Spiseplads til de 5 grise

Vi har brug for ideer til spiseplads til kattene. I det nye køkken er der ikke plads, så de skal i stedet have buffeten serveret på reposet.

Fra tidligere har vi et foderskab lavet af et ‘fletbord’ fra IKEA, og jeg kan slet ikke overskue at skulle rengøre alle de huller :uha: De er nogle svin med vådmad!

Så… Er der nogen, der har en super god idé til en løsning? :bebe:

1 Synes om

Jeg havde oprettet tråden forkert, så de første indlæg lyder måske lidt mærkelige, når nu de kommer herover :ups:

2 Synes om

Du spøger om spisepladsen til de 5 små søde
Kan simpelthen ikke få lov at spørge i din tråd så gør her, er det noget der skal op i højden den ide i mangler? Og skal fladen være helt glat, så nemt rengøringen ?

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Nej der er noget galt med det indlæg :slightly_smiling_face: Men Lykke, kan i ikke købe noget plexiglas i biltema og montere på indvendigside af jeres kasse? Operationen er lille og det er let at vaske af :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Lykke har oprettet tråden, som I nævner, i en kategori, der er lukket. Det kan hun gøre, fordi hun er admin, men I andre kan ikke svare, kun læse.

Når Lykke ser den besked, jeg har sendt hende, er jeg sikker på, hun flytter tråden til en åben kategori. Jeg kan desværre ikke gøre det.

2 Synes om

Jeg har ændret kategori på den nu… Er den ok? :ups:

Gider du flytte indlæggene til den over? Jeg kan ikke gennemskue hvordan man gør.

Så er indlæggene, hvor de hører til - selv om de ikke helt giver mening længere. De gode råd er der dog ikke noget i vejen med.

1 Synes om

Hvor stor er din repos og hvot stor spiseplads skal de have?

Kan du erstatte de trælse sider med andet eller beklæde dem med noget mere rengøringsvenlig

2 Synes om

Altså i bund og grund synes jeg ting som disse toilet huse er fede til at holde ens unger ude af kattebakker, men ellers kan nogle ikea skabe jo omdannes til foderpladser uden det ser frygtelig ud, men det handler jo også om hvad der passer ind og hvad de ønsker.

2 Synes om

Tanken er, at de skal spise her (kommoden flytter).

Det behøver ikke være i højden, men det skal være sådan ungerne ikke lige får fingrene i det. Og det skal være nemt at rengøre.

Prøver lige at foreslå plexiglas for @RuneS :gruble:

5 Synes om

Så overvej en foderskab ala toilet skab… Der kan du jo bare bruge børne pille dimser på…

Vi satte vores oven på en komode da ungerne var små. Når de vidste det var forkert at pille i, var de også gamle nok til at nå der op. Så hvad med bare at sætte det på en komode som i synes passer ind…

For den her løsning kan man jo selv lave

https://cdon.dk/hjem-have/trixie-toilethytte-75-x-51-x-53-cm-hvid-til-kat-p53944980

(men synes der mangler plads til 5 hvis de er sultne på en gang)

Jeg troede ikke, der fandtes bakkeskabe, der allerede var lavet, når alle laver dem selv :sweat_smile: Så meget billigere er IKEA skabs løsningen heller ikke…

Jeg er ikke helt til, af foderet bare står ovenpå en kommode. Så skal vi til at sætte noget på væggen for den er rengøringsvenlig :see_no_evil:

Som det er nu, kan 2-3 spise ad gangen. Pladsen til 5 på stribe har vi aldrig lige haft :slight_smile:

1 Synes om

Så kan man også sige at det heller ikke er så nemt at nå maden når man forsøger at tage armen ind i hullet på det skab…

Det var den mest “praktiske” jeg lige fandt på google. Men nogle vil nok kalde den grim, men jeg ved ikke om lågen er for nem at åbne

Jeg synes heller ikke den er skide flot, men alle forslag er gode :tak:

Der kan altid sættes en ekstra sikring på låger :hoho:

1 Synes om

Lige nu er min tanke, eller retter i nat. De fliser i skal have op hvad med og få dem på væggen der hvor katte skal spise for at lave det ens, og sammen hænge, ja ved godt det vil koste lidt mere, kunne jo også være de flise rester der bliver, de kunne sætte samme lidt anderledes.

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Det er pænt af dig sådan at bruge natten på at tænke på os :neje:


Otto siger tak for tanken

Det er umiddelbart en fin idé, men da kattene ikke får spiseplads i køkkenet, så bliver det et lille område med fliser på en helt anden etage i huset. Det kunne helt sikkert se fedt ud, men vi flytter nok kattenes spiseplads igen engang - den har det med at hoppe rundt her i huset :ups:

8 Synes om

Han er altså en pæn kat! :blush::heart:

1 Synes om

Jeg er helt enig. Han var en god morgengave :lovelove:

3 Synes om

Var det en ide at lave en kasse der er så høj, at børnene ikke kan nå ned i den, men hvor kattene godt kan hoppe op på kanten og så ned i den. Og så sætte folie på indersiden af kassen, så den er let at rengøre. Man kan jo hos mange byggemarkeder få skåret træplader i de mål man ønsker, så skal I bare sømme/skrue det sammen selv.

Strengt taget kunne man vel også sætte folie på indersiden af Ikeas Hol bord. Hvis bunden er solid nok til at flere katte kan stå på det, hmmm med tanke på hvor meget jeg kunne proppe i dem da jeg havde dem, så kan den nok. :gruble: :huh: Og det er så nu du siger at det “fletbord” fra Ikea I havde, var et Hol bord. :tihi: Men hvis det kunne virke med folie, ville det jo være anderledes at gøre rent.

Hol

1 Synes om

Jo, det er Hol. Kunne ikke lige beskrive det bedre end flet :ups:

Jeg leger lige nu med tanken om, at vi jo skal have noget laminat (hedder det vist) af i køkkenet. Måske kunne noget af det genbruges til beklædning :thinking: Så skal vi ‘bare’ have fundet nogle hængsler, så låget kan svinges op i stedet for at skulle tages af hele tiden.