Spist gavebånd

Elvis har slugt et lille stykke gavebånd! :frowning: Sådan cirka 3-4 cm i længden. Er det farligt? Læste, at gavebånd kan sætte sig fast i tarmsystemet :blegne: Men ved ikke, om det så skal være større mængder. Bør jeg kontakte dyrlægevagten? Eller kan jeg vente og se an her i weekenden, om han opfører sig normalt og ellers kontakte dyrlægen på mandag? Ved ikke om det sådan kan passere af sig selv…

Når ikke det er større, ville jeg nok slå koldt vand i blodet og holde øje med afføringen … evt. give ham kattemalt, hvis du har det?

Hold også øje med om han får det dårligt, lavere appetit, hosten, andet. Det kan nemlig skære.
Har en som engang blev skåret i halsen af noget katte-knitre-papir som endda var blødt så han skulle have antibiotika mod infektionen. :slight_smile:

God idé med kattemalt. Kan se at den tube jeg har er blevet for gammel, men det kan jeg få fat i i morgen.
Og så må jeg lige se an, om han får noget irritation eller ændret afføring. Men har lidt mere ro i maven - blev godt nok lige helt nervøs! Tak for jeres svar. :slight_smile:

Når Muffe spiser noget skidt (han elsker snor), så giver jeg kattemalt og masser af vådfoder i et forsøg på at få det hele til at glide lidt hurtigt…

Håber det kommer ud hurtigt og problemfrit :kryds:

Krydser alt hvad der kan krydses for at det passere uden problemer :kryds: Som de andre skriver så hold godt øje med ham og hvordan han har det, og giv godt med vådkost og kattemalt eller andet vådt/flydende…
Havde for en del år siden en kat som spiste en hårelastik, den kom heldigvis igennem hans system uden problemer.

Nå, kattemalt kunne jeg ikke få fat på i dag alligevel. Men har givet ham ekstra vådfoder - vådfoder har dog aldrig sagt ham så meget, uanset hvilken slags jeg har prøvet. Men han har da spist lidt af det og virker ikke generet på nogen måde. :slight_smile:

Det kan (hvid det er det hårde gavebånd) være rigtig farligt Min første Burmeser Mulle spiste lidt gavebånd hos min svigerdatter ( vi vidste det da hun kastede et lille stykke op om aftenenenblev hun lidt sløv, så, vi kørte hende på dyrehospitalet, hvor der blev taget røntgenbilleder, og der var stadig mere gavebånd, Mulle blev indlagt, og dyrlægerne ville prøve i løbet af natten om de kunne fiske det op gennem munden
Detlykkees ikke så hun måtte opereres! Hun kunne evt. vente til mandag, men jeg besluttede :Sstraks.!
Så Mulle blev opereret søndag og hentet hjem tirsdag Den " forøjelse" kostede næsten 7000. :thumbup: — men en rask kat, og ingen af mine katte får lov til , at være i rum med gavebånd :thumbdown:

Cats og Conni

Hvordan er det gået? Jeg har sådan tænkt på ham/dig omkring faren og det f… gavebånd som er her i julen :kryds:

Beklager mit lidt sene svar. Altså har intet kunnet mærke på ham, så går ud fra, gavebåndet er passeret af sig selv, uden jeg har set det. Har ikke sådan nærstuderet hans afføring. Men alt er, som det plejer. Han har hele ugen fået ekstra vådfoder og kattemalt. Men nu går jeg ud fra, at faren er drevet over. :slight_smile:

Det lyder dejligt. :slight_smile:

Ang. gavebånd, er der så nogle, som ved, om gavebånd af silke (f.eks. de billige ruller fra Søstrene Grene) er mindre farlige at bruge end almindeligt gavebånd af plastik? Så vil jeg nemlig bruge det til mine egne gaver, så der ikke behøver at komme gavebånd indenfor døren i min lejlighed. :slight_smile:

[QUOTE=Cecilie;1269173]

Ang. gavebånd, er der så nogle, som ved, om gavebånd af silke (f.eks. de billige ruller fra Søstrene Grene) er mindre farlige at bruge end almindeligt gavebånd af plastik? Så vil jeg nemlig bruge det til mine egne gaver, så der ikke behøver at komme gavebånd indenfor døren i min lejlighed. :)[/QUOTE]
De har jo ikke den skarpe kant der kan skære hul i tarmene, så lidt bedre er de, men de kan stadigvæk lave ravage, hvis de bliver spist (men det ved du jo godt :))
Der er så mange farer ved livet og man kan aldrig helgarderer sig … jeg synes ikke jeg tager særlig mange forholdsregler, grundet kattene, men tænker mig bare godt om i en given situation, f.eks. med gavebånd … de skal ikke ligge og flyde, hvor kattene har adgang til dem :slight_smile:

Min Ramos ELSKER gavebånd - nok endnu mere end våderfoder og godbidder. Han bliver helt elektrisk af det. Vi flyttede i foråret i 10 dage ud til min kammerat, hvor Ramos et eller andet sted havde fundet gavebånd og spist det - for der kom ihvertfald gavebånd ud i den anden ende i 2 dage. Vi fandt aldrig ud af, hvor han havde det fra.

Men det kan, som andre også skriver, lave ret stor skade på tarmen. Jeg ville dog personligt holde katten inde, hvis den har ude adgang, og så holde rigtig, rigtig godt øje med den. Kattemalt og vådfoder eller andet foder, som den holder af, er også godt, som de andre skriver. Og så vil jeg helt sikkert anbefale, at du nærstuderer afføringen, for at sikre dig, at det kommer ud igen og ikke sætter sig fast, fx i tyndtarmen.