Lille renoveringstråd

Vi har vist valgt nu :uha:

Vi var forbi flisefirmaet efter en prøveflise. Til vores store overraskelse fik vi den gratis med.

I IKEA blev de 3 gulvmuligheder og flisen sat på den valgte bordplade:

Det er stadig den midterste, vi er mest til:

Her er vores nye køkken så :hoho:

Så skal vi bare have bestilt fliser og gulv, men begge dele burde vi kunne få indenfor en uge.

Vi fik også bestilt bordplade til bænken i bryggerset.

Vil I forresten gerne se planlægningstegningerne af rummene?

Vi skal stadig have løst det med den skide emhætte og bjælken. Det ser ud til, at vi enten får mindre plads mellem skabene i køkkenet eller vi får sådan en bette sjov emhætte (40 x 30 til en kogeplade på 80 x 60).

13 Synes om

Vil vi se? Øh ja! :hoho:

8 Synes om

Hvad med og undvære emhætte, og så få den Siemens kogeplad med indbygget emhætte?
Ja ved godt det ikke pænt og komme med gode ideer nu :hear_no_evil: :speak_no_evil:

:ups: jeg vil gerne hvis jeg må :smil:
Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Flotte fliser og farver i det hele taget.

Det bliver et pænt køkken, glæder mig til at se det færdigt

4 Synes om

Vi tror bare ikke på, at den virker godt nok :slight_smile: Og samtidigt virker det heller ikke helt heldigt, hvis noget koger over :gruble:

2 Synes om

4 posts were merged into an existing topic: Spiseplads til de 5 grise

Jeg ved ikke helt, hvorfor vi bruger så mange penge på et nyt køkken nedenunder. Det her er da skide flot :hoho:

11 Synes om

Æhm - kan det ikke egentligt ikke bagefter laves til foderskab? :slight_smile:

1 Synes om

Det er kun 20-30 dybt, så lidt smalt til det :slight_smile:

Samtidigt er det så grimt og slidt, at jeg ikke har lyst til at se på det :ups:

3 Synes om

I morgen kommer alle skabe og hvidevarer til køkkenet og bryggerset… Og gulvet.

Jeg aner ikke, om vi har plads til det hele :see_no_evil:

Det kommer også mellem 8 og 21… Kryds lige fingre for det kommer inden Birk skal sove kl 19 :kryds:

8 Synes om

:kryds:

Det kom i formiddags… Og vi har tjekket alle noget med 272 pakker er der :see_no_evil:

16 Synes om

Hold da op, jeg troede jeg forkælede min kat, nej det har I slået mange gang, i giver jeres kat en helt køkken som soveplads :wink:

Med venlig hilsen beimis ejer

10 Synes om

Jeg har nu ikke indtryk af at Beimis mangler noget hvad forkælelse angår :lovelove:

4 Synes om

Selv et “fladmast” køkken fylder virkelig meget :hoho:

3 Synes om

Lige nu er jeg klar til at kaste det hele ud ad vinduet :surrender:

Vi havde målt bryggerset til 230+ og købt skabe på 220 + sokkel, da de lige ville kunne rejses derude og fylde så fint i højden…

Vi har ikke fået målt efter der blev lagt nyt fliser og sat nyt loft op, da vi slet ikke havde overvejet det kunne tage af højden (det gamle er pillet ned).

Så nu har vi 3 skabe, der skulle samles i dag, der ikke kan være derude.

Kan det ikke løses med en lavere sokkel?

1 Synes om

IKEA har 8 cm eller 8 cm…

Er soklen kun 8cm… Vi har lige ordnet køkken (vi købte i nettoline og der er sokel 18 cm hvor vores gammel sokel er 13 cm.

Vi savede dem til så de passede gammel mål.

Har i kun højeskabe hvor de skal stå eller får i bordplade og mindre skabe ved dem, for ellers så tag noget af højden på soklen

Ja, soklen hos dem er kun 8. Jeg tror det er for at der er så meget plads i skabene som muligt, hvilket giver fin mening for mig :slight_smile:

Der skal også være nogle lave skabe som bænk og sådan, og soklen er i plastik, så tør ikke helt satse på, at den bare kan saves :see_no_evil:

Løsningen bliver at bytte skabene til nogle mindre. Så skabene derude bliver 208 cm. Rune og en af vores venner tager afsted i morgen eftermiddag og får afleveret de høje og hentet de nye :slight_smile:

7 Synes om