand og hun derfor får de der gylpelyde fordi hun prøver at synke det hurtigt for hun stopper jo ikke med at spinde og så producerer hun endnu mere mundvand der så også skal synkes. :tihi:
Så jeg tror ikke det er en hårbolle, for så ville du kunne mærke at maven bliver spændt i musklerne for at prøve at hoste det op…de laver også hostelyde med hårboller :slight_smile:

Ludvig gør det når min kæreste aer ham, når han spinder rigtig godt og hyyygger sig, især om morgenen. :wink: han spinder også ved mig, men aldrig så kraftigt at han begynder på det der.