Spinner

Er det normalt at en kat spinner 90% af sin vågne tid ?
Min den mindste han spinner konstant uanset hvad / hvor vi er. Ja selv når den store “overfalder” ham for at ville lege.
Er det normalt eller er der andet man skal være opmærksom på.
Ja jeg kan vågne om natten og det første jeg høre er ham der ligger og spinner

Nej, det er ikke normalt - er det noget katten altid har gjort :?

Det er meget normalt en kat spinder, hvis den har smerter (for at signalere fred overfor andre katte). En hunkat i fødsel spinder ofte hele fødslen igennem.
Katte kan også spinde, når de er nervøse.

Ja det har han, han har lige været en uge hos mine forældre og der gjorde han det stort set ikke, han virker ikke som en der har ondt spiser og leger lige så vildt som han plejer

. Og når han ligger er det også med benene bøjet altså i det yderste led, hvilket jeg har ladet mig fortælle at han gør fordi han er tryg ??

Så er han nok bare unormalt :tihi:

Ja det håber jeg da han er så :slight_smile: så passer han til mig :slight_smile:
Men godt at have den indikator om at han stort set ikke gjorde det hos mine for ellers kunne jeg da godt blive bekymret da du skrev sådan :slight_smile: og det var så tydeligt da jeg kom for at hente dem gik der 10 sekunder fra han hørte min stemme til han begyndte og han fuldte mig lige i hælene indtil sagen efter vi tog hjem, han plejer ikke år ville sove hos mig men den nat skulle han kunne mærke mig hele tiden, hvis jeg flyttede på mig gik der præcis 5 sek. Til han lå så han kunne mærke mig

Vi har en lille bimsedreng på 4 uger…han spinder konstant, og har gjort det fra han var nyfødt. Han er sådan en glad lille bamse.

vores gamle hankat daffy gik osse rundt og spandt konstant og hvis man så kiggede på ham spandt han bare endnu højere. han spandt mens han spiste el drak vand osse

Jeg passer en genbos mis når de er væk i mere end en dags tid, en aldrende sort/hvid husmis. Hun spinder også konstant med høj lyd iblandet snak endda :hjerte:. Det har hun altid gjort.

Med alderen er hendes stemme ændret en del, og det lyder ret sjovt når hun blander snak med spinden. Selv når vi går i køkkenet for, at inspicere mad/vandskålen og spise, så spinder hun løs mens hun spiser eller nærmere forsøger at spise. Men hun har næsten ikke tid til at spise, hun vil hellere spinde/snakke. Spinde/snakke maskinen starter såsnart jeg står på fortorvet overfor hendes hus med nøglen i hånden, hvor hun residerer på deres repos. Hun er en skøn super kontaktsøgende/kærlig tillidsfuld misser ejerne kan gøre ALT med. En rigtig drømmemis efter min mening. Dog måtte hun gerne holde sig til hendes egen have, og iikke bruge vores som hendes eget kattetoilet - eller bilen som hendes personlige vintervarmer - men det er en helt anden snak. Hun er bare en superskøn storspindende og kærlig mis.

Hehe jeg har endda efter vi selv har fået kat, fået overtalt ejerne til igen efter nogle år at genindføre, at hun skal have noget vådfoder istedet for kun tørkost. Hun elsker det, og det var en ren fornøjelse forleden weekend jeg passede hende, at kunne servere en halv pose vådt om dagen for den smukke dame. Men kun en halv pose var de nøje instruktioner - forstår det simpelthen ikke. Men ikke min mis, kun passer. Men jeg nyder, at have en storspinde mis i pleje en gang i mellem.

Mvh
Yvonne

Jeg hører så ikke til dem der mener at katte spinner af smerte.
Når mine hunkatte spinner under fødslen så er jeg sikker på at det er fordi de hygger sig nøjagtig lige som jeg gør når jeg sidder og følger med.

Min første somalihun var en af dem der spinner meget. Jeg kunne vågne om natten og se hende sidde på natbordet og bare spinne. Det synes hun var hyggeligt.
Jeg kan også se i kuld at der er stor forskel på hvor meget killingerne spinner. Nogen spinner ikke ret meget og andre spinner utrolig meget.

Så jeg synes ikke det lyder så underligt at du har en kat der virkelig spinner meget.

Katte spinder når de gerne vil have kontakt med dig/andre.

Jeg tror nu heller ikke de gør det pga smerten, men fordi de ved de er “udsatte” i forhold til andre katte og dermed vil signalere fred.

Jeg kan huske min første huskat, der i øvrigt ikke var særlig kælen og sjældent spandt, hun spandt når hun var hos dyrlæge - simpelthen af nervøsitet og måske for at berolige sig selv.

Hvis mine abyer spinder hos dyrlægen er det som regel nok en kombination af lidt nervøsitet, men også fordi de synes det er dejligt. Det samme gælder fx min Haley da hun var på udstilling. Hun var tydeligt lidt nervøs, men spandt alligevel lystigt (det gør hun nu også til dagligt).

[QUOTE=Vivi_Fletcher;868525]Jeg tror nu heller ikke de gør det pga smerten, men fordi de ved de er “udsatte” i forhold til andre katte og dermed vil signalere fred.

Jeg kan huske min første huskat, der i øvrigt ikke var særlig kælen og sjældent spandt, hun spandt når hun var hos dyrlæge - simpelthen af nervøsitet og måske for at berolige sig selv.

Hvis mine abyer spinder hos dyrlægen er det som regel nok en kombination af lidt nervøsitet, men også fordi de synes det er dejligt. Det samme gælder fx min Haley da hun var på udstilling. Hun var tydeligt lidt nervøs, men spandt alligevel lystigt (det gør hun nu også til dagligt).[/QUOTE]

Min erfaring med mine somalier og abyer er, at hvis de har det godt så spinner de. Hvis de ikke har det godt så lader de være. Jeg har ikke selv oplevet en kat spinne pga utryghed eller nervøsitet. Men det er måske lige så meget et tolkningsspørgsmål. For en kat der måske er lidt usikker vil jo have brug for kæl og hygge af sine mennesker eller af andre katte - og
NÅR den så får det - så kvitterere den med at spinne ( i.e. signalisere at den nu hygger sig). Og det kan jo netop være sådan en ting der sker på udstilling eller hos dyrlægen.

Men min oplevelse er, at mange abyer og somalier simpelthen bare elsker at være hos ,mennesker og at bare dette nærvær sætter deres spinnemaskine igang.